Autor |
Wiadomość |
kecaj_77
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2017-04-23, 13:11 [D3 08 4.2FSI ] Przekładka tylnego zderzaka i wydechu na W12
|
|
|
Pytania odnośnie zderzaka tylnego w D3.
1. Czy zderzak tylny był taki sam przez cały okres produkcji modelu tj. 2002 - 2009 dla każdej wersji silnikowej? Chodzi oczywiście o mocowania.
2. Czy ten dolny pas, na którym są czujniki parktronika da się wymienić, czy zderzak trzeba wymieniać w całości?
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-04-23, 16:45
|
|
|
1. Zderzak w W12 był od 2004 roku, bo dopiero wtedy wszedł do produkcji. Mocowania wszystkich są te same.
2. Nie. Całość. Osobno masz akurat te chromy "w około" końcówek |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
kecaj_77
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2017-04-23, 17:37
|
|
|
Dzięki. Zderzak zamówiony. Kupiłem też tłumik W12. Nie wiesz może jak wygląda wymiana tłumików z 4.2 na 6.0? Trzeba coś przerabiać w mocowaniach? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-04-23, 19:51
|
|
|
Nie wiem, zapewne tak. Średnice rur będą inne, reszta wyjdzie w praniu, ale to najmniejszy problem - dasz ew przespawać. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-26, 04:38
|
|
|
szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-26, 10:01
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz |
Po odcięciu rura mieści się w chromowanej końcówce w zderzaku? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-04-26, 10:57
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz |
Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-26, 12:38
|
|
|
dice111 napisał/a: | Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było. |
Dlatego właśnie pytam... czy okrągła po obcięciu mieści się w chromowanej końcówce?
Bo fabrycznie W12 ma kańcaste, zwężone właśnie po to aby zmieścić w chromy
Ja nie sprawdzałem więc nie wiem ale w opcję p&p lekko powątpiewam |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomzyn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2017-04-26, 13:23
|
|
|
FOSS, witam mam do ciebie pytanie czy moge o nr telefonu |
|
|
|
|
kecaj_77
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 27 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 2017-04-26, 14:04
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz |
Chyba tego nie napisałem, ale ja nie mam oryginalnych tłumików. Samochód świeżo kupiony, a poprzedni właściciel założył sobie dwa końcowe tłumiki z podwójnymi wydechami na zamówienie, dla mnie za głośne. Niestety wyciął też większe otwory w zderzaku. Chciałem wrócić do oryginału (wydech + zderzak), ale ostatecznie zdecydowałem się na W12 (wydech + zderzak).
Na rysunkach z etki wydechy 4.2 i 6.0 środkowe są identyczne a końcowe różnią się wielkością i mocowaniem (i oczywiście końcówkami). Mam nadzieję, że jednak będzie to pasować bez przeróbek mocowań. Zakładam, że uchwyty w nadwoziu się nie różnią....
Obecne wydechy są nawet ładne, ale ja lubię tylko dźwięki muzyki w aucie...
[ Dodano: 2017-05-09, 21:39 ]
Może komuś się to przyda. Wydech z W12 bez żadnych przeróbek pasuje do 4.2.
Tak jak podejrzewałem mocowania są takie same, średnice rur takie same.
Przekładka jest plug&play.
Na razie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, czekam na lakiernika i założę zderzak.
Efekt końcowy po przekładce całego zderzaka:
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-01, 02:41
|
|
|
Nie będe tworzył nowego teamtu bo bez sensu. A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-01, 12:09
|
|
|
Marcin Gigant napisał/a: | A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty? |
Możesz... ale czy warto i w jakim zakresie.
O ile dobrze pamiętam to wydech w 3.0TDI od silnika jest pojedynczy i dopiero przed końcowymi rozdziela się na dwie strony auta a w V8, V10 i W12 od początku jest podwójny.
Kompletny wydech od S8 założony do 3.0TDI wydaje mi się raczej pomyłką - tzn. założysz wydech o dużo większej pojemności niż był fabrycznie.
No chyba, że tylko końcowe tłumiki zmieniać na takie eSkowe albo Milteka dedykowane czy też robione pod auto.
Zderzak będzie pasować. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-02, 15:46
|
|
|
Wiesz jeszcze raczkuje w tym temacie, ale generalnie widziałem toturial w ktorym sama wymiana całego wydechu sprawiła znaczne podniesienie mocy auta, a dodatkowo walory estetyczne wygląd dupki itp |
|
|
|
|
|