Autor |
Wiadomość |
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-08, 10:14 [D3 05 3.0TDI
] Jaki olej do torsena 6HP19
|
|
|
Witam. Muszę ściągnąć obudowę torsena, tego mechanizmu roznicowego miedzyosiowego, wylało mi się tam trochę oleju, ale na tym koniec. Jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy w skrzyni 6Hp19 GZV w 3.0tdi ASB 2005r. TORSEN jest smarowany olejem z automatycznej skrzyni czy ma swoj olej tak jak mi podaje ELSA 0,55l "Napełnienie na stałe: wymiana tylko po naprawie, w przypadku demontażu pokrywy samoblokującego się międzyosiowego mechanizmu różnicowego, do 0,55 l"
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-09, 08:28
|
|
|
Znalazłem olej Midlanda Synqro 75w90 GL-5, który spełnia normy oryginału, znajomi w warsztatach takie leją od lat. Koszt 50zł za litr.
Serwis za olej chce 468zł za 1zł.
Torsen Jak i przedni i tylny dyfer są osobno smarowane.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-09, 19:36
|
|
|
Siwy71, sprawdzałeś jaki masz rodzaj skrzyni? 5HP19, 5HP19FL czy 5HP19FLA? Trochę informacji znajdziesz tu: http://www.thectsc.com/index.php?p=home
Z tego co podaje ZF to jest to Burmah SAF AG4 lub STURACO FM 1992, ale podejrzewam, że tak jak piszesz, dobry hipoidalny syntetyk nie poszkodzi. Jak wymienisz olej, to zlej stary do jakiegoś naczynia i odstaw na kilka dni, a później sprawdź, co osiądzie na dnie.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-09, 22:18
|
|
|
Ja mam skrzynie 6hp19 gzv do torsenu podaja olej syntetyznyttylko oryginal ale ten co podalem spelnia jego normy GL5 i jeszcze inne dla VW
Koszt raptem 50zl a nie 438zl
Weszlo okolo 0.5l |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-10, 19:18
|
|
|
siwy71 napisał/a: | Ja mam skrzynie 6hp19 gzv do torsenu podaja olej syntetyznyttylko oryginal ale ten co podalem spelnia jego normy GL5 i jeszcze inne dla VW
Koszt raptem 50zl a nie 438zl
Weszlo okolo 0.5l |
Sorki, tak się rozpędziłem, że nie spojrzałem na początek oznaczenia, faktycznie 6HP19. Ale do torsena i mechanizmu różnicowego powinien pasować. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-09-11, 09:54
|
|
|
Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-11, 17:06
|
|
|
Arthur napisał/a: | Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal. |
Jakie były przebiegi tych aut? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-11, 23:48
|
|
|
u mnie olej po zlaniu był czysty,sladowe ilosci opiłkow.
Po zalaniu nie widze zadnych zmian na gorsze, wszak ktoś tutaj na forum kiedyś zaczynał temat właśnie przeskakiwania auta przy pełnym skręcie. Ja osobiscie też miałem kiedyś taki problem, winą była lekko krzywa zwrotnica, która przy pełnym skęcie powodowała "przełamanie" zawiasu i auto lekko przeskakiwało. To akurat nie ten przypadek, ale tak mi się przypomniało |
|
|
|
|
|
|
|
Peter audi a8
Użytkownik
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4 L
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Coleraine uk
|
Wysłany: 2014-11-28, 23:40
|
|
|
Koledzy jaki olej lejecie do skrzyni 6hp19 zastanawiam się nad zf lifeguard6 co wy na to? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-29, 05:41
|
|
|
Peter audi a8 napisał/a: | Koledzy jaki olej lejecie do skrzyni 6hp19 zastanawiam się nad zf lifeguard6 co wy na to? |
http://www.a8team.pl/d3-0...5.htm?highlight |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-06-05, 13:47
|
|
|
U mnie Torsen jest mokry, mam pytanie bo oglądam i nie widzę jest tam jakiś korek kontrolno wlewowy ?? |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-10, 20:07
|
|
|
Odkopie
Czy ktoś bylby tak łaskaw i napisał gdzie są otwory rewizyjne do sprawdzenia poziomu oleju w torsenie i przednim mechanizmie roznicowy?? |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:23
|
|
|
Nikt nic? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:55
|
|
|
Poziom płynu w mechaniźmie różnicowym sprawdzisz po prawej stronie skrzyni, przed wyjściem prawej półosi - tam jest korek wlewu i lejesz do tego poziomu. Jak popatrzysz na prawą półoś (od strony koła) i na skrzynię to korek będzie po prawej stronie nieco poniżej środka otworu.
Z kolei do torsena wlew masz po lewej stronie skrzyni z tyłu (niemal przy wyjściu na wał), nieco powyżej mocowania misy olejowej. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-27, 20:32
|
|
|
Dziękuję |
|
|
|
|
|