Strona 1 z 2

Badanie techniczne auta z napędem Quattro.

: 30 lip 2015, 06:23
autor: mkbewe
Witam.chciałem się zapytać jak wygląda badanie techniczne naszych a8.
Wcześniej miałem s3 tam jak wiadomo był haldex, jeździłem do 1 sprawdzonego gościa jemu mówiłem że to Quattro na haldexie haldexie, on sobie tam coś zmał tej "szafie" i normalnie sprawdzał auto na jednych rolkach tak ze mu napęd nie spinal.

Może ktoś.wie jak Oni to robią że im haldex nie spina?

Ale ważniejsze dla mnie teraz jest czy muszą być 2rolki do Quattro na torsenie? Przecież tutaj napęd jest staly

: 30 lip 2015, 07:34
autor: Gość
Ale masz torsena który rekompensuje te chwile rolkowania. Po to są mechanizmy róznicowe :)
A3 sie dołącza a tu masz zawsze napędzane 4buty. Tylko taka róznica.

: 30 lip 2015, 07:50
autor: drago_o
Mnie nigdy nie bada na rolkach(zawsze jeżdżę w to samo miejsce), jedynie jak wjeżdżam to każe hamulca wcisnąć i sprawdza czy trzyma...

: 30 lip 2015, 08:43
autor: pytlar
u mnie przegląd bez rolek jest niestety :P ale widzi, że zadbane autko i nie robi problemów :)
kiedyś jak miałem obniżonego Forda Probe to tak samo nie wjeżdżałem, bo bym został w tych rolkach <jezyk>

: 30 lip 2015, 09:16
autor: mkbewe
Wszystkie moje były i są zadbane ale

Zadbane czy nie, to nie o to chodzi. Ja po to jadę żeby mi sprawdził co może bo od tego tam jest jak dupa od srania za przeproszeniem więc ma szukać bo może już coś jest wybite a ja tego nie czuję itd. Po pieczątkę to jeździłem jak miałem maluch i 18lat :)

Chodzi mi o samo zachowanie napędu.
Jak sprawdzają Haldexa że nie dołącza tyłu ? na jakiej zasadzie ?
I jak będzie w przypadku torsena ?

Przykładowo moje 1 badanie techniczen S3 i mało kartki spod tylnych kółek nie wyleciały przez drzwi, a koleś powiedział "to takie czułe jest"
1 i ostatni raz tam byłem.

: 30 lip 2015, 09:43
autor: ManiekJames
W sumie tez bym był w stresie ogromnym jakby mi wjeżdżał na rolki ktoś w SKP :P

I nie wiem czy bym się zgodził :D ... ale narazie się nie martwię bo zawsze tylko pytaja o autko i tyle <cicho>

: 30 lip 2015, 11:33
autor: uszek
Oj chłopaki , diagnostom sie nie chce sprawdzać i przestawiać. Zeby sprawdzić quattro wystarczy przestawić rolki tak że jedna się kreci w jedna druga w przeciwną strone. NIe ma wtedy problemu ale wiekszosc diagnostów nie wie ze tak mozna albo im sie nie chce tego zrobic.

: 30 lip 2015, 11:50
autor: ldominik
Ja miałem u Siebie taki przypadek pojechałem na badanie techniczne i diagnosta wjechał na rolki po czym szybko wyjechał bo usłyszał ode mnie kilka nie cenzuralnych słów, na szczęście nic się nie stało, tłumaczył się że wyłączył trakcje....to mu odpowiedziałem żeby w Toyocie Sobie wyłączał nie w Audi z napędem Quattro.

: 30 lip 2015, 15:26
autor: SenatorS8
albo rolki w przeciwne strony albo po jednym kole na raz

: 30 lip 2015, 18:10
autor: danishow
U nas przy stalym napedzie na cztery kola sprawdza sie tzlko jedno na raz. Jest "guziczek" na pulpicie sterujacym z oznaczeniem "4x4" ...i to wszystko co trzeba wcisnac ;)

: 30 lip 2015, 19:53
autor: dice111
Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", ew jw. po jednym kole.

: 30 lip 2015, 20:18
autor: 123mielony
Co roku jeżdżę na badania i co roku wjeżdżam na rolki i co roku z nich zjeżdżam :]

: 30 lip 2015, 21:38
autor: mkbewe
Aha czyli teoretycznie wystarczy jak ma tylko 1 rolki tzn na jedną os i wszystko będzie ok jak będzie robić po 1 kole :)
To chciałem wiedzieć.

Opcja z kręcenie się w przeciwne strony na torsenie nie Zadziała?

[ Dodano: 2015-07-30, 21:25 ]
dice111 pisze:Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", e
tak szerzej byś mi wytłumaczył?
Wolne rolki rozumiem że pod każdym kołem. Ale opóźnienie?

[ Dodano: 2015-07-30, 21:38 ]
W sumie tez bym był w stresie ogromnym jakby mi wjeżdżał na rolki ktoś w SKP :P
po przygodzie na 1 badaniu s3 też mam już zawsze sporego stresa. Dlatego teraz zawsze jadę do jednego gościa. Znajomy mojego Taty. Konkret facet. Ale na wszelki wypadek wolę wypytac co i jak by potem nie było.

Taka wam historie jeszcze powiem.
Ostatnio go nie było a musiałem zrobić badanie jeszcze w poprzednim aucie i mówię facetowi że coś mi stuka z tyłu.
Sprawdza i mówi że wszystko tam jest ok.
Pytam czy mogę wejść do niego.
Patrzę i mówię by sprawdził tuleje amortyzatorów.
Obydwie wybite...
Qr...a jak się niektórym nie chce to krew zalewa.


Aa zapomniałem. Jeszcze majster na 1 badaniu eski opierniczyl mi trzy śruby od osłon w komorze silnika bo się mu nie chciało zajść po lepszy śrubokręt.. Szukał tabliczki znamionowej
Śrubki sobie kupiłem nowe w aso ale renomę sobie.facet zrobił bo każdemu go nie polecieć :)

: 30 lip 2015, 22:05
autor: aro51
Nie wiem o co kaman bo ja już z kilkoma autami quattro byłem na badaniu na nowych SKP i zawsze postępowało się w standardowy sposób i nic tam się nie dzieje.

: 31 lip 2015, 01:12
autor: dice111
123mielony pisze:Co roku jeżdżę na badania i co roku wjeżdżam na rolki i co roku z nich zjeżdżam :]
aro51 pisze:Nie wiem o co kaman bo ja już z kilkoma autami quattro byłem na badaniu na nowych SKP i zawsze postępowało się w standardowy sposób i nic tam się nie dzieje.
To, że nic się nie dzieje, nie znaczy, że należy tak robić (chociaż podobno do 5, czy 10 km/h to nie szkodzi, nie wiem z jaką prędkością kręcą się rolki).
mkbewe pisze: [ Dodano: 2015-07-30, 21:25 ]
dice111 pisze:Torsen tylko z opóźnieniomierzem, lub "wolnymi rolkami", e
tak szerzej byś mi wytłumaczył?
Wolne rolki rozumiem że pod każdym kołem. Ale opóźnienie?
Wolne rolki są różne, zależy od producenta.
Co do opóźnieniomierza - to także zależy od producenta. Zazwyczaj to robiono jak z motocyklami do 30 km/h, ale potrzebny plac, więc dużo SKP na to sra.

Jak Cie temat bardziej interesuje poczytaj http://www.forum.norcom.pl/viewforum.php?f=25