Witam, właśnie wróciłem z przejażdżki. Na obwodnicy Trójmiasta wyprzedziła mnie BMW F10 530D. Skręciła tam gdzie ja czyli w ulicę sopocką. Na odcinku prostym siedziałem mu na tyłku i w końcu zabrał się kolega za wyprzedzanie oczywiście Kick-Down i za nim. Powstaje pytanie czy to możliwe, że moja Perła jest wstanie wciągnąć to auto bo musiałem odpuścić gaz. Czy po prostu kierowca nie pokazał na co jego autko stać ?
: 23 paź 2014, 06:30
autor: aro51
W bezposrednim starciu nie ma szans. Co wiecej gdybys trafil na mnie to bylbys krotszy o przod swojego audi i kase z polisy oc. Takie najezdzanie kogos na dupe, gdy zapewne nikt nie ma ochoty z Toba sie scigac ponizej poziomu.
: 23 paź 2014, 08:24
autor: Preston81
a wtedy koles daje plik z nagraniem z kamerki i kto bylby stratny?? jak ew widac bylo by przyhamowanie w celu spowodowania wypadku/kolizji?? a wystarczy w takiej chwili puscic goscia i olac a nie w taki sposob ...
: 23 paź 2014, 09:38
autor: rafalr93
Chłopie stara 4.2 lpg nie na szans z nowoczesnym 3.0 F10 to dwie różne epoki w dieslu jest taki moment obrotowy ze jajca urywa
: 23 paź 2014, 11:08
autor: Kosmy
aro51 pisze:W bezposrednim starciu nie ma szans. Co wiecej gdybys trafil na mnie to bylbys krotszy o przod swojego audi i kase z polisy oc. Takie najezdzanie kogos na dupe, gdy zapewne nikt nie ma ochoty z Toba sie scigac ponizej poziomu.
Najeżdzanie na "dupe" to pojęcie względne ... nie podniecaj się
[ Dodano: 2014-10-23, 11:08 ]
preston81 pisze:a wtedy koles daje plik z nagraniem z kamerki i kto bylby stratny?? jak ew widac bylo by przyhamowanie w celu spowodowania wypadku/kolizji?? a wystarczy w takiej chwili puscic goscia i olac a nie w taki sposob ...
Ty też się nie podniecaj
: 23 paź 2014, 12:11
autor: ernesto
Może ja Ci odpowiem w taki sposób:
Audi A8 4.2
Pojemność (cm3)-----------------------4172
Moc KM (kW) / obr/min----------------300 / 6000
Moment obr. (Nm / obr/min.)---------400 / 3300
masa pojazdu (kg)---------------------1750
Przyśpieszenie 0-80--------------------5,1
Przyśpieszenie 0-100-------------------7,3
Przyśpieszenie 0-200
Prędkość maksymalna-----------------250
BMW F10
Pojemność (cm3)---------------------2993
Moc KM (kW) / obr/min--------------245 / 4000
Moment obr. (Nm / obr/min.)-------540 / 1750 - 3000
masa pojazdu (kg)-------------------1795
Przyśpieszenie 0-80
Przyśpieszenie 0-100-----------------6,3
Przyśpieszenie 0-200
Prędkość maksymalna---------------250
wystarczy spojrzeć na liczby.
: 23 paź 2014, 12:16
autor: Korton
ernesto pisze:Może ja Ci odpowiem w taki sposób:
Audi A8 4.2
Pojemność (cm3)-----------------------4172
Moc KM (kW) / obr/min----------------300 / 6000
Moment obr. (Nm / obr/min.)---------400 / 3300
masa pojazdu (kg)---------------------1750
Przyśpieszenie 0-80--------------------5,1
Przyśpieszenie 0-100-------------------7,3
Przyśpieszenie 0-200
Prędkość maksymalna-----------------250
BMW F10
Pojemność (cm3)---------------------2993
Moc KM (kW) / obr/min--------------245 / 4000
Moment obr. (Nm / obr/min.)-------540 / 1750 - 3000
masa pojazdu (kg)-------------------1795
Przyśpieszenie 0-80
Przyśpieszenie 0-100-----------------6,3
Przyśpieszenie 0-200
Prędkość maksymalna---------------250
wystarczy spojrzeć na liczby.
I co z liczb wynika? Nie jest to do konca jasne, bo moment wiekszy, ale w mniejszy zakresie obrotow. Na + bmw napewno skrzynia, brak quattro
: 23 paź 2014, 12:21
autor: Kosmy
Ernesto widziałem te liczby ale pytanie jak z elastycznością np od 60 do 120. Muszę poszukać ...
: 23 paź 2014, 12:48
autor: ernesto
BMW będzie miało o wiele większą elastyczność ponieważ jej moment obrotowy dostępny jest w całym zakresie obrotowym. Jak widzisz ciągnie się od 1750 aż do 3000 może to nie dużo ale w połączeniu z dobrą skrzynią biegów diesel ciągnie cały czas.
Z kolei nasze auto dostaje racjonalnego kopa dopiero po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej czyli w momencie kiedy gruszka podciśnienia zmienia dopływ powietrza w kolektorze dolotowym. Można to zaobserwować przy starcie. Dajesz w podłogę i auto do 3000 idzie ale czuć że pewną ospałość potem już jest inna śpiewka.
Moc nie będzie miała tu dużo do gadania choć przekłada się na prędkość co jeszcze wiele ma przełożenie skrzyni biegów na poszczególnych biegach.
Jeśli chodzi o dokładne porównanie to musi to być porównanie elastyczność na poszczególnych biegach.
Szczerze osobiście ja nigdy się tym nie zabijałem bo szczerze nie jest mi to szczególnie potrzebne.
Musisz po prostu przyswoić sobie wiedzę że w dzisiejszych czasach i postępie technologicznym nasze auta dostają po kościach od małych benzynówek które wyciągnięte są do granic możliwości.
A temu autu nie wypada się ścigać.
Audi jest jak utajniony komandos już w stanie spoczynku. Siedzi spokojnie w swoim fotelu i wspomina stare dobre czasy kiedy to królował i budził respekt na ulicach.
Jest to limuzyna klasy premium która snuje się po mieście leniwie od świateł do świateł.
Oczywiście większość z nas wyprzedza bardzo ambitna młodzież w małych benzyniakach.
Ale wystarczy tylko wypaść za miasto i już sprawa wygląda inaczej bo niepostrzeżenie pojawi nam się podróżne 160 / godzinę przy maksymalnym komforcie podróżowania.
Szczerze nie zagłębiaj się w tym temacie bo zwariujesz.
Sam kiedyś prowadziłem burzliwą dyskusję na ten temat bo ktoś tam miał szybsze auto itd itd.
Ale za przeproszeniem twoje auto jest praktycznie nowe i z litra pojemności ma milion koni, a moje ma 18 lat. Wiec cofnij się w czasie 18 lat wstecz i logistycznie porównaj swoje auto z tamtej epoki do mojego. Gdzie ja z litra pojemności mam 71 KM a twój odpowiednik 40 KM i pierwszą setkę osiągał w 15 sec. I będziesz miał rozwiązanie. A dziś mogę Ci życzyć tego by twój turbodoładowany maluszek na longLive wytrzymał taki przebieg co mój. Więc temat się zamykał.
A dziś wiele lat do przodu honoru A8 broni nowe, mocne, potężny arystokrata D4 i on kopie po tyłku dzisiejszą miejską ambicje z czapeczkami z daszkiem do tyłu i naklejkami 1.4 turbo.
A nasze babcie niech pozostaną w spoczynku by dawać radość z podróżowania i podziwiać piękno i technologie wizji w przyszłość Auto Union Deutschland Ingolstadt XX wieku
: 23 paź 2014, 13:13
autor: CINEK
Korton pisze:Na + bmw napewno skrzynia, brak quattro
ernesto pisze:Audi jest jak utajniony komandos już w stanie spoczynku.
zależy w jakich warunkach. Ja wczoraj na odcinku kilkuset metrów (od świateł do świateł) ścigałem sie z Porsche Panamera, tylo nie wiem jaki silnik był (najmniejszy ma 300KM) i generalnie dostał po tyłku bo troche popadało i przy gwałtownym starcie było widać jak mu się załączyła kontrola trakcji, co go spowolniło na moją korzyść <hura> QUATTRO <hura> i tym samym poległ
: 23 paź 2014, 14:02
autor: rafalr93
Macie wyścig z tymże ze starszą generacją BMW
: 23 paź 2014, 15:20
autor: Kosmy
No i wszystko na temat : )
"Audi jest jak utajniony komandos już w stanie spoczynku. Siedzi spokojnie w swoim fotelu i wspomina stare dobre czasy kiedy to królował i budził respekt na ulicach."
ehehhehe dobre
: 23 paź 2014, 18:42
autor: aro51
Kosmy, jak Ci zostalo tam z 260KM to max takze nie podniecaj sie sciganiem bo nie do tego to auto sluzy.
: 23 paź 2014, 18:57
autor: Gość
aro51, Jak mówimy o nowej furce Kosmego to ma tam spokojnie seryjne osiągi
: 23 paź 2014, 21:15
autor: Inter32
żebyś miał S8 w manualu to byś mógł coś tam powalczyć