Autor |
Wiadomość |
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-10-16, 14:55 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Błędy poduszek silnika, SAI i kataliza
|
|
|
Wednesday,16,October,2013,11:22:12:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 01: Engine Labels: 077-910-560-BFM.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0040
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 05311 051 68535
VCID: 2345090EE275F506A91-8076
6 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
16814 - Catalyst System; Bank 2
P0430 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
Readiness: 0000 1000
Błędy jak wyżej. Co do poduszek silnika to są sprawne, ale błędy niestety są. Przy poduszce prawej kostki jest sama wtyczka z opornikiem (lub rezystorem), poduszka nie ma wtyczki, ani gniazda na wtyczke. Ogolnie to najmniejszy problem, podpowiedzcie jedynie jaki rezystor dac by bledu nie bylo. Jak poduszka zacznie szwankowac, zerwie sie czy cos to bede czul i wtedy zakupie nowa poduszke juz z czujnikiem...
Błędy SAI oraz katalizatorow pojawiaja sie roznie, raz po 10km, a czasem po 300km (od skasowania). Bledy pojawiaja sie zarowno na LPG jak i na PB. Tutaj bardzo bym prosil o pomoc w usunieciu tej usterki. Z tego co sam juz zlokalizowalem to:
- odma (separator) byl uszkodzony - wymienilem na nowy firmy TOPRAN...
- Wydech jest dziurawy, nie slychac, nie przeszkadza w niczym, jedynie na przegladzie Diagnosta stwierdzil, ze wydech jest dziurawt jak ser szwajcarski... (bledy moga byc przez to spowodowane??) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-16, 19:24
|
|
|
Wymień sondy, ale najpierw sprawdź korekty. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-10-17, 03:28
|
|
|
VCDSem jakie grupy sprawdzić?? Logo dynamiczne zrobić czy na postoju uda mi sie wylapac wadliwa sonde.... ?? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-17, 15:31
|
|
|
W D3 wydech dziurawy ? Gdzieś nim zahaczyłeś ? Co do SAI, Rozumiem, że sama pompa chodzi ok ? - zostaje szukać nieszczelności w całym układzie. Ale z samymi sondami bym zaczął jak pisał Krzysiek, bo są powiązane. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-10-17, 17:41
|
|
|
Wydech jest przerobiony, moze jakas slaba stal albo siedzial w wilgotnej trawie dluzszy czas...
Pompa chodzi, ale mozna ją jakoś zdiagnozowac? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-17, 23:01
|
|
|
W VCDSie, ODISie można zrobić jej test (wymusić start). Ale tak jak pisałem, w 14 letnim samochodzie węże sparciałe, więc pewnie gdzieś masz nieszczelność. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2018-01-08, 10:26
|
|
|
Tego SAI nie można usunąć?
Ma ktoś schemat co gdzie się znajduje?
Pompa, Combi Valve (zawór)...? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-01-08, 11:14
|
|
|
Mozna, zaslepic, albo usunac calkowice tj fizycznie: weze pompe, zawory itp ale tak czy tak potem trzeba to "wyprogramowac" jak nie chcesz miec checka.
Schemat masz w ELSIE, SAI opisane jest nawet w zeszytach seriwisowych SSP.
Nie lepiej naprawic ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2018-01-08, 12:32
|
|
|
Znalazłem gościa co usuniezee sterownika za 350zl. Fizycznie może sam bym wywalił...
Nie wiem jak za naprawę się zabrać, kiedyś patrzyłem na przewody to wyglądają okey... |
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2018-01-08, 17:21
|
|
|
Mam ten sam problem z ta pompa co TY ,też bym chętnie wywalił tą pompę . Może ktoś podpowie jak to zrobić . Zauważyłem u siebie ze jak uruchomię samochód i poczekam parę minut zanim ruszę to błąd się nie pojawia , a jak ruszę od razu to błąd jest . Pompa sprawdzona daje dobrze , nie widać nigdzie przetartych ani sparciałych przewodów. |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2018-01-08, 19:59
|
|
|
Zawór Combi trzeba zaslepic i to chyba wszystko by było z części mechanicznych. Do tego trzeba programowo usunąć z ECU.
U mnie po skasowaniu błąd pojawia się różnie. Czasem po 10km, a czasem po 300km...
@mario3231 - a błędy katalizatorow również u CB idą w parze z tymi od SAI czy nie masz ich? |
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2018-01-08, 20:10
|
|
|
Mam tylko od poduszek i od pompy
Możesz powiedzieć gdzie znajduje się ten zawór co trzeba go zaślepić . |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2018-01-09, 16:41
|
|
|
Wydaje mi się że są dwa takie zawory po jednym na głowicę z tyłu silnika , to chyba trzeba zaślepić dwa te zawory tak ? |
|
|
|
|
|
|
|
mysticK
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 26 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2018-01-09, 23:36
|
|
|
Po co cokolwiek wycinac lub zaslepiac? Od obu zawor z tylu glowic ida plastikowe rurki od podcisnien do EGR,na 1000% sa poulamywane. Przy nawet zwyklej obsludze ktos delikatnie tracil,nie zauwazyl i popekaly,przy takiej temperaturze zrobily sie kruche. Nalezy przejrzec te rurki od EGR i znalezc pekniecia i przestanie sypac bledami. Przerabialem identycze sytuacje w swoim. |
|
|
|
|
|