Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 12 4.2TDI ] Problem z przepływomierzem - G70 - Niewiar  
Autor Wiadomość
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-15, 19:20   [D4 12 4.2TDI ] Problem z przepływomierzem - G70 - Niewiar

Witam
Mam problem ponieważ od ponad miesiąca walczę prawdopodobnie z przepływomierzami
Samochód zachowuje się prawidłowo i nie ma wyczuwalnych żadnych błędów podczas jazdy.
Niestety cały czas świeci się kontrolka silnika na żółto, po jej skasowaniu przejadę kilka km i znowu się zapala pomimo że z samochodem nic się nie dzieje.

Błąd G70 - miernik 1 masy powietrza
[MOT_01] 10264 P010100 Przepływomierz powietrza -G70- Niewiarygodny sygnał (01100101)
[MOT_01] 10262 P010F00 Miernik masy powietrza 1/2 Korelacja (01100101 Aktywne/statyczne

Kilkakrotnie kasowałem ten błąd robiłem adaptację przepływomierzy i niestety błąd cały czas się pojawia. Zainwestowałem w przepływomierze wymieniłem obydwa na nowe i niestety cały czas to samo. Znalazłem na stronie Bosch Autospec informację na temat przepływomierzy że jeżeli po ich wymianie nic się nie poprawi to trzeba wymienić kostki połączeniowe, też tak zrobiłem ale bez skutku, ciągle nic. Mechanicy nie wiedzą gdzie szukać, a kontrolka cały czas się świeci. Miał ktoś może taki problem ? Myślałem żeby zakleić lampkę już czarną izolacją ale trochę nie pasuję do wnętrza ;) Proszę o pomoc.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-15, 19:41   

A jakie masz wskazania tych przepływomierzy? Chyba możesz sprawdzić to u siebie w tzw.logu dynamicznym?
 
 
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-15, 20:15   

Apophis napisał/a:
A jakie masz wskazania tych przepływomierzy? Chyba możesz sprawdzić to u siebie w tzw.logu dynamicznym?


Podczas adaptacji zachowywały się prawidłowo czyli na postoju około 50 jednostek nie wiem jakich a podczas przyspieszania nawet do 1000 jednostek, dziwne jest to ze pierwszy np. ma 250 a drugi 600 czasami wskazania są równe ale w większości drugi pokazuje więcej czasami nawet o 100%. Nie wiem czy to prawidłowe dodam że na samym początku sprawdziłem doloty powietrza i wymieniłem filtry przed przepływomierzami. Podczas adaptacji jest informacja że przepływomierze działają prawidłowo. Byłem już też w serwisie Audi ale niestety do tego co trafiłem to jakaś masakra ciemnota kompletna, więc bez komentarza. Chętnie podjechałbym do takiego serwisu który usunie tą usterkę ale nie mam pojęcia gdzie, bo chybił-trafił powoli robi się kosztowne.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-15, 20:22   

1000jednostek? Jakich jednostek? Przepływomierz ma wskazywać mase zasysanego powietrza w g/s i zwykle prawidłowe wskazanie ma oscylować w okolicy moc silnika x 0,8 i masz wynik. U ciebie powinno wskazywac cos w okolicy 350g/s. D2 jak i D3 sprawdza sie tak że 2bieg i przy czerwonym polu masz wynik.
 
 
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-15, 20:32   

Apophis napisał/a:
1000jednostek? Jakich jednostek? Przepływomierz ma wskazywać mase zasysanego powietrza w g/s i zwykle prawidłowe wskazanie ma oscylować w okolicy moc silnika x 0,8 i masz wynik. U ciebie powinno wskazywac cos w okolicy 350g/s. D2 jak i D3 sprawdza sie tak że 2bieg i przy czerwonym polu masz wynik.


Podczas adaptacji na pierwszym pokazuje około 300 do 450 g/s natomiast na drugim dochodzi do 1000 między 700 a 1000 przy wciśnięciu gazu do dechy na 2. Skoro twierdzisz, że te wskazania mają pokazywać maks 350 to jest trochę dziwne no i nie pokazują równo czy to ma znaczenie ? Pytanie jeszcze czy po zmianie przepływomierzy trzeba za każdym razem robić adaptację ?
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-02-15, 20:38   

Jesli to mozliwe to zamien je stronami i sprawdz to

opentn napisał/a:
dziwne jest to ze pierwszy np. ma 250 a drugi 600 czasami wskazania są równe ale w większości drugi pokazuje więcej czasami nawet o 100%
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-15, 20:43   

Na logike powinny wskazywać przybliżone wartości oba ale ich suma nie powinna być wyższa od 350.
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale masz cos pokopane z tym i dlatego wywala ci CHECKa.
 
 
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-15, 20:45   

właśnie wymieniałem je już na kilka sposobów 2 nowe na zmiane lewa/prawa później próbowałem jedna stara i nowa i nic walczę już z tym długo i za bardzo już nie mam pomysłu co z tym zrobić

http://bosch-service.pl/d...ec_nr_22013.pdf

Myślałem że pomoże wymiana kabli i kostek tak jak tu pisali (str.4), kupiłem w serwisie taki zestaw naprawczy ale też lipa
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-15, 20:49   

Dziwne to trochę,auto 2 letnie i pewnie dopiero co po gwarancji....Jełsi probowałes wymian,podmian,zamian,sprawdzone są złaczki i instalacja nigdzie nie widziała gryzonia jakiegos to może przyczyna jest głebiej w ECU. Ale do tego musi być juz dobry elektryk a nie zdzichu z aso passata :D

Z jakiego rejonu jesteś? Może sie uda cos podpowiedzieć jakiegos speca lub dobry serwis.
 
 
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-15, 21:01   

Kalisz - serwis lipa, byłem u jednego gościa który ogarnia wszystkich mechaników pod względem elektronicznym i on po kilku dniach mi zadzwonił że z jego źródeł dowiedział się że to może być zależne od turbiny a dokładniej od jakiejś geometrii w niej która może się zacinać. Niestety nie jest ot wyczuwalne w żaden sposób podczas jazdy, a podłączane urządzenia nigdy nie wskazały błędy turbiny tylko cały czas przepływomierzy dodam że najczęściej ten błąd pojawia się na niskich obrotach kiedy np. zwalniam ale nie ma żadnego szarpania, cały czas płynna jazda a lampa świeci. Powoli się do niej przyzwyczajam :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-15, 21:18   

W Lubinie znam kogos kumatego w tej dziedzinie. Nie wiem co ma zmienna geometria turbiny do az takich przekłamań przepływek...
 
 
opentn 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-06, 23:27   

Przeplywomierze wymienione kostki połączeniowe tez wszystko nowe oryginalne a blad dalej jest, nie wiem juz co robic. Zauważyłem że samochód na postoju delikatnie drży tak jakby miał za niskie obroty przy lekkim naciśnięciu gazu praca silnika jest płynna, może jest to jakoś powiązane. Miał ktoś taki problem ?
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2015-03-07, 09:18   

stawiam na turbine podjedz do kogoś kumatego z Vasem i będziesz miał wszystko jasne
nie sugeruj sie ASO tam także leszcze często pracują
 
 
kal_el 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-10-23, 19:17   

Koledzy mam podobny problem. Na wolnych obrotach silnik chodzi nie równo, delikatnie szarpie. Na FISie nie ma błędów ale VCDS pokazuje takie informacje:

10262 - Miernik masy powietrza 1/2
P010F 00 [101] - Korelacja
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 104122 km
Data: 2016.10.20
Czas: 17:55:35

10265 - Miernik masy powietrza (G246)
P010B 00 [101] - Niewiarygodny sygnał
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 104122 km
Data: 2016.10.20
Czas: 17:55:35

Zarówno przepływomierze jak i turbiny były ruszane - stąd moje pytanie: czy należy zrobić jakąś adaptację? Jeśli tak to jak się to robi? Mam VCDS 15.7.4

Z góry dzięki za odp.
 
 
robertskp 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-06, 12:36   

opentn, Witam serdecznie mam podobny problem, walczę od dwóch miesięcy. Nowe EGR-y zamienione przepływomierze, nowy czujnik temperatury chłodnicy egr, czujniki różnicy ciśnień DPF. Jest lepiej, ale dalej czasami błąd czujnika przepływu masy powietrza. Proszę o pomoc. Czy udało się rozwiązać problem? Pozdrawiam Robert
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.