A8 D3 4.2 MPI vs 4.2 TDI ostatnia konfrontacja
: 09 sie 2015, 11:35
Na wstepie pragne prosic o nie krzyczenie na mnie bo moze niektorzy powiedza ze tego jest masa gdzies na forum itd. Wiem jest duzo info ale podczas szukania zaczyna mi sie wszystko mieszac Poza tym miejscami sa informacje szczepkowe. Chcialbym w koncu ostatecznie sie przekonac do ktoregos modelu. Cale zycie praktycznie jezdzilem dieslem. Chcialem sie odciac od tych turbin problemow z brakiem mocy tym ze juz nie robie duzych przebiegow jak niegdys i czytajac forum zapragnalem 4.2 MPI silnik niezniszczalny jak to pisza a w razie czego gaz i nie ma problemu. Niedawno jednak poczytalem o 4.2 TDI i znow mi sie odezwalo pragnienie hehe
Myslalem nad kosztami uzytkowania jednego modelu i drugiego ale nie majac takiego auta ciezko jest spekulowac i szukac kazdej czesci po necie Chcialbym Was prosic drodzy forumowicze o porownanie tych modeli pod wzgledem wlasnie kosztow eksploatacji i czesci.
Wiem ze A8 do tanich nie nalezy ale nie zawsze wszystko trzeba na najdrozszych czesciach nie?
4.2 MPI
Jak wyglada sprawa z rozrzadem, jaka cena? Skrzynia-wymiana oleju.Co do klockow/tarcz/wachaczy/pneumatyki/sprezarki to chyba takie same ceny jak w TDI tak? - jakie? Na korzysc MPI brak turbiny, mozliwy gaz. Jak spalanie?
4.2 TDI
Tak samo rozrzad napewno sie rozni wiec ile? Ta sama skrzynia czy inna bo inny moment? Tutaj sa inne sprawy np turbiny...sa 2 tak? Padaja czesto ? jaka cena +/- , dwumas? Jest DPF...ehh pieprzeni ekolodzy... Kusi wyciac go w ciul i problem z glowy Spalanie w porownaniu do MPI mniejsze w trasie bajka No ale dieslem trzeba jezdzic..oplaca sie go brac jak sie robi w miesiacy 500km... Ten moment :D
Moze jeszcze sa jakies inne podzespoly ktory lubia pasc albo cos o czym nie wiem a trzebaby bylo sie nad tym zastanowic?? Wy wiecie bo uzytkujecie wiec piszcie najczestrze problemy.
Panowie nie chodzi o to by biedowac na czesciach i pchac kazde gowno za 5zl...ale tak z glowa Prosze o opinie i rozmowe. Z gory bardzo dziekuje za wszelkie sugestie
Myslalem nad kosztami uzytkowania jednego modelu i drugiego ale nie majac takiego auta ciezko jest spekulowac i szukac kazdej czesci po necie Chcialbym Was prosic drodzy forumowicze o porownanie tych modeli pod wzgledem wlasnie kosztow eksploatacji i czesci.
Wiem ze A8 do tanich nie nalezy ale nie zawsze wszystko trzeba na najdrozszych czesciach nie?
4.2 MPI
Jak wyglada sprawa z rozrzadem, jaka cena? Skrzynia-wymiana oleju.Co do klockow/tarcz/wachaczy/pneumatyki/sprezarki to chyba takie same ceny jak w TDI tak? - jakie? Na korzysc MPI brak turbiny, mozliwy gaz. Jak spalanie?
4.2 TDI
Tak samo rozrzad napewno sie rozni wiec ile? Ta sama skrzynia czy inna bo inny moment? Tutaj sa inne sprawy np turbiny...sa 2 tak? Padaja czesto ? jaka cena +/- , dwumas? Jest DPF...ehh pieprzeni ekolodzy... Kusi wyciac go w ciul i problem z glowy Spalanie w porownaniu do MPI mniejsze w trasie bajka No ale dieslem trzeba jezdzic..oplaca sie go brac jak sie robi w miesiacy 500km... Ten moment :D
Moze jeszcze sa jakies inne podzespoly ktory lubia pasc albo cos o czym nie wiem a trzebaby bylo sie nad tym zastanowic?? Wy wiecie bo uzytkujecie wiec piszcie najczestrze problemy.
Panowie nie chodzi o to by biedowac na czesciach i pchac kazde gowno za 5zl...ale tak z glowa Prosze o opinie i rozmowe. Z gory bardzo dziekuje za wszelkie sugestie