Strona 1 z 2

[ D3 ALL ] Porownanie silnikow 3.7 pb kontra 4.2pb

: 26 mar 2014, 12:36
autor: Miras
W czym tak naprawdę silnik 3.7 jest gorszy od 4.2 w modelu D3 ? Nie chodzi mi o moc ,lecz o awaryjność itd.

: 26 mar 2014, 15:00
autor: greg26
Konstrukcja w 3.7 i 4.2 jest taka sama,tylko pojemność cylindrów i moc jest w 3.7 mniejsza.Pytanie tylko po co kupować auto z silnikiem,który będzie słabiej jechał i palił tyle samo co 4.2? Dla mnie jedynym uzasadnieniem kupienia 3.7 jest trafienie "igły". Sam szukając po Niemczech D3 trafiłem na piękną czarną D3 3.7 i byłem bliski jej kupienia i miałem spory dylemat ,ale po przemyśleniu za i przeciw odpuściłem.Twoja kasa,Twój wybór :)

: 26 mar 2014, 15:08
autor: Miras
To mi nie przeszkadza. Pare kucy mniej w moim wieku to nic strasznego. Słyszałem natomiast opinie ,że 3.7 w D3 miały problemy z głowicami. Czy to prawda? <hmm>

: 26 mar 2014, 15:15
autor: Korton
Miras pisze:To mi nie przeszkadza. Pare kucy mniej w moim wieku to nic strasznego. <hmm>
A profilu masz ze jezdzisz juz a8 i szukasz S8 :)

: 26 mar 2014, 16:33
autor: ernesto
Korton,
A8/S8 SZUKAM : innymi słowy użytkownik Miras jeszcze nie posiada ale poszukuje albo A8 albo S8

: 26 mar 2014, 16:41
autor: krzychu22.p1i
W końcowym rozrachunku łatwiej pogonisz 4.2 jak 3.7. Koszty utrzymania, spalania, ubezpieczenia na tym samym poziomie..

: 26 mar 2014, 16:59
autor: ernesto
krzychu22.p1i pisze:W końcowym rozrachunku łatwiej pogonisz 4.2 jak 3.7. Koszty utrzymania, spalania, ubezpieczenia na tym samym poziomie..
W dodatku większy jest popyt i sprzedaż 4.2
Na temat awaryjności, różnie bywa. Jedni zachwalają inni nie. Wszystko się sumuje. Mając dużo czasu bo wręcz bardzo dużo możesz prześledzić forum i sam dojdziesz do konkretnego wniosku jaki to ma być motor. Oczywiście pewnie zauważysz że większa przewaga jest motorów 4.2 niż 3.7 ale głównie z tego względu że różni ich tylko moc. Jedni wychodzą z założenia że mniejszy będzie palił mniej i mi jest taka moc nie potrzebna. Ale gdyby postawić 3.7 i 4.2 na jednym starcie, oba by pokonały ten sam dystans km i nie mówie tu o km rzędu 10, 50 czy 100. To ten co ma większą moc będzie bardziej ekonomiczny bo posiada większy moment obrotowy, zapewni większy bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i nie złapie go zadyszka w momentach kiedy ten mniejszy będzie potrzebował redukcji. A wiadomo redukcja to większe obroty i wyższe spalanie.
Decyzję musisz podjąć sam a koledzy niech się wypowiadają co sądzą o swoich motorach. Oczywiście będzie to temat rzeka.

: 26 mar 2014, 19:04
autor: covacsxxx
Ja swego czasu stalem przed tskim dylematem i wybralem 4.2. Roznica w przyspieszeniu byla dla mnie odczuwalna. Koszty utrzymania te same wiec 4.2 wydal sie bardziej rozsadnym wyborem

: 26 mar 2014, 19:30
autor: Gość
To prawda ale idac tym tropem wychodzi ze kupujac np A8 D2 to lepiej S8 bo ma najwiecej kucy z V8mek. Silniki benzynowe V8 sa bardzo podobne i kupi se kto co bedzie chcial :)

: 27 mar 2014, 09:00
autor: Korton
ernesto pisze:Korton,
A8/S8 SZUKAM : innymi słowy użytkownik Miras jeszcze nie posiada ale poszukuje albo A8 albo S8
No to zrozumialem, ale pisze, ze moc mu nie potrzebna, wiec troche z S8 sie to kluci.

: 27 mar 2014, 11:39
autor: Miras
Szukam poprostu ładnej ,zadbanej A8 w D3. Chodzi mi po głowie S8 ale to wtedy w modelu D2. Nie zależy mi az tak na mocy ,chociaż wiadomo ,że to jest piękna sprawa lecz bardziej na ładnym zadbanym egzemplarzu. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Ja mogę mieć kilka koni mniej na konto ładnego egzemplarza.
Przyznam się ze ostatnio oglądałem ładną sztuke z motorem 3.7 i mocy wystarczało ,tylko różne są opinie właśnie na temat motora 3.7 w D3, dlatego zapytałem specjalistów. (To jak w końcu z tą awaryjnoscią 3.7 )
Problem z odsprzedażą mnie nie martwi tak jak problem z kupnem.
Podsumowując : Ładna sztuka sie liczy a nie moc. Diesel nie wchodzi w grę.

: 27 mar 2014, 19:59
autor: Korton
To szukalbym 4.2, ale jak sie trafi zadbana 3.7 w dobrej cenie to czemu nie. Z tego co czytalem, to 3.7 i 4.2 to praktycznie to samo i najmniej problemowe silniki w D3.

: 27 mar 2014, 21:06
autor: Miras
Wiec mówicie ,ze 3.7 nie ma jakiś ekstra problemów? Czy skrzynia biegów jest ta sama co w 4.2 ?
Jeżeli tak to to bedzie na plus ponieważ będzie jej troszkę lżej ze wzgledu na mniejszą moc i niższy moment obrotowy. Czyż nie?

: 27 mar 2014, 21:33
autor: pebo
A8 z 4.2 ma sporo mocy jak na codzienny użytek i jeśli rzeczywiście nie jest Ci aż tak bardzo moc potrzebna (a moc oznacza wprost prędkość maksymalną), to spokojnie możesz rozglądać się za 3,7. Co do przyśpieszania, to ważny jest tu moment obrotowy, ale z racji automatycznej skrzyni biegów oraz silnika w układzie V (nie wspominając już o liczbie cylindrów) to też powinno wystarczyć. Zakładam, że nie jesteś maniakiem startowania na maksa spod świateł - A8 to nie ta liga. Ale jako najlepsze rozwiązanie to polecam przejażdżkę A8 z jednym i drugim silnikiem. Na podstawie obiektywnych wrażeń wybierz sobie to, które Ci bardziej odpowiada. Różnice tak naprawdę są niewielkie, oba silniki są dobre, a jeśli znajdziesz auto tej klasy w dobrej cenie i zadbane, to te brakujące pół litra pojemności naprawdę nie będzie miało istotnego znaczenia.

: 27 mar 2014, 22:00
autor: Miras
No to fajnie. Auto potrzebuję do codziennej jazdy mieszanej. Jezdziłem jedną i drugą mocą i mnie wystarcza. Nie to było moim zmartwieniem lecz plotki o awaryjności silnika 3.7. Skoro twierdzicie ,ze nic takiego nie ma miejsca to bardzo się cieszę ,ponieważ to mnie przybliża do marki AUDI A8.