Autor |
Wiadomość |
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-19, 09:51 [D3 04 3.7MPI/LPG
] Stukanie w silniku
|
|
|
Witam,
Kupiłem swoje a8 2 dni temu. Na stacji diagnostycznej stwierdzono wyciek pod uszczelką w drugiej (położonej niżej) misie olejowej.
W drodze na stacje po olej zaświeciła się kontrolka oleju i po przejechaniu około 1-2 km zaczęło coś dosyć głośno stukać pod maską. Wraz z podwyższaniem się obrotów stuka co raz szybciej.
Macie może pomysł co to może być ? Czy zostaje tylko wymiana silnika czy jest to do uratowania ?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
Marcin. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:03
|
|
|
Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z regulaminem. Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania. Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.
Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem. |
a co do stukania to jak się kontrolka oleju zapaliła to nie zatrzymałeś się i jechałeś dalej? Nie sprawdziłeś poziomu mimo iż wiedziałeś ze masz wyciek ??
Najłatwiej to zalej nowy olej tak na szybko do odpowiedniego poziomu odpal i zobacz czy wali coś.... ja wali to.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:05
|
|
|
Zalałem nowy olej i dalej waliło... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:11
|
|
|
aułłł to nie wróży nic dobrego... a wali bardziej u góry czy na dole? Przy kupnie nie było takich cyrków?
popraw proszę rok w profilu. To jest rok auta a nie urodzenia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:12
|
|
|
Przy kupnie nic takiego nie miało miejsca.
Dopiero podczas jazdy zaczęło coś walić i znacznie spadł z mocy.
Wydaje mi się, że wali od dołu ale mogę się mylić.
Odpala normalnie, tylko to cholerne stukanie... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:17
|
|
|
możesz nagrać jak to wali ?
jest to słyszalne od razu po odpaleniu czy dopiero po chwili ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:19
|
|
|
Po pracy podjadę do mechanika to nagrać o ile jeszcze jej nie rozebrał.
Słyszalne jest z tego co pamiętam chyba od razu po odpaleniu ale również i w tej kwestii mogę się mylić. Zwrócę na to uwagę jak odwiedzę mechanika. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:20
|
|
|
no ciekaw jestem...daj znać |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:23
|
|
|
wstaw filmik to Ci powiem czy to panewka
mi w tym sezonie poszła panewka w motocyklu i waliło od dołu ze skrzyni korbowej , suma summarum nowy piec został wstawiony
jeśli było za mało oleju lub słabej jakości to bardzo prawdopodobne że panewka nie dostała ciśnienia smarowania i ją zeszlifowało lub obróciło
jeśli tak jest to nie naprawiaj kup nowy piec a ten póki góra jest ok to na części
przy panewce robi się luz i z wału jajko
ja osobiście nie chciałbym jeździć na remontowanym v8 co fabryka to fabryka dotknięte panewki nie polatają tyle co fabryka
w motocyklu nikt tego nie robi ale fakt faktem w szlifierkach sa wysokoobrotowe piece kreca się do 14-16 tys na min
jeśli poszła panewka to w oleju będą złote opiłki i na filtrze oleju tez |
|
|
|
|
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-20, 11:35
|
|
|
Niestety nie nagrałem tego dźwięku, ponieważ akumulator był rozładowany i nie odpaliłem auta.
Mechanik stwierdził, że to jednak panewka.
W moim wypadku wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana silnika.
Znalazłem nawet firme - wymiensilnik.pl , wymieniają silnik na sprowadzony z NL z auta rozbitego i dają na to gwarancje 1 rok, dodatkowo oni wysyłają lawetę po samochód - cena całkowita 8 tys. zł.
Jakie jest wasze zdanie, czy jest to opłacalne ? Czy znacie jakieś alternatywne firmy, które zajmują się wymianą silnika ? Może ktoś korzystał z usług w/w firmy ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-20, 11:42
|
|
|
Opinie słyszałem rozne ale jak dadza ci gwarancje to może bedzie lepiej. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-20, 12:02
|
|
|
eMKas napisał/a: | cena całkowita 8 tys. zł. |
ale ta cena to za kompletny silnik z osprzętem i robocizną w sensie wyjęciem starego i włożeniem nowego? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-20, 12:38
|
|
|
Wyjęcie i włożenie silnika to ok 800 - 1500 zł u mechanika, teraz kwestia po ile chodzą takie 3.7? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-20, 12:51
|
|
|
moim zdaniem jeśli on jadą po silnik wkładają i dają rok gwarancji to....no nie wiem...dużo trochę, ale gwarancja przekonuje...
eMKas napisał/a: | wymieniają silnik na sprowadzony z NL z auta rozbitego i dają na to gwarancje 1 rok, |
o to chyba jednak koszt montażu jest w cenie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
eMKas
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-20, 13:57
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | moim zdaniem jeśli on jadą po silnik wkładają i dają rok gwarancji to....no nie wiem...dużo trochę, ale gwarancja przekonuje...
eMKas napisał/a: | wymieniają silnik na sprowadzony z NL z auta rozbitego i dają na to gwarancje 1 rok, |
o to chyba jednak koszt montażu jest w cenie |
Tak jest, montaż jest w cenie, laweta również.
Co do silnika z mojego auta, to jest możliwość rozliczenia go z nimi, tzn. można go im odsprzedać. |
|
|
|
|
|