D3
wcale nie trzeba się bać
1 quattro- nie pierd.... li się !!! tylko ktoś kto całe zycie latał ośką może powiedzieć ze psuje się ten naped lub jak debil na suchym asfalnie rusza ze swiateł
2 pneumatyka - nie pierd... się !!!! tylko trzeba pamiętać o kilku rzeczach
- podnosimy zawsze w trybie podnośnika[np. zmieniając kolo]
- nie skaczemy autem jak szybcy i wciekli przez most
- nie oddajemy debilom auto do naprawy lub zmiany kol na zimowe /letnie itp.
- nie zapominamy o wymianie kompresora na nowy razem z przekaźnikiem
bardzo wygodna jest pneumatyka komfortowa ,tryb automatyczny właczasz i nie musisz pamietac o zawieszeniu
- jeżeli już rozkalibrujemy zawiechę nie placzcie to nie jest koniec swiata i w 99% spokojnie można ustawić fabrycznie i auto będzie stało jak trzeba
rzadko spotykane awarie miechów....
3 skrzynia automatyczna - cos pięknego chociaż nie jest to żadna nowej generacji ale wygodna tryb sport tryb tip tryb drive oraz manetki przy kierze w zupełności wystarczy
ma swoje minusy naprawa jest kosztowna czasami , potrafi wydawac nieraz odgłos miałczącego kota przy zmianie biegu ale traktowana z rozwaga naprawdę jest bezproblemowa
nie polecana krzynia to multi , tip jak wyżej
4 nieszczęsny szyber:
Uwaga jeżeli ktoś chce zakupić d3 to niech od razu po zakupie nie bierze się za czyszczenie odpływów szybra tylko odcięcie koncuwek upustowych pod nadkolami
w innym przypadku konczy się to zalaniem podsufitki panela mmi panela naw no i modułu dachu[ przypominam moduł klimatronic maj ochrone komponentu zatem nie wystarczy kupno trzeba jeszcze rozkodować , panel mmi jest to wydatek średnio 250 ale euro

] wiec warto uciac te odpływy a następnie z góry przeczyscic i ulewy nie straszne
5. reczny hamulec - niezwykle wygodny -elektryczny, ale lubi się psuc mieć awarie nie az tak często ale raz na 2-3 lata naszczescie regenerecja jest stosunkowo tania
-niestety klockow hamulcowych samemu się nie wymieni bez kabla
- wymiana klocków z kablem również jest troszkę problematyczna za pierwszym razem ale spokojnie sobie można z tym poradzić
6. nie dzialajace guziki kessy na klamce
czesty przypadek czasem może okazac się winny kabelek we wtyczce - urwany ale w 99% klamka padła - guzik i przycisniecie guzika nic nie daje [trzeba wymienić całaklamke na sprawna
7. wariujace klapy klimatronica
dość często zdarza się ze klapy klimatronika nie dzialaja jak należy -winne sa silniczki -czasami wystarczy je wyczyscic czasami pomaga wymiana na nowe
nie pomoze przywracanie dawanie nastaw podstawowcych , najpierw należy naprawić .
8. silnik dmuchawy czasem przestaje dzialac -zużyte szczotki silnika w 99% wypadków ale wymiana jest klopotliwa chociaż da się to zrobić pod chmurką
9 . miarcząca klapa bagażu
nagminna przypadłoscia jest niedomagajaca elektryczna klapa bagażnika
- pomaga jedynie wymiana silniczka na drugi sprawny
10 . pekajaca sprezynka dociagu bagażu
- wystarczy załozyc z powrotem i dociąg działa
11 . osprzęt typu rozrusznik alternator sprezarka nie awaryjne
12. silnik 4.2 v8 bfm bardzo trwały
13. zdarza się awaria przetwonic xenonow .
14. awaria trybiku ekranu nav/mmi
- bywa ze tyrkocze ,podskakuje ekran podczas otwierania lub opuszczania należy wymienić trybik lub wymienić mechanizm na sprawny
- wymiana nie skomplikowana
15. rozrząd - często bagatelizowane napinacze doprowadzają do awarii silnika
- silnik 4.2 bfm v8 ma nastawniki dostępne na allegro / ebay ceny sa akceprowalne
- wymiana przy rozrządzie raz baaardzo długi czas
ale uwaga!! na silnik 3.7 - nastawniki dostępne tylko w aso jak do tej pory i cena już dotkliwa
16. zalety
- skrzynia automatyczna
-dobra dynamika
-naped quattro
-pneumatyka
- wbudowana navi
- grzana kierownica, fotele ,kanapa
- kamera cofania
-line asist
- ambilight
-wentylowane fotele
i wiele innych
konkretne duże auto z bardzo ładnym dzwiekiem silnika
możliwość długodystansowej jazdy bardzo komfortowej z duzą prednkoscia bez zmartwienia o uszkodzenie silnika na co pozwala duza pojemność silnika
trzeba pamietac ze w a8 d3 NIE było PAKIETU FULL
należy sobie sprawdzić jekie było dostępne wyposażenie
następnie szukac auta z max iloscia wyposażenia
doposażenie może i jest stosunkowo drogie.
oglnie w skali awaryjności do od 1:10 daje 3 punkty
za silniczek reczengo ,szyber, klamki ,silniczek recznego-- to nie są wielkie awarie elektroniki---
