Strona 1 z 2

Który silnik d3 3.0 4.0 4.2 tdi czy 4.2/ 6.0 pb

: 26 maja 2017, 09:51
autor: igor.ostrowski
Witam! Będę się powoli przymierzał do poszukiwań d3. Rozważam, który silnik najlepiej spełni moje wymagania. Pb/ lpg mam po cenie ze stacji, ropa po 3 zł około, robie 15 k km rocznie. Jak z kosztami eksploatacji, na pewno najmniej obsługowe by było 4.2 pb z lpg, a najoszczędniejsze pod względem paliwa 3.0 tdi. 6.0 lpg 4.2 tdi i 4.0 tdi zakładam drogą obsługę i duże spalanie. Czekam na odpowiedzi użytkowników i pozdrawiam.


Wchodzi jeszcze w grę chyba 6.0 z gazem, czytam że w miarę lubi gaz, rozrząd na łańcuchu i nie pali dużo więcej od v8, a jak koszta instalacji ?

: 23 sie 2017, 12:51
autor: Chmielu
Ja nie dawno kupiłem A8 D3.
Po moim rozeznaniu (mogę się mylić) wychodzi na to, że w D3 najtrwalszymi konstrukcjami było 4.2 V8 Pb, oraz 4.2 V8 TDi.

Generalnie musisz wybrać co lubisz :)
Dla mnie diesel to nie samochód, a LPG to zuoooo więc wybór miałem łatwy ;)

: 31 sie 2017, 09:36
autor: drago_o
Jeżeli mówimy o wczesnej produkcji D3 czyli preliftach i W12 to odradzam 3.0 i 4.0 :) 4.2MPI - super, 4.2TDI - genialny a W12 jest spoko :P

: 31 sie 2017, 19:06
autor: olimp510
potwierdzam co do 4.2 TDI <chura>

moje autko nie ma chipa (narazie) ale uwaga,
ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie <amasz>
:P

co do spalania - w niedziele wracałem 200 km jadąc normalnie - tam gdzie trzeba dynamiczne wyprzedzenie, ogólnie bez zamulania - i uwaga spalanie 7,4 l/100km <brawo>

: 01 wrz 2017, 10:11
autor: stan
olimp510 pisze:ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie
W takim razie kierownik tego pieprzu nie chciał z litości robić Ci siary, chyba że pod maską było 300 a nie 500 KM albo 3.0 w "dizlu". 4.2 TDI jest przyjemne, dość oszczędne - jeśli nie trzeba go naprawiać (stała prędkość ok. 90 może zejść poniżej 7l/100 km).

: 21 wrz 2017, 17:45
autor: VeRay
Podepne się.
Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio? Interesuje mnie model D3 przed lift.
Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2? O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG? Czy jest duża róznica w mocy między 4.2? Jest to bardzo odczuwalne? Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego? W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa. <hmm>

: 21 wrz 2017, 18:12
autor: FOSS
VeRay pisze:Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio?
Żywotny. O ile się o niego dba.
VeRay pisze:Interesuje mnie model D3 przed lift.
Nie ma czegos takiego jak W12 przed-lift.
Wraz z wypuszczeniem modelu W12 (2004/2005) wszedł duży grill i wszystko inne charakterystyczne dla po-lifta.
VeRay pisze:Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2?
W12 pali więcej.
O ile w trasie różnice są raczej znikome o tyle w mieście, w korkach, w zimę może być znacznie więcej.
VeRay pisze:O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG?
Radzi sobie dobrze o ile instalacja jest właściwie dobrana oraz poprawnie zamontowana i wystrojona.
VeRay pisze:Czy jest duża róznica w mocy między 4.2?
No jest.
4.2V8 fabrycznie 335KM
6.0W12 fabrycznie 450KM
VeRay pisze:Jest to bardzo odczuwalne?
Jest odczuwalne.
Czy bardzo to określenie mocno subiektywne ale W12 to nie jest żaden sprinter tylko zacna limuzyna z dużym motorem.
VeRay pisze:Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego?
Mają tendencję do przegrzewania się jak i również zacierania się ale wyłącznie w wyniku zaniedbań serwisowych.
VeRay pisze:W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa. <hmm>
Nie ma takiego samochodu w tej wersji.

: 21 wrz 2017, 20:59
autor: panton
w D3 są dwa silniki godne uwagi

4.2TDI i W12

nie rozumiem osób, które podniecają się 4.2 BFM.....a już argumenty o tanim serwisie mnie rozśmieszają patrząc ile np. VanDam przy tym silniku robił i przy jakim przebiegu

: 21 wrz 2017, 21:50
autor: dice111
Serwis W12 kosztuje wiele wiecej. do BFMa zamienniki sa, do BHT nie.
Poczekaj na swoje TDI przy wiekszych przebiegach, wydasz wiecej niz na benzynowe V8

: 21 wrz 2017, 22:14
autor: panton
Poczekaj na swoje TDI przy wiekszych przebiegach, wydasz wiecej niz na benzynowe V8
pobożne życzenia.... puki co statystyka nawet tego forum pokazuje, że mijasz się z prawdą....
znam kilku użytkowników 4.2TDI z nalotem powyżej 300kkm i nic sensownego przy silniku nie robili..... V8 Pb - rozrządy, pompy wody, nastawniki, poduszki pod silnikiem, pompy paliwa, sondy, alternator, wentylatory chłodnicy .........baa nawet skrzynia mniej wytrzymuje przy V8 Pb niż przy V8 TDI

pomijam fakt jak jedzie taki BFM a BVN..... dla jasności nie jestem fanem gnojowicy

: 21 wrz 2017, 22:29
autor: FOSS
panton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi

4.2TDI i W12 ...
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej <faktycznie>

: 21 wrz 2017, 22:32
autor: dice111
Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi.
Dziwne by rozrzadu nie robic, gdyz jest to serwisowo przewidziane przy okreslonym przebiegu.
Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
Z ASB nie wiem skad te wnioski, bo przesadzajac z momentem skrocisz zycie 6HP, a przy V8 TDI o to latwiej.
Co do osiagow - oczywiscie, BVN po chipie idzie rowno nawet z W12, silnik ten jest bardzo udany, wiec wcale sie nie dziwie ze praktycznie bez wiekszych zmian poszedl do D4.

: 21 wrz 2017, 22:42
autor: panton
FOSS pisze:
panton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi

4.2TDI i W12 ...
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej <faktycznie>
D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803

[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
dice111 pisze:Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi.
słusznie..... ale jest to jakiś pogląd, wskaźnik....

[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
dice111 pisze:Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
zgadzam się w 100%

: 21 wrz 2017, 22:50
autor: FOSS
panton pisze:
FOSS pisze:
panton pisze:w D3 są dwa silniki godne uwagi

4.2TDI i W12 ...
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej <faktycznie>
D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803
W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 <hihi>

: 21 wrz 2017, 22:57
autor: panton
FOSS pisze:W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 <hihi>
Nie widziałem przy W12 takich (tematów) tasiemców jak przy V8 i nastawniki.

Damian ja rozumiem Twoje sympatie do BFMa.......... w końcu w nim się tyle dzieje, że zawsze jest coś do dłubania a z tego żyjesz. <fujarka>