Po ostatnich perypetiach z zamarzniętą ropą przyszła pora na refleksje. Mianowicie myślałem, że świece żarowe(wymieniane dwa lata temu) już się kończyły bo na mrozach słabiej trochę palił... Okazuje się, że to jakość naszych polskich paliw niestety. Po całej sytuacji z zamarznięciem ropy kupiłem porządny depresator Liqi Molly. Jak tylko auto rozmarzło nalałem do pełna bak i dolałem wedle rozpiski dodatku. Auto zostawiłem na 30min aby trochę popracowało i przemieliło tą starą ropę, przemieszało dodatek. Na tą chwile auto pali od pierwszego pyknięcia zarówno z rana dzisiaj po nocy jak i teraz po pracy. Wcześniej zawsze kręcenie było tak długie, że często nie opuszczała mi się automatycznie kierownica(jak rozruch się przedłuża do kilku zakręceń).
A więc... nie ma wiary dla tych lepszych paliw typu Verva czy Ultimate, bo nigdy zwykłej ropy jak mam A8 nie zatankowałem a to i tak kupa wszystko i trzeba lać dodatki jak chce się mieć dobrze. Być może macie gdzieś lepsze stacje ale jak widzę, na moim, załączonym obrazku, u mnie takich stacji nie ma...
pozdro i szerokości,
Karol
: 09 sty 2017, 18:35
autor: dice111
Jak widać w PL czasem i webasto nie pomoże w te mrozy. drago_o zainwestuj w garaż.
: 09 sty 2017, 19:35
autor: drago_o
Buduje sie buduje z domem... Ale cos to opornie idzie narazie...
: 09 sty 2017, 21:30
autor: magicshow
od lewej ekodiesel, verva i ruska po 3,5 zł
przy temp. -20 bez dodatków ruska wypadła najlepiej chociaż że jest letnia.
: 09 sty 2017, 21:59
autor: Pczester
Dokładnie koledzy, jeżdżę na rosyjskim paliwie już ponad 7 lat i naprawdę zero problemów czy to latem czy zimą. Nie ma bio dodatków, piękny czysty kolor i samochody pracują ładnie. A u nas na dużych koncernach paliwowych wałki, przekręty i oszustwa a do tego cena kosmos. Polecam do ON olej Liqi Molly 1052 (100ml na 20l ON).
: 09 sty 2017, 22:38
autor: maciu
jakoś nie słychać na forum aby inni mieli takie problemy więc na podstawie jednego wypadku
od razu takie wyroki... ja nigdy nic do diesla nie dolewałem i nie miałem nigdy problemów
teraz z 4.2 teź (Orlen jakby co)
: 10 sty 2017, 06:25
autor: drago_o
Dlatego napisałem, że może macie jakieś lepsze stacje w swojej okolicy ale u mnie co nie zatankuje to problem zimą. A z dodatkami pali bez zająknięcia rano bo dzisiaj auto identycznie jak wczoraj zapaliło od strzała bez problemu.
: 10 sty 2017, 09:35
autor: Maroo
Obecna ropa u nas na stacjach to syf.Biododatki tylko pogorszyły smarność ropy.Ropa jest bardziej sucha.Kiedyś jak się trzymało wtryski zapasowe w słoiku z ropą to mogły tam leżeć i nic im się nie działo a teraz to jeden wielki syf się robi.Znajomy pompiarz poradził dolewanie oleju 2t do ropy ok 250ml na 60l.Silnik chodzi ciszej wtryski i pompy paliwa pracują dłużej.Znajomemu wybuchł silnik na autostradzie przez lejący wtrysk.Udał się do serwisu bo mieli jakąś akcję promocyjną na nowe wtryski i zapytał się mechaników co sądzą o dolewaniu oleju 2t do ropy to oni odpowieddzieli mu że oficjalnie nie wolno im o tym wspominać ale tak naprawdę to zacytuję" Dramatycznie wydłuża się żywotność układu wtryskowego po dodaniu tego oleju"
: 10 sty 2017, 10:56
autor: drago_o
Olej 2T do ropy to bardzo dobry pomysł i też, nie zawsze, ale co jakiś czas tak robię. Chyba nawet pisałem o tym dość obszerny temat tutaj
Re: [A8 ALL] Moje spostrzeżenia na temat TDI w Polsce
: 10 sty 2017, 12:21
autor: stan
drago_o pisze:nie ma wiary dla tych lepszych paliw typu Verva czy Ultimate, bo nigdy zwykłej ropy jak mam A8 nie zatankowałem a to i tak kupa wszystko i trzeba lać dodatki jak chce się mieć dobrze.
Jeździsz dieslem i nie wiesz podstawowej rzeczy eksploatacyjnej. Nie ma najmniejszego sensu lać "lepszych" a zarazem droższych paliw. Kompletnie nie ma to żadnego przełożenia na eksploatację. Takie paliwo czeka na klienta czasami dość długo. Prawdopodobnie doświadczyłeś sytuacji zatankowania letniego lub w najlepszym przypadku przejściowego napędu. Ja leję zawsze podstawowe paliwo i sam je "uszlachetniam" i od 15 lat nie miałem kłopotów. Używam preparatów xado. Sprawdzają się b. dobrze (jeśli ktoś chce mogę podać namiar na pewnego sprzedawcę i dającego fajne ceny). I oczywiście mixol do starej rzędówki, do v8 "trochę" lepszy bezpopiołowy. Gdzieś dotarłem do informacji, że mixol działa jak depresator.
: 10 sty 2017, 12:37
autor: drago_o
No jeśli piszą, że lepszy i z dodatkami to staram się lać to co jest lepsze. A, że ściemniają i na każdym kroku próbują człowieka wydymać to co poradzić... taki naród. ale to inna kwestia. Fakt faktem teraz już nie zapomnę dolać dodatku.
: 10 sty 2017, 14:04
autor: Pczester
stan, Napisz coś więcej o tych dodatkach których używasz.
Ja staram się tankować na stacjach orlen ale nie patronackich tylko ori. po zalaniu vervy silnik pracował ciszej to fakt , teraz borykam się z ciężkim paleniem przy mrozach i problem już chyba rozwiązałem - za mały akumulator , wstawiłem 95 A i pali od strzała przy -15' , do paliwa zwykle dolewam skyd taki środek , ciężarówka mi nigdy nie zamarzła na tym środku . Ciekawostką jest to że kiedyś miałem kia carnival 2.9 tdi i nigdy ale to nigdy mi nie zamarzła nawet przey -35' a miała tylko podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym.