Strona 1 z 2
z A8 na S8
: 05 cze 2017, 07:42
autor: Marcin Gigant
Witam,
Z góry przepraszam jeżeli temat już był ale niestety jakoś nie umiem znaleźć.
Od jakiegoś czasu jeżdżę A8 D3 i jestem niewyobrażalnie zachwycony tym modelem, komfort jazdy, dynamika, precyzja prowadzenia oraz wiele innych sprawia że oczekuje z niecierpliwością (jak dzwonka w szkole) momentu końca pracy załadowania się i jazdy do domu w tym aucie odpoczywam ale niestety a może i stety apetyt rośnie w miarę jedzenia

i jedynego czego mi brakuje to mocy

Wiadomo, fajnie by było pogrzebać w tej trzy litrówce remapping jakaś wymiana wydechu ale czy to ma sens? Czy po prostu lepiej to sprzedać dołożyć i kupic S8? lub A8 W12? A może D4?
Moje pytanie gównie jest skierowane do użytkowników tych aut, czy warto? utrzymanie? dostępność części? NA co zwrócić uwagę przy zakupie i wyborze odpowiedniego modelu? Temat nie jest na cito ale jeżeli uzyskam wszelkie info poszukiwania ruszą z kopyta

: 05 cze 2017, 08:13
autor: FranzM
Dokoksować 3.0 zawsze można i różnica powinna być mocno odczuwalna, tylko udaj się do porządnej firmy z renomą, a nie do firemki która robi czipy

: 05 cze 2017, 09:20
autor: xDonicx
Sprawa jest prosta jak stać Cie na utrzymanie i zakup s8 to kupuj spokojnie ale jeśli nie chcesz się żegnać ze swoją a8 to zrób sobie program

ja mam 280km i 600nm

i po programie się bardzo dobrze jeździ
Musisz sobie sam zadać pytanie czy starczy Ci 3.0tdi po programie czy s8 czy w12 bo nie sztuka jest sprzedać tylko sztuka kupic
Ps: Ja bym kupił d4 z silnikiem 3.0tdi jest dużo lepszy niż d3

i lepsze możliwości do podciągania mocy
: 05 cze 2017, 15:03
autor: Marcin Gigant
No mam chłopaka który proponuje mi remapping na 310hp i 660NM ale czy to nie będzie zbyt duże obciążenie dla silnika? Nie chce zarypać tego auta bo szkoda. A nie wiem jak bardzo są elastyczne te motory i skrzynie.
Hmm D4 3.0tdi właśnie zachęca seryjnie mocą i przyspieszeniem ale o D4 nie wiem nic, na razie rozmawiałem z jedną osobą która odradzała zakup D4 że awaryjne, że to już nie to samo, że to taki superb w garniturze i koszty utrzymania nie adekwatne do jakości... Hmm.
Co do S8 i W12 auta zacne, o spalanie nie będę pytał bo tam się tego nie liczy ale raczej jakość tych modeli, wiecie za cenę dynamiki czy nie będę stał w serwisie 3 razy w miesiącu a tam już nie mam żartów jedziesz na serwis to chyba z bagażnikiem forsy

: 05 cze 2017, 18:46
autor: MichałABG
Nie myślałeś o D3 w 4.2tdi? Dobrze zrobiony V8 mocą spokojnie dorównuje S8 i W12, a spalanie masz naprawdę dużo mniejsze. Wiadomo, przy takich autach na spalanie się nie patrzy, lecz z opowieści znajomego który miał okazję śmigać jakiś czas S8 D3 to właśnie spalanie delikatnie odpycha... Przy jeździe na pełnej mocy lub w mocnych korkach na mieście auto pokazuje, że naprawdę ma zasadę "nigdy mało paliwa". Poza tym koszty utrzymania S8 są dużo większe od TDI V8. Kolega robiąc na jednym z renomowanych serwisów Audi mówił, że czasem nawet bardzo zamożni ludzie jak odbierali swoje S8 z naprawy mieli mokre czoło po spojrzeniu na fakturę za naprawy. S8 podsumował jasno: auto bardzo fajne, mocne, dźwięk przyciągający uszy lecz patrząc na koszty utrzymania wolałby V8 TDI z dobrym chipem.
: 05 cze 2017, 20:42
autor: Marcin Gigant
4.2TDi nie jest silnikiem awaryjnym?
: 05 cze 2017, 20:49
autor: michalwruszak
Moim zdaniem jednym z najmniej awaryjnych w A8 D3
: 06 cze 2017, 07:00
autor: drago_o
Moim zdaniem najlepszym jaki był w D3 ever

: 06 cze 2017, 14:13
autor: Marcin Gigant
Sądziłem że 3.0tdi jest najlepszym wyborem pod względem bez awaryjności

Ale skoro 4.2tdi zainteresuje się w takim razie
W takim razie S8 i W12 odstawiam na bocznice.
Jakies ciekawe wskazówki przy wyborze 4.2TDI?

: 06 cze 2017, 15:22
autor: Hgo
123
: 12 cze 2017, 16:44
autor: Marcin Gigant
Zawsze byłem i pewnie będę BMkowiczem ale poznałem Audi które zostało moją kochanką póki co zostane w takim układzie związku xD na mietka lata przyjdą jeszcze i przyjdzie czas

: 12 cze 2017, 20:18
autor: opicasso
bierz d4ke i nie słuchaj kolegów:)
: 13 cze 2017, 17:05
autor: Marcin Gigant
byłem dzisiaj obejrzeć jedną D4ke... 3.0TDI a 3.0TDI nie równe, idzie jak zła do tego interface MMI i sam design środka

Ale D3ka wyglądem wygląda bardziej rasowo.
W sobote jade jeszcze zobaczyć D4ke 4.2TDI

: 15 cze 2017, 13:45
autor: opicasso
Mam 3.0tdi w D4 daje rade, ale wiadomo 4.2 tdi miazdzy:D
: 30 cze 2017, 12:05
autor: Marcin Gigant
Coś pięknego 4.2TDI D4 :o a i spalanie można osiągnąc na poziomie przyzwoitym poniżej 10L :o szok i niedowierzanie. Chyba następcą będzie właśnie ten model

Dzięki za rady
