Strona 1 z 10

: 23 gru 2013, 21:43
autor: Hjeniu
Kwestia jak kto lubi
Mi auto na LPG przełącza się przy 40st.
W przypadku przekroczenia 5000obr. przełącza się na PB

Jakoś psycha mi nie pozwala jeździć na innych ustawieniach

O ile w lecie auto w zasadzie startuje już na LPG to w zimie zużycie PB już jest odczuwalne. W zeszłym roku pod korek zatankowałem w grudniu i rezerwa zapaliła się w okolicach marca

: 23 gru 2013, 21:47
autor: pepi
ja mam 10 ustawione obecnie ;)
ale i tak na bliskich trasach tak koło domu praktycznie śmigam na paliwie
co do podpierania się paliwem od pewnych obrotów robi się to wtedy jak instalka ma spadki ciśnienia zazwyczaj winny jest jeden reduktor temu :)

: 23 gru 2013, 21:55
autor: Hjeniu
Reduktor wyrabia bez problemu ja mam u siebie tylko ACK

: 24 gru 2013, 00:32
autor: Gość
Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie.

: 24 gru 2013, 01:07
autor: CINEK
Apophis pisze:Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie.
...a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle <hmm>

: 24 gru 2013, 01:14
autor: Gość
martin_rs4 pisze:..a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle <hmm>
W BRC na pewno jest taka opcja żeby sie instalka mogła wspomagać PB w przypadku gdy juz nie wyrabia. Nie powoduje to szkód dla silnika z powodu za ubogiej instalki a i np w mocniejszym motorze jak S8 nie trzeba wkładać dwóch reduktorów tylko na jednym spokojnie sobie latasz a gdy depniesz to braki weźmie sobie z drugiego baku :)

: 24 gru 2013, 08:57
autor: CINEK
No oki fajnie to brzmi, tylko jak to jest w druga strone? PB zostaje wyłączone automstycznie ponizej jakiegos zakresu obrotów czy jak?

: 24 gru 2013, 11:12
autor: karol208
W stagu np jest taka opcja nie zaznaczasz opcji ,,wyłącz przy pierwszym" powyżej masz czas błędu ciśnienia i obok jest ustawiane ciśnienie robocze i minimalne.
Gdy ciśnienie spadnie poniżej minimalnego na czas dłuższy niż czas błędu ciśnienia wtedy sterownik wspiera się PB po czym jak ciśnienie wzrośnie powyzej minimalnego to wraca znów na LPG.

Lub tak jak ma kolega wyżej ustawiasz próg max obrotów na LPG i wtedy tylko do 5tys na LPG a reszta na Pb

Obrazek

Kolego pepi jaki masz reduktor? Golda?

: 24 gru 2013, 11:46
autor: Hjeniu
Tak mi gazownicy ustawili, powiedzieli że tak ma być bo instalacja na gwarancji i w razie reklamacji bla bla bla....

Nie wnikam i tak nie przekraczam tych obrotów

: 24 gru 2013, 11:59
autor: CINEK
to i ja musze zejechac do mojego lpg magika zeby mi tak ustawil. :) z regoly zawsze robilem tak ze jak chcialem depnac mocniej to wylaczalem lpg manualnie ale podobnie jak Hjeniu zadko osiagam takie obroty :]

: 24 gru 2013, 13:50
autor: Gość
Panowie uważam że ustawianie przełączania powyżej 5tyś obr to jakieś nieporozumienie i nie widzę sensu by to stosować-co innego ustawienie wspomagania się PB pod wysokim obciążeniem lub po prostu gdy reduktor juz nie daje rady to już ok i w razie buta auto jest wydolne ale nie spalamy samej PB.

: 24 gru 2013, 15:55
autor: pepi
to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie

: 24 gru 2013, 18:56
autor: Gabriel
święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu.

: 24 gru 2013, 20:03
autor: tomi5
pepi pisze:to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie
Polać temu Panu, jak auto miało by mi sie podpierać benzyna przy wyzszych obrotach to bym LPG nie montował, a w naszych autach cała zabawa zaczyna sie od 3,5tys obr ;-)

[ Dodano: 2013-12-24, 20:05 ]
Gabriel pisze:święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu.
A BRC tego nie potrafi :-)

: 24 gru 2013, 20:08
autor: Gość
Jestem tego samego zdania ale jesli ktoś chce zaoszczędzic na instalce i nie pakowac dwóch reduktorów bo wiekszośc czasu jeździ spokojnie to wtedy wspomaganie na wyższych obciążeniach może być-wspomaganie i nic więcej. Ja np mając S8 i jeden reduktor to może 5-10% czasu bym korzystał z tego wspomagania.