Strona 1 z 1

Czemu 4.2 a nie 4.1 ?

: 11 kwie 2016, 09:36
autor: blastx
Witam.

Taka zagwozdka dla laika (czyli dla mnie).
Tak się zastanawiam czemu przy podawaniu litrażu w A8 silnika o pojemności 4134 cm3 pisze się 4.2 a nie 4.1 ?

Zawsze myślałem, że zaokrągla się do najbliższej setki zgodnie z zasadami zaokrąglania, czyli w tym przypadku powinno to być 4.1, ale samochody te mają oznaczenia 4.2 i nikt nigdzie nie pisze 4.1 Skąd to się bierze? Dlaczego tak?
Będę wdzięczny temu, kto mi to prosto, ale rzeczowo wytłumaczy.

Pozdrawiam.

: 11 kwie 2016, 09:45
autor: puzzel1
ja mam w dowodzie 4172 i nigdy nie spotkałem się z 4134 jak u Ciebie <bezradny>

: 11 kwie 2016, 09:53
autor: blastx
ja mam w dowodzie 4172 i nigdy nie spotkałem się z 4134 jak u Ciebie <bezradny>
Sprawdzałem tutaj, stąd się dziwię.
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2005-2010/

[ Dodano: 2016-04-11, 09:53 ]
Hmmm...z tego co widzę to 4.2 TDI ma 4134 cm3
4.2 benzyna 334 km ma właśnie 4172 cm3
z kolei 4.2 benzyna FSI 350 km ma 4163 cm3

Ale dalej nie wiadomo czemu 4134 to nie 4.1 tylko już 4.2 ?

: 11 kwie 2016, 09:59
autor: VanDyke
A zamiast XBOX 3 masz XBOX 360. Marketing, marketing, marketing...

: 11 kwie 2016, 09:59
autor: Korton
Chyba zeby zachowac tradycje, wczesniejsze byly 4.2 to kontynuja nazewnictwo.

: 11 kwie 2016, 10:02
autor: blastx
Kontynuacja nazewnictwa może i tak, ale czy zatem można zrobić samochód z silnikiem o pojemności np. 1821 cm3 i oznaczać go jako 2.0 zamiast 1.8 ? Chodzi mi o to jak to się ma do przekłamania wobec klienta ?

: 11 kwie 2016, 12:06
autor: ernesto
BMW 525 dla tradycji a motor 2.3
320 a ma 1.8
MB c 6.3 pod maską 6.2
Wszędzie musi być chwyt marketingowy .
Z kolei Audi wycofało się z 4.2 i w D4 zmniejszyli pojemność do 4.0

: 11 kwie 2016, 12:23
autor: blastx
Kumam o co biega :)

: 11 kwie 2016, 14:49
autor: Przemcioo
ernesto, Ale w wiekszosci modeli bmw ( nie wiem jak te najnowsze ) to jest i 318 gdzie jest 1.8 i 320 gdzie jest 2.0 więc troche mylnie piszesz

: 11 kwie 2016, 15:55
autor: ernesto
Przemcioo pisze:ernesto, Ale w wiekszosci modeli bmw ( nie wiem jak te najnowsze ) to jest i 318 gdzie jest 1.8 i 320 gdzie jest 2.0 więc troche mylnie piszesz
Przepraszam mój błąd wiedziałem, że gdzieś dzwonią ale nie do końca pamiętam w którym kościele, już się poprawiam :) Oczywiście przyzwyczaiło nas BMW, ze pierwsza cyfra jest oznaczeniem modelu a dwie następne pojemności ale są pewne odstępstwa :)
Dla przykładu BMW Seria 3 E46
323 Ci 170KM 2494 cm3 - 2.5
318i 118KM 1895 cm3 - 1.9
316i 105 KM 1895 cm3 - 1.9
320i 163 KM 2172 cm3 - 2.2

I inne przykłady
540i Sedan E39 4.4 286KM
523i Sedan E39 2.5 170KM
520i Sedan E39 2.2 170KM
523i Sedan E60 II 2.5 190KM
525i Sedan E60 II 3.0 218KM

: 12 kwie 2016, 08:27
autor: Damias
W nowej serii 5 F10 są jeszcze lepsze rozjazdy:
520i - 1997 cm3 silnik R4 turbo
523i - 2996 cm3 silnik R6
528i - 1997 cm3 silnik R4 turbo
528i - 2886 cm3 silnik R6
530i - 2996 cm3 silnik R6
535i - 2979 cm3 silnik R6 turbo
550i - 4395 cm3 silnik V8
M5 - 4395 cm3 silnik V8

A najlepszy jest diesel M550d który ma 2993 cm3 i silnik R6 turbo :>

Także teraz w BMW oznaczenie na klapie w zasadzie niewiele mówi poza modelem.