Autor |
Wiadomość |
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2012-11-26, 20:26 [D3 05 3.0TDI
] VCDS błąd 00470 magistrala CAN
|
|
|
Mam pytanie do kolegów obeznanych w diagnostyce VAG
otóż wyskakuje mi błąd 00470 w module [19] Can Gateway
Po sprawdzeniu w blokach [08] - mam taki wynik :
Wygląda mi na to, że Webasto pracuje w jednoprzewodowym trybie i powoduje występowanie błędu ? ale nie jestem pewien czy mój tok myślenia jest prawidłowy ?
Może to ktoś potwierdzić lub wyprowadzić mnie z błędu ? :peace: ? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-26, 21:02
|
|
|
A w innych sterownikach są jakieś błedy? Powinien wyskoczyć błąd na innym sterowniku związanym z modułem komfortu. Według bloku webasto wygląda na ok.
Pod tym błędem może być uszkodzenie sterownika, przewodów, różne błache pierdoły włącznie z nawet popsutym zamkiem. |
|
|
|
|
|
|
|
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2012-11-26, 21:26
|
|
|
W innych sterownikach wszystko OK nic się nie zapisuje - jedynie w [47] Sound system mam 02084 (ochrona komponentu) - ale to jest od zawsze a błędu w CAN wcześniej nie było.
Ostatnio dołożyłem webasto (dogrzewanie) i wydaje mi się że to od tego czasu.
Kiedyś podobny błąd miałem w [42] elektryka drzwi kierowcy, ale od dawna go nie ma |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-26, 21:50
|
|
|
Zrób pełną diagnozę z ramką, będziesz miał podaną datę i przebieg kiedy wyskoczył bład.
W [18] sprawdzisz poprawność działania webasto. |
|
|
|
|
|
|
|
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2012-11-26, 22:38
|
|
|
Ok, tak zrobię
Ale z tego co kojarzę to błąd wyskakuje zaraz po skasowaniu
w [18] nie ma błędów
tak czy tak zrobię pełną diagnozę i loga w grupach 130 - 134
Bo zgodnie z instrukcją :
Measured value block 130:
CAN convenience system data bus (one-wire/two-wire)
Central electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Convenience system central module (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Driver door electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Measured value block 134:
Additional/auxiliary heater (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Roof electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Central electronics II (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Trailer function (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Result: Meaning:
No readout Control unit not coded in gateway
0 No signal/communication or control unit in sleep mode when ignition off
1 Signal/communication (in control units of the drive train data bus this status is also if there is mutual shorting between the CAN-High and CAN-Low wires)
Sl.Ind. Control unit ready to sleep
1-wire One-wire mode (only possible in convenience system data bus control units)
One-wire One-wire mode (only possible on convenience system data bus)
Two-wire Two-wire mode
Spójrz u mnie na wartość grupy 134 okno 1/4
Dzięki :-D |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-27, 11:33 Re: VCDS błąd 00470 magistrala CAN
|
|
|
mario_555 napisał/a: |
Wygląda mi na to, że Webasto pracuje w jednoprzewodowym trybie |
Dzisiaj sprawdziłem, powinien pracować w trybie dwuprzewodowym.
Grupa 130/1 masz jeden przewód a powinno pisać dwużyłowy.
Szukaj na lini połączeń. |
|
|
|
|
|
|
|
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2012-11-27, 14:22
|
|
|
Tak właśnie zrobię, Dzięki za pomoc :peace: |
|
|
|
|
yippy
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 1,9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: lukasz
Jeżdzę: T3
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: chrzanow
|
Wysłany: 2013-11-05, 23:44
|
|
|
Witam
wykonywalem diagnoze w serwisie ze wzgledu ze "cos" pobiera mi prad - efekt
rozladowany akumulator. w serwisie powiedzieli mi ze to system komfort a
dokladnie ze magistrala systemu komfort pracuje w trybie jednoprzewodowym
w linku zal foto wydruku z diagnozy..czy to jest mozliwe aby system komfort
byl odpowiedzialny za zwiekszony pobor pradu ? co dokladnie oznaczaja bledy
w zał zdjecu ? w serwisie dostalem informacje ze trzeba rozgrzebac
wszystkie drzwi i podloge..
http://www.fotosik.pl/pok...74fd007d98.html
blad jest dokladnie taki sam jak w tym poscie (patrz link) dodatkowo blad o
numerze 01305. |
|
|
|
|
|
|
|
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2013-11-06, 18:17
|
|
|
Żeby zlokalizować przerwę w magistrali danych to faktycznie można rozebrać wszystkie drzwi , podłogę , deskę oraz bagażnik a jak to nie pomaga to też komorę silnika ;-)) Ale tak usterki szuka tylko ASO ;-) - Na marginesie szkoda, że nie potrafią lub nie chcą tego znaleźć inaczej - Dla dobrego elektronika to jakaś godzinka roboty i ma zlokalizowaną usterkę ( tylko za pomocą VAS/ VAG )
Napisz czy ostatnio nie wymieniałeś jakiegoś elementu systemu komfort i w nim szukaj przerwy magistrali CAN ( może auto było rozbite i jest uszkodzona któraś z wiązek ? )
Co do aku to nie sądzę aby to było przyczyną. ASO powinien sprawdzić prąd spoczynkowy a z wydruku nie wynika, że sprawdzali. Powinni też zbadać stan aku ( VAS ma do tego specjalny program )
Po wtóre moduł akumulatora nie powinien dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora !
Jak będziesz kiedyś w KRK to może znajdę chwilę i pomogę ogarnąć temat |
|
|
|
|
yippy
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 1,9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: lukasz
Jeżdzę: T3
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: chrzanow
|
Wysłany: 2013-11-06, 20:52
|
|
|
Nic nie wymienialem i nic nie dokladalem co zwiazane z systemem komfort auto mam od kwietnia i bardzo mozliwe ze ta usterka caly czas byla. Podejzewalem ze to akumulator i jezdzilem do momentu az padnie. jezdzac czesto nie zauwazylem ze cos jest nie tak dopiero kiedy odstawilem auto na pare dni i nie moglem go odpalic.
Aku sprawdzone i jest ok, napiecie ladowania 14,04V. po wpieciu szeregowo amperomierza pobor pradu 0,77A.
co do tego czy auto bylo rozbite to nie wiem- nie widac wizualnie zeby bylo bite.aczkolwiek fachowcem nie jestem( auto bylo sprowadzane z belgii) zaraz po zakupie musialem kasowac blad poduszki powietrznej.
Bede bardzo wdzieczny za pomoc a w krakowie jestem od poniedzialku do piatku..
nowy plik diagnostyczny: https://onedrive.live.com/redir?resid=8FA8FCF1FFBAA52F%21335 |
|
|
|
|
|
|
|
yippy
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 1,9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: lukasz
Jeżdzę: T3
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: chrzanow
|
Wysłany: 2014-06-23, 21:23
|
|
|
dokopalem sie do przewodów w gumie miedzy drzwiami kierowcy a slupkiem. jest tam zlaczka plastikowa. po zdjeciu gumy wgłąb drzwi zobaczylem przerwany jeden kabelek oraz kilka ponacinanych (pocieta izolacja zyly byly cale). zlutowalem i zabezpieczylem ponacinane kable. zmierzylem pobor pradu i wynosi ponizej 0,01 A wczesniej bylo 0,77A. musze jeszcze zrobic diagnoze komputerowa... szukam moze ktos tanio i solidnie wykonuje ?? pozdro |
|
|
|
|
|