Strona 1 z 1

: 14 kwie 2014, 11:18
autor: Hjeniu
v10 nie spełnia normy euro 6

Niedługo będziemy popylać samobieżnymi wózkami na zakupy tankowanymi z gniazdka 220V

Producenci samochodów ciężarowych zaczynają eksperymentować z silnikami euro 7 i u wielu z nich są to silniki benzynowe. Samochody dodatkowo wyposaża się w coś co można by porównać do systemu KERS. Toyota ucieka od diesla w stronę hybryd. Diesle w celu ograniczenia emisji mają już DPFy, katalizatory SCR, EGR, system START/STOP, elektroniczne odłączanie cylindrów, elektroniczne układy zubożające mieszankę, kolektory o zmiennej długości.

Cały czar pryska gdy w praktyce okazuje się, że Prius pali więcej i jedzie gorzej od golfa 3 1.9 TDi z ubiegłego wieku.

Kiedyś miałem okazję zobaczyć jak producenci przygotowują auta do testów spalania i skąd biorą się wyniki rzędu 4l w mieście i powiem szczerze, że jak żyję takiej ściemy nie widziałem.

Generalnie koncerny motoryzacyjne poszły drogą koncernów farmaceutycznych. Wymyślili chorobę a teraz wymyślają na nią lekarstwo a płacimy my. Pokazuje się tabelę, gdzie udowadnia się redukcję cząstek stałych i związków NOX o 20-40%... dużo... niby dużo ale to tak jakby dać 50zł podwyżki co stanowi 100% wzrost do roku poprzedniego :D
Wartości są takie, że średni przeciętny szofer więcej napierdzi w fotel

A jako ciekawostka
kto zgadnie co to jest :

: 14 kwie 2014, 12:17
autor: Korton
Moze taki silnik sie przyjmie, nie powiem ciekawie to wyglada:

: 14 kwie 2014, 16:26
autor: krzychu22.p1i
Aktualnie u mnie w firmie robione są próby nowego tłoka Scanii pod euro 6.. i jedno jest pewne niedługo zaczniemy jeździć na samym powietrzu a koło się zamknie jak dojdziemy do maszyn parowych :D

: 14 kwie 2014, 22:50
autor: Hjeniu
Moim zdaniem będziemy jeździć na prąd.

: 19 kwie 2014, 21:02
autor: TheBareX
Obojętnie na co. Niech zostanie dźwięk silników i osiągi a jeśli spadnie przy tym koszt utrzymania a koszty produkcji przemysłowej będą podobne to tylko się cieszyć.

Gorzej jeśli pójdzie to w strone - droższej produkcji, słabszych osiągów, dźwięku jak w 1.2 i do tego ciągłych problemów z elektroniką.