Strona 1 z 2
Zakup Skody Oktavia 2.0 TDI po 2009r.
: 30 cze 2015, 23:42
autor: 123mielony
Panowie znajomy szuka takiego auta jak w temacie, i moje pytanie jest takie czy są jakieś problemy z tym silnikiem? i jak tam ze słynnym filtrem DPF .
Wiem że do 2006r. te silniki miały duże problemy ale podobno po 2006r.coś poprawili ale czy na pewno?
: 30 cze 2015, 23:45
autor: Gość
Niby poprawili to jednak znajomemu w A4 2009 nie dało jakiejs znanej z 1,9 bezawaryjności. Nie oczekuj cudów po tym modelu.
: 30 cze 2015, 23:49
autor: 123mielony
A z czym miał problemy?
: 30 cze 2015, 23:51
autor: Gość
Turbo się sypło i cos z układem CR. Auto naprawde nie zajechane prawie od nowości. Juz tam troche euro wsadził. Za to jak na ironie szwagier ma taka sama 2005 rok i tego najgorszego pukota pod maska i nie robi nic juz drugi rok
CHoc wiem że sie dwumasa sypie powoli ale mi nie wierzy
: 01 lip 2015, 08:13
autor: chlebi
Silniki 2.0 TDI poprawili dopiero w 2007 roku, więc 2008 już będzie ok, ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę, ostrzegałbym przez skrzyniami DSG.
: 01 lip 2015, 10:13
autor: jarogmur
chlebi pisze:ostrzegałbym przez skrzyniami DSG
potwierdzam.
Co prawda przyjemność z jazdy jest ale obsługa niemal taka sama jak w manualu a koszty dużo większe (np koło dwumasowe i nieuniknione naprawy co ok. 100-150tkm).
: 01 lip 2015, 10:38
autor: 123mielony
Apophis pisze:Turbo się sypło i cos z układem CR.
A kojarzysz przy jakim przebiegu to się stało?
chlebi pisze:ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę
Tyle że po 2009r.to raczej 1,9tdi nie znajdzie.
chlebi pisze: ostrzegałbym przez skrzyniami DSG.
Raczej manual wchodzi w grę,chyba że się mylę.
: 01 lip 2015, 10:52
autor: Gość
Trafić starocia z 1,9 zadbanego w DE jeszcze wciąz mozna i to bedzie smigać. Co do przebiegu ma ponad 200tys ale nie więcej jak 300 to na pewno. Szczerze ja nie wiem co poprawili w tych silnikach bo im nowsze tym bardziej w warsztatach na nie psioczą
U szwagra owa dwumasa siedzi już od kupna,przebieg 240tyś ponoć rzeczywisty.....
Ostatnie 1,9 tdi jakie sporwadziłem w budzie A4 smiga bezawaryjnie juz 5rok
Drobne usterki podcisnien,i serwis i to wszystko co robi
: 05 lip 2015, 22:14
autor: lysykon
Teściu jeździ podobnym i sobie chwali. Silnik chodzi bez zarzutu, tak, że polecić chyba mogę
: 05 lip 2015, 22:26
autor: Gość
To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne
: 05 lip 2015, 22:45
autor: 123mielony
Apophis pisze:To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne
Przydało by się trochę szczegółów.
: 05 lip 2015, 22:58
autor: danishow
Nie ma co psioczyć, silnik jak silnik. Przewija mi się tego "dwulitrowego na traktorowym" w rękach sporo, jeżdżą i jakoś nawet bezawaryjnie ...turbinki trzymają, wtryski też a reszta to pierdoły.
Jeżeli chodzi o 1,9TDI to tylko do 2004 roku bo później to już masakra i osobiście brałbym 2,0 bez wahania.
: 05 lip 2015, 23:09
autor: 123mielony
Wyczytałem że w rocznikach 2009r.występują dwa rodzaje 2.0,zwykły traktor i Common rail
: 05 lip 2015, 23:27
autor: danishow
Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV, BKD, BMM i BMN (Octavia RS) są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia CFHF, CLC, CLCA, CLCB i CEGA
EDIT:
korekcja błędu
: 05 lip 2015, 23:40
autor: 123mielony
danishow pisze:Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV i BMM są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia BKD, BMM, CFHF, CLCA, CLC i CEGA przy czym od BKD też trzymałbym się daleko
Dzięki kolego.