Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-08-31, 23:25
|
|
|
Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice.
Miałem zaciski w D3 ori zestaw stalowy 360mm...zmienione na S8D3....później Brembo 6-tłoczkowe z Merca AMG GT za kupę siana + tarcza 385mm....z kierownicami powietrza z Phaetona.
Żadne z tych rozwiązań stalowych nie ma co porównywać do ori ceramiki z D3. Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki).
Więc jeżeli kolega znajdzie zestaw ori w dobrym stanie do D3 to brać i się nie zastanawiać (problem polega na tym, że większość tego co próbują sprzedać allegro,autoczęści itp. to śmietnik...dosłownie śmietnik).
Damianie zapomniałeś o jeszcze jednym ważnym aspekcie - wadze. A to jest waga nieresorowana!
Porównaj sobie wagę zestawu z RS6C6, którzy przeszczepiłeś do swojej D3 do ori zestawu ceramiki z D3 - przepaść.
ps: ori zestaw jest słaby dlatego warto coś z tym zrobić...nawet iść w kierunku stali ale nie ma co tego porównywać do ori ceramiki, która występowała w D3 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-09-01, 02:20
|
|
|
Eh, znowuż ty i te twoje mądrości
panton napisał/a: | Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice. |
Nigdzie tego nie napisałem.
panton napisał/a: | Żaden zestaw stalowy nawet jak dasz tarcze 420mm i zacisk 8-tłoczkowy nie dorówna ceramice.
Miałem zaciski w D3 ori zestaw stalowy 360mm...zmienione na S8D3....później Brembo 6-tłoczkowe z Merca AMG GT za kupę siana + tarcza 385mm....z kierownicami powietrza z Phaetona.
Żadne z tych rozwiązań stalowych nie ma co porównywać do ori ceramiki z D3. Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki). |
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zamiast czytać i szukać na siłę czegoś do czego można się przyczepić spróbuj czytać tak aby zrozumieć poprawnie sens wypowiedzi
panton napisał/a: | Twoje zdanie wynika tylko z faktu, że tego tematu nie dotykałeś (ceramiki). |
A to ciekawe
O ile dobrze pamiętam to autami z ceramiką jeździłem wielokrotnie... zarówno w zwykłym ruchu miejskim jak i po autostradach, a także w trakcie różnych nocnych spotów czy na zamkniętym torze.
Co więcej, kilkoma eReSami oraz R8 pod okiem instruktorów oraz zawodników z R8 LMS Cup jeździłem na torze Porsche gdzieś w roku 2014 czyli wtedy kiedy ty, o ile dobrze pamiętam, nie miałeś jeszcze swojej A8D3, nie mówiąc już o twoim opisanym powyżej "bogatym" doświadczeniu w różnych zestawach hamulcowych w takim aucie
Także zanim skupisz się na tym aby na siłę udowadniać swoją bogatą wiedzę praktyczną i moją kompletną niewiedzę to może skup się jednak na czytaniu ze zrozumieniem.
Cytując klasyka... "ale niestety ty zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o żabach i teraz na siłę próbujesz zainteresować tym innych"
panton napisał/a: | Damianie zapomniałeś o jeszcze jednym ważnym aspekcie - wadze. A to jest waga nieresorowana!
Porównaj sobie wagę zestawu z RS6C6, którzy przeszczepiłeś do swojej D3 do ori zestawu ceramiki z D3 - przepaść.
ps: ori zestaw jest słaby dlatego warto coś z tym zrobić...nawet iść w kierunku stali ale nie ma co tego porównywać do ori ceramiki, która występowała w D3 |
Porównaj... nie porównuj... porównując... nie da się porównać... weź się zdecyduj
A może najpierw warto zapytać po co koledze inne hamulce, jaki jest cel tej modyfikacji |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-01, 06:46
|
|
|
Ty "przejechałeś się pod okiem instruktora" a ja użytkowałem od taka drobna różnica.
Przypomnę Ci, że w D3 długo jeździłeś na ori zestawie z S8/W12 i twierdziłeś, że jest ok. Ja po miesiącu użytkowania wiedziałem, że ten zestaw jest słaby dlatego poszedłem w coś mocniejszego.....Tobie zajęło to kilka lat. Teraz masz przeszczep z RS6C6 i to rozwiązanie jest najlepsze a ja napiszę ponownie:
panton napisał/a: | Więc jeżeli kolega znajdzie zestaw ori w dobrym stanie do D3 to brać i się nie zastanawiać |
orkaskawina napisał/a: | Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy. |
FOSS napisał/a: | A może najpierw warto zapytać po co koledze inne hamulce, jaki jest cel tej modyfikacji |
FOSS napisał/a: | Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Zamiast czytać i szukać na siłę czegoś do czego można się przyczepić spróbuj czytać tak aby zrozumieć poprawnie sens wypowiedzi |
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2020-09-01, 13:10
|
|
|
Nie ma się co Panowie spierać......
fakt jest taki, jak przegonię trochę po autostradzie i kilka razy hamuję to ten oryginalny zestaw sobie słabo radzi, więc się zastanawiam nad czymś skuteczniejszym.Stalowy pakiet pewnie wychodzi dużo taniej , ale te zestawy ceramiczne czasami są w dobrym stanie i jak bym z 150 tyś zrobił na takim to ho ho .Czy pompę też trzeba wymieniać pod ceramikę czy ta oryginalna sobie poradzi. Tutaj taki przykładowy , co powiecie o tym zestawie ???
https://allegro.pl/oferta/audi-s8-a8-d3-hamulce-ceramiczne-ceramica-9198443771
aha jeśli dobrze zrozumiałem to na ten zestaw wepchnę 18 zimówki moje ??Poprawcie mnie jeśli się mylę. |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-09-02, 05:02
|
|
|
Jeśli mogę coś polecić to miałem okazję przejechać się autem z zestawem akebono z SQ7 6-cio tłok z tarczą 400 a na tył chyba 360 jeśli dobrze pamiętam ale dopytam z jakiego modelu. Z tyłu zacisk zmieniony na inny a tary z ręcznym przeniesiony w inne miejsce. Po tej modyfikacji auto hamowało zacnie. Jedyny minus tej operacji to na przód najmniejsza felga chyba 20' jeśli mnie pamieć nie myli. Jak coś polecam i mogę: 1. dowiedzieć się o szczegóły, jeśli Cię to interesuje; 2. Dać namiary na gościa co ogarnie adaptery wszystkie bo już zrobił kilka takich dokładnie zestawów do D3.
Ceramika jest zajebista, też miałem okazje trochę polatać no ale cena tarcz... krótko mówiąc powala. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2020-09-02, 09:09
|
|
|
Podrzuć Karolu na pw info.Muszę to zmienić bo już 2 razy miałem taką sytuacje lekko ekstremalną , a szkoda przodu
O ceramice tylko pomyślałem przez to , że można coś trafić w dobrym stanie i na jakiś czas by starczyła rocznie robię z 15 tyś .6 -cio tłok też wchodzi w rachubę bo jak kupie nowy zestaw to też polatam, nie szukam nic na tor tylko dla podniesienia bezpieczeństwa .Najgorsze jest to że zimówki mam jeszcze tak na 2 sezony a są na 18 i tutaj też będę zmuszony poczynić inwestycje. |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-02, 09:37
|
|
|
Cytat: | Tutaj taki przykładowy , co powiecie o tym zestawie ??? |
przydałyby się fotki o lepszej rozdzielczości ale ten zestaw wygląda bardzo słabo - szczególnie przednie tarcze
do D3 ciężko będzie znaleźć coś w ładnym stanie ale szukać cierpliwie warto
orkaskawina napisał/a: | już 2 razy miałem taką sytuacje lekko ekstremalną , a szkoda przodu |
bo seria nawet w S8/W12 jest słaba dlatego działaj w temacie bo D3 to ciężkie auto i przy większych prędkościach seryjny zestaw jest irytujący |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-02, 11:01
|
|
|
Jeśli nie zagrzejesz (przegrzejesz) stali to te 6 tłoki 400 dadzą radę, ale jak wiadomo każde następne hamowanie będzie mniej skuteczne. Jeśli masz takie sytuację co chwilę (o co w Polsce nietrudno, chociaż z drugiej strony lecąc ponad 2 paki czy to na A czy S trzeba mieć świadomość, że nie każdy popatrzy dwa razy w lusterko, a zostawiając odstęp od poprzedzającego ktoś się zazwyczaj i tak w tą dziurę wpierr) to tylko ceramika.
PS - drago, tył ma 350 nie 360 390 w R19 jeszcze wejdą 400 podejrzewam, że już nie, chociaż to zapewne będzie zależało od modelu felgi).
Używaną ceramikę to se można zaciski co najwyżej kupić a nie tarcze (a i tak pójdą do regeneracji). W życiu bym tego nie założył, bo nie wierze, że było to demontowane i przechowywane zgodnie ze sztuką.
Inną opcją jest kupić same zaciski pod ceramikę, a tarcze nowe zamienniki, bo już podobno robią.
PS2 - panton, Tyś na spocie mówił, że przy serwisowaniu i sprawdzaniu ceramiki oni sprawdzają jakieś punkty na tarczy i na bazie tego stwierdzają czy się to nadal nadaje, ew na jak długo itd nie ? Dobrze pamiętam ? No to se teraz pomyśl orka, że kupisz takie badziewie z linku powyżej i wyjdzie, że to się nadaje co najwyżej na designowy zegar ścienny |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-02, 21:50
|
|
|
A to możliwe, myślałem, że piszesz o SQ7.
Dobra, a takie pytanie przy okazji jak już jesteśmy - wlezie ten hebel 6 tłokowy pod MTM Bimoto 8,5J ET35 R19 ? Bo jest fajna okazja zakupu, ale... felg nie zmieniam, a nie chce mi się ew tego potem puszczać dalej ;p
Szukałem 6 tłoka z dużą tarczą pod R18, ale nie ma szans, więcej niż R19 nie chcę. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-03, 06:43
|
|
|
No to dupa, patrząc na SQ7, czy SQ8 wychodzą fabrycznie min na R20. Może być podobnie jak z tymi Brembo co niby nie wchodziło na R17, czy co tam było a tak naprawdę zależało od modelu felgi.
Zapytam też najwyżej u nas w BB czy mają taką na stanie i przymierzą w serwisie na dole ;p
Marku, czyli rozumiem, że na R20 jest na styk ? Po zdjęciu akurat na tych widać tam dość miejsca (no chyba, że tak cień pada), czy ogranicza wielkość zacisku głownie średnica ? Próbowałeś tam sam wsadzić R19 przy swapie ?
8-tłoka nie chcę z tego względu, że mogę dorwać nówki 6 w fajnych $ a druga sprawa słyszałem, że te 8-tłoki dość często się blokują pojedynczo. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|