Strona 1 z 2
Nowe zasady przeglądów technicznych
: 25 paź 2017, 18:39
autor: Jarek1988
13 listopada br. wchodzą nowe zasady dotyczące przeglądów technicznych pojazdów. Najistotniejszą zmianą będzie uiszczenie opłaty jeszcze przed przeglądem. Diagnosta znajdzie defekt, trzeba będzie jechać, zrobić i wrócić na przegląd ale wtedy znowu uiścić opłatę. Drugą nowością będzie wynik negatywnego badania który będzie trafiał do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Po nowym roku mają się także zwiększyć opłaty za przeprowadzone badania. Co sądzicie o tych zmianach? Zapraszam do dyskusji

: 25 paź 2017, 19:15
autor: Michal_ST
Z tego co słyszałem dodatkową nowością bedzie udokumentowanie wizyty auta na ścieżce diagnostycznej zdjeciem ale nie będzie ono uiszczane w CEPiKu tylko w komputerach stacji diagnostycznej. Co do ewidencjonowania usterek w systemie to moim zdaniem dobrze może auta wkońcu staną się sprawniejsze na drogach. Co do opłat obecne stawki są wystarczające więc po co je zwiększać.
: 25 paź 2017, 19:23
autor: Prezes-Artek
Ja powiem tak jak kupiłem swój pierwszy samochód to sam robiłem przeglądy na "lewo" i jakoś mi to nie przeszkadzało ale z biegiem tych kilkunastu lat za kółkiem sądzę, że takie samochody które mają jakieś poważniejsze wady zagrażające bezpośrednio bezpieczeństwu to nie powinny poruszać się po drogach tylko patrząc na nasze realia to nie wiem 20-30% samochodów by znikła ale i bezpieczeństwo by wzrosło, wpis do cepiku jak najbardziej dobra sprawa tylko bardziej bym to rozszerzył tak jak jest w Anglii czy Danii, że każdy może sobie sprawdzić wszystkie przeglądy jakie były jaki przebieg i czy były jakieś szkody wypłaty z ubezpieczenia itd.
Zapłata przed przeglądem ok ale samochód nie przechodzi przeglądu jest wpis co ma być zrobione i pacjent odprawiony z kwitkiem naprawia samochód wraca na tą samą stację sprawdzają czy zrobił co miał spieprzone i jak jest ok to podbijają przegląd ale już bez ponownego płacenia ewentualnie tylko jakaś część % z całej kwoty.
I jeszcze coś od siebie jak już tak bardzo chcą żeby po naszych drogach jeździły lepsze samochody to trzeba było by wziąć pod lupę samych diagnostów bo de facto oni robią te przeglądy i przyjmuję łapówki czy robią po znajomości z przymrużeniem oka i to oni nie rzadko sami olewają przegląd i robią po łebkach a jak się mu zwróci uwagę że tego czy tamtego nie sprawdził to jeszcze pretensje.
: 25 paź 2017, 19:31
autor: Michal_ST
Prezes-Artek, Kolego możesz sprawdzić teraz historię pojazdu w sensie przeglądów i praw przeniesienia własności od 2014 roku. Oczywiście widnieje przebieg pojazdu w chwili przeglądu.
: 25 paź 2017, 20:04
autor: Dymian
Ledwo pojawi się jakaś nowość- to zaraz zrobią sposoby jak to obejść.
Ja jestem za- tylko najgorsze jest to, że te wszystkie zardzewiałe tico czy też uno- nie jest zapewne szczytem marzeń właścicieli- tylko jak zarabiają to na tyle sobie pozwolą. 2kzł brutto miesięcznie na rodzinę 2+2, opłaty, raty, wysokie OC itd. powiększy jedynie według mnie szarą strefę.
Dodatkowo na daną chwilę jest za dużo spekulacji jak to będzie wyglądało- tak jak słyszałem, że do cepiku pójdzie również wgląd do pliku z błędami zassanymi, przez OBD przed badaniem

: 26 paź 2017, 00:07
autor: Pepek
Rzucili pińcetplusem, ludzie nakupili szrotów to im teraz odbiorą ten hajs z nawiązką. Bardziej zaostrzą = wzrosną koszty łapówek = spadną wpływy z akcyzy od paliw = hajs się przestanie zgadzać. Albo ludzie będą jeździć bez BT. Zlikwidować przeglądy w ogóle i niech właściciel jest sam odpowiedzialny za stan samochodu a nie utrzymywanie tej farsy i fikcji.
@ Dymian
Piszesz o OBD, dasz sobie podpiąć samochód po uj wie jakie urządzenie? Kto weźmie odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia pojazdu nie mówiąc już o złośliwym, starym jak świat sposobie na podwójne OBD z przetwornicą WN na liniach danych, zasilaniu albo obu

: 26 paź 2017, 00:48
autor: dice111
Nic sie ne zmienia, bo na niektorych stacjach u nas placilo sie juz od dawna przed a nie po.
Poza tym, beda sprawdzac tylko to za co nie przeszlo by do nich wrocic, nie placisz 2 raz calosci, tylko maks bodaj 30 PLN (podane maks koszty w ustawie).
Z reszta, pierwsze D2 za chwile pojda na zoltki, wiec przeglad dozywotni.
: 26 paź 2017, 00:57
autor: Michal_ST
Dwa lata w przypadku D2 do żółtych tablic 25lat musi mieć egzemplarz 15 lat od daty zakończenia produkcji modelu. Kilka takich aut dokumentacyjnie mi się przewineło

Dodam że nadzór nad stacjami pojazdów ma przejąć TDT a nie jak do tej pory kontroler z WK.
: 26 paź 2017, 09:38
autor: pitak73
Czy to prawda, że będą montować kamery na stacjach? A zdjęcia, gość ze stacji mi mówił, mają przesyłać podczas badania do centrali w celu potwierdzenia, bo bez tego nie dokończy badania.
: 26 paź 2017, 13:35
autor: Jarek1988
Z tego co wiem kamery mają być obowiązkowym wyposażeniem stacji. Z tym przesyłaniem zdjęć to nie słyszałem.
: 26 paź 2017, 15:44
autor: Prezes-Artek
Michal_ST, Tak wiem że przebiegi gromadzą od 2014 ale nic poza tym a np. w Angli możesz sobie ściągnąć apkę na tel. i sprawdzisz wszystko od przebiegu po kolizje.
Ale prawda jest taka że wszystko co człowiek wymyśli to drugi wykombinuje jak to obejść.
: 26 paź 2017, 17:07
autor: Michal_ST
Większość stacji już posiada monitoring zewnątrz i wewnątrz. Z CEPIK i zdjeciami to wątpie bo nie wierze że serwery obsługujące to utrzymają. System sam w sobie jest dosyć podatny na awarie.
: 26 paź 2017, 17:43
autor: pioter
U nas jest też aplikacja co prawda trochę uboga ale skanujesz kod QR w dowodzie i widać ważne badania , oc i trochę historii autka .
: 26 paź 2017, 18:03
autor: Jarek1988
Teraz wchodzi CEPIK 2 więc teoretycznie ma nie być problemu z obsługiwaniem takich spraw.
: 26 paź 2017, 18:46
autor: ernesto
dice111 pisze:Nic sie ne zmienia, bo na niektorych stacjach u nas placilo sie juz od dawna przed a nie po.
U mnie to samo.