|
Autor |
Wiadomość |
przemo__7
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:17 [D2 97 4.2PB/LPG
] Tylne głośniki problem
|
|
|
Witam,
Mam problem z tylnymi głośnikami, otóż po zakupie auta wszystko grało tak jak trzeba, jednak po mniej więcej roku grać przestało, potem grała tylko tylna strona od pasażera a teraz znowu nie gra nic. Miał ktoś może taki przypadek? Mam radio Audi Concert z głośnikami Nokia. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:20
|
|
|
Tylne głosniki maja chyba swoje małe wzmaki ktore daja sygnał na te w drzwiach z tyłu. Mozliwe że cos tam sie pochrzaniło w tej materii. Jesli masz ori radio to zapewne nie ruszałeś nic z przodu w kablach ale problem z sygnałem może byc tez w samym radiu. Takie troche szukanie po omacku... |
|
|
|
|
|
|
|
przemo__7
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:28
|
|
|
Zmieniałem radio na inne bo myślałem że to być może wina radia, jednak nic to nie zmieniło. Nie znam się zbytnio na systemach audio |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:34
|
|
|
No to pozostaja te moduły przy tylnych głosnikach |
|
|
|
|
|
|
|
duddy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 FL QUATTRO
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2015-04-29, 15:25
|
|
|
Sprawdź czy dochodzi tam zasilanie stałe +12 i na kolejnym przewodzie +12 po załączeniu radia.
W złączu jest tam także przewód sygnałowy z radia do modułu wzmacniacza.
Dodatkowo odchodzi mała 2 pinowa kostka sygnału wzmocnionego do drzwi tylnych. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
duddy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 FL QUATTRO
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2015-04-30, 22:26
|
|
|
No tak lecz sama wymiana może nie rozwiązać problemu gdyż nie stwierdził jeszcze że oba się popsuły i czy problem nie leży gdzie indziej |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
duddy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 FL QUATTRO
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2015-05-01, 23:49
|
|
|
Odpinałem je ostatnio bo kradłem sygnał dla wzmacniaczy i po odłączeniu jednego drugi grał normalnie.
Prawy z lewym jest niezależny a przypisane są im tylko odpowiednie tylne drzwi. Jedyną wspólną rzeczą jest zasilanie stałe 12 i sygnał po załączeniu radia do wystartowania tych wbudowanych układów wzmacniaczy.
Podsumowując sama sprawa grania nie powinna mieć wpływu z jednej strony na drugą no chyba że
coś zostało pomieszane w instalacji i w rzeczywistości grają na jednym sygnale czego być nie powinno. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Heveliusz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-05-02, 20:35
|
|
|
Częstą przyczyną tegoż stanu rzeczy, są krótkie przewody, druciki pomiędzy złączem a membraną głośnika. Można to sprawdzić bardzo prosto:
wyjąć tylny głośnik, podłączyć przewód i poruszać przewodem widocznym między membraną a koszem głośnika. Ruch membrany zwykle w tanich głośnikach (a takie są montowane), powoduje przerwanie obwodu pomiędzy złączem a głośnikiem.
Wystarczy przelutować przewód i wszystko wróci do normy na kilka następnych lat.
A co do wzmacniaczy: Głośniki są niezależne, zasilają same siebie i głośniki w tylnych drzwiach. Są w nich przewody: +12, +12 po stacyjce, masa, + sygnałowy z radia, - sygnałowy z radia. To musi dochodzić do tylnych głośników, z nich, małą dwupinową kostką wychodzi sygnał wzmocniony dla głośników w drzwiach tylnych.
Musisz ustalić, gdzie nastąpiła przerwa w sygnale. Głośniki się praktycznie nie palą, zwykle winna jest przerwa w obwodzie. Nie trzeba kupować nowych.
Ps. głośnik możesz sprawdzić następująco: jeśli nie jest spalony (cewka) to po podłączeniu baterii 1,5V (paluszek), a lepiej 9V (płaska), do odpowiednich biegunów tj. + do +, - do - membrana "pyknie" i wychyli się do tyłu (prawidłowa polaryzacja głośnika), lub do przodu, jeśli bieguny odwrotnie. W każdym razie coś się wydarzy, a jeśli spalony, to cisza i brak reakcji membrany - dźwięk to też prąd
Teraz idź do auta i sprawdź |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|