Strona 1 z 3

[A3 8L] Jaki silnik 1.9TDI czy 1.6PB?

: 02 kwie 2016, 11:52
autor: drago_o
Witam,

Mam takie szybkie pytanie... Czy to 1.9 TDI to jest to samo słynne TDI z w pasku jeździło i paru innych modelach? Chodzi mi o coś niepsującego się w budzie A3 8L. Zastanawiam się pomiędzy dwoma motorami z tytułu. Albo 1.6PB i zagazować albo 1.9TDI. Co O tym myślicie?

: 02 kwie 2016, 12:48
autor: uzlik
Biorąc pod uwagę masę auta to z silnikiem TDI PD 130 KM 4x4 (haldex) fajnie się zbiera, a po wirusie banan na twarzy. Spalanie też zadowoli.
Najbardziej trwałe były na pompie rotacyjnej ale to 110 KM albo 90 KM.

: 02 kwie 2016, 12:50
autor: drago_o
Głównym warunkiem właśnie jest spalanie do codziennej jazdy do pracy 20km.

: 02 kwie 2016, 12:53
autor: uszek
Ja bym gazował, wezmie 8-9 litrów gazu i mniej problemów

: 02 kwie 2016, 13:24
autor: puzzel1
tez polecam 1.6/1.8 w lpg, moja mama ma a3 1.6 zagazowane, spalanie gazu smieszne: na miejscu 9l, trasa 7l, przy obecnych cenach lpg 100km średnio 12zl, gdzie 1.9 spali 6-6.5 na miejscu, 5-5,5l w trasie, więc średnio wychodzi już 22zł, a do tego tak jak uszek wspomnial, mniej problemow przy 1.6 niz przy 1.9

: 02 kwie 2016, 13:56
autor: Gość
1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie.

: 02 kwie 2016, 14:21
autor: drago_o
I właśnie o to chodzi. Aby tanio do pracy dojeżdżać. Dzięki za sugestie :)

[ Dodano: 2016-04-02, 14:21 ]
Apophis pisze:1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie.
To dla żony. Jej moc nie potrzebna. Małe, bezawaryjne, tanie w eksploatacji - takie są założenia.

: 02 kwie 2016, 14:27
autor: uszek
Sam bede teraz dojezdzał do pracy 120km i zamierzam kupic jakiegos seata 1.4 z gazem. Rodzice to maja i wychodzi im 10-12 zł na 100km, moim to już drugie tyle, to i tak lepiej niz dieslem.

A to że mały silnik tomuł bagienny, ale chodzi głownie o tanią eksploatację. A poza tym jak na 60 km trasy jak podgonie 5-10 min na całej trasie swoim audi to jest nieźke a spalanie wychodzi też niemałe. TO co to jest. Co innego noca czy autostrada.

A diesel jak to diesel pompa, turbo, swiece zarowe, akumulator w dobrym stanie a w benzyniaku jak nie odpali to na pych i zawsze od razu jedzie, ważne zeby w miare była instalacja założona. Ile tańszy w ekspolatacji i mniej poblemowy benyniak. Zadnych turbo EGR itp

: 02 kwie 2016, 15:05
autor: Gość
Moja zona jeździ mułem bo taki stał w stajni ale poziom bezpieczeństwa przy np wyprzedzaniu to żenada ilez to razy jadąc do pracy musiał sie wlec 50-60 za jakimis cięzarówkami bo nie było dośc miejsca na wyprzedzenie itp. Dlatego jak nie moc to moment diesla jest tu idealny.

Ja osobiście nie kupie jej żadnej padaki co nie ma przynajmniej 250Nm

: 02 kwie 2016, 15:15
autor: ernesto
Silniki 1.6 mają przypadłość, że lubi się robić masło pod korkiem podczas traktowania na krótkich odcinkach.
Winą za to jest strasznie mała odma która lubi się zapychać.
Osobiście polecam starego poczciwego 1.8, sam posiadam 1.8 ADR w A4 nie nie miałem z nim praktycznie żadnych problemów.
Przez 180 tyś przy silniku robiłem tylko:
- uszczelnienie chłodniczki oleju
- uszczelnienie dekla zaworowego
- czujnik położenia wału
- czyszczenie przepustnicy
Nie pisze o olejach, rozrządach czy świecach ale to oczywiste.

: 02 kwie 2016, 15:18
autor: Gość
1.8 na pewno lepsze od 1.6 ale manuale maja tak krótkie skrzynie że to jakies nieporozumienie :)

: 02 kwie 2016, 15:20
autor: uszek
Apo a jest jakies auto które nie ma u CIebie jakiegoś ale?

: 02 kwie 2016, 15:46
autor: Gość
Ałosiem D2 :D
Nie no są jakies auta na pewno,po prostu napisałem swoja opinie że A3 1.6 to żenada bo takie kupił preston zonie to dokąd sie nie przejechalem nie powiedział bym złego słowa wcześniej-opinie ludzi mechaników zawsze ok. Ale cięzkie A3 nie nadaje sie pod 1.6,parametry ma identyczne jak nexia mojej żony ktora ma 1.5 i to samo-prosta, niepsująca się,paliwożłop i muł. :]
1.9tdi o wiele lepsza maszynka.
jeszcze jednak sprawa-bo prestonowa jeździ wyłacznie po Poznaniu,moja raczej robi jakies trasy to tez ma spore znaczenie.

: 02 kwie 2016, 15:52
autor: Dymian
W 1.6 są słabe skrzynie biegów- a przez to, że jest na nie popyt to cena za używki jest chora.
Co do 1.9 to się nie wypowiem, bo ostatni raz prowadziłem takie cudo techniki jakieś 7 lat temu i mnie nie ciągnie.
Ogólnie co za sens jest kupować 2 auto na dojazdy? Koszt zakupu i utrzymania drugiego wozu jest wielokrotnie większy, aniżeli używania aktualnego wozu. Wielokrotnie to liczyłem i jakbym na kalkulator nie patrzył- wychodzi to samo- nie opłaca się.

: 02 kwie 2016, 16:14
autor: drago_o
Pod moim kątem to zbędna dyskusja Appo ;P żona miała puto co aktualnie ledwo 100 się kula. Z tych 20 km do pracy 15 jedzie DK1 dwupasmowa a 5km miastem wiec jej kop do wyprzedzania nie potrzebny :) jak gdzieś się wybieramy to zawsze D3. To tyło ma być dla niej do pracy i czasem do sklepu po bułeczki :)

Z ta odmawiać w 1.6 to ciekawe. Wezmę pod uwagę bo 1.8 są w tej samej kasie. Ale słyszałem ze 1.6 jest idealny do gazu.

[ Dodano: 2016-04-02, 16:14 ]
Heh ja jeżdżę 2km do pracy swoim D3 i miesięcznie wychodzę na tym 400 zł na samą jazdę do pracy. Nie powiedziałbym, że się nie kalkuluje. Dlatego sobie mazde 1.6 mx-5 nabywam. A żony auto po prostu się sypie i wymaga zmiany ;)