Strona 1 z 2
Seat Ibiza 1.2MPI 70KM 2009r.
: 28 lis 2017, 16:40
autor: drago_o
Witam,
Jadę jutro mamie po takie autko i zastanawiam się nad tym silnikiem. 1.2 to 3 cylindry ale 90% jazdy to będzie niecałe 2km na wsi prosta droga z domu do pracy w sumie nawet bez żadnego zakrętu. Moc jest wartością trzeciorzędną.
Jaka jest awaryjnosci tego silnika ktoś wie? Jakie mają mniej więcej spalanie?
: 28 lis 2017, 16:47
autor: CINEK
Moja tesciowa ma dokladnie ta wersje. Fajnie to lata mimo malej pojemosci nawet sie zbiera. Rozrzad na lancuchu. Startuje i chodzi jak diesel. Spala je ma na poziomie 7L po miescie...ma juz to auto ponad dwa lata i do tej nic nie robila oprocz modulu komfortu szyb czy cus takiego

wiecej nie wiem .
Aha jest jakis modul komfortu co jak siadzie to jest brak centralnego, podnosze ia szyb, oswietlenia przyciskow szyb itp...ok. 800zl kosztuje.
Ogolnie fajne auto
: 28 lis 2017, 16:53
autor: drago_o
Nowy czy używany?

jak nowy to malina

: 28 lis 2017, 18:08
autor: CINEK
Nowy
: 28 lis 2017, 18:38
autor: Chris
Jak nowy jak w tytule wpisane 2009r.?
: 28 lis 2017, 18:51
autor: CINEK
Chodzi o nowy modul komfortu

: 28 lis 2017, 20:17
autor: drago_o
Pytałem o cenę sterownika czy za nowy czy używany. No jutro zobacz jak to wygląda jak tam pojadę.
: 30 lis 2017, 22:15
autor: danishow
Od siebie dodam, że te wszystkie 1,2L trzycylindrowe gówienka VAGa to trochę porażka. Ogólnie jeżdżą i problemów nie ma ale jednak posiadają kilka wad fabrycznych, których producenci nie poprawiają. Między innymi padające/kruszące się katalizatory, do tego kat jest tak blisko silnika że przy ostrym butowaniu może doprowadzić do przegrzania i pęknięcia głowicy. Dorzucę jeszcze info na temat łańcuchów, które wyciągają się już nawet przy 60-70k km (kilka już robiłem).
Bordnetzsteuergerät (sterownik), o którym wspomniał Cinek to sporadyczny przypadek i nie przejmowałbym się tym zbytnio.
Najczęstsze usterki to silniczki wycieraczek i zamki centralne (oba elementy dostępne w rozsądnych pieniążkach w zamienniku).
: 30 lis 2017, 22:19
autor: Chris
A kto będzie butował 1.2?

...i to jeszcze ostro?

: 30 lis 2017, 22:29
autor: danishow
Przejażdżka takim wehikułem kilkadziesiąt kilometrów autostradą powiedzmy 140 km/h to już wyczyn dla motorowni

: 01 gru 2017, 17:11
autor: drago_o
Nie kupiłem bo był lump a na ogłoszeniu się świecił jak psu jajca

sama jazdą tragiczna nie była.
: 01 gru 2017, 20:42
autor: Lechu
danishow pisze:Przejażdżka takim wehikułem kilkadziesiąt kilometrów autostradą powiedzmy 140 km/h to już wyczyn dla motorowni
O ilke da radę, kumpel miał Roomstera 1,2 z fabrycznym gazem i rozpędzanie się do 140 KM/h na autostradzie wyglądało bardziej, jak prędkość nieosiągana
Natomiast to auto zrobiło u niego ze 100 tys i przeżyło budowane domu targanie przyczepki, itp z tego co wiem to nic się nie popsuło.
: 01 gru 2017, 20:49
autor: Motostacja
Nie wiem jak takie maluchy, raczej lubuje sie w większych jednostkach ale np 2.0 TFSI ma problemy z rozrządem na łańcuchu oraz bardzo duzy problem ze spalaniem oleju, co wg mnie nie jest dobrym pomysłem dla kobiety. Która kobieta regularnie kontroluje płyny eksploatacyjne auta ? Nie wiem jak to ma się do 1.2 TFSI ale podobno wszystkie te małe silniki grupy VAG mają apetyt na olej, podobnie zresztą jak 3.0 TFSI
: 01 gru 2017, 20:57
autor: Chris
Ten 1.2 w Ibizie to nie TSI... To zwykłe wolnossące 3. cylindrowe pierdzitko... Raczej nie choruje na jakieś potężne bolączki.
: 01 gru 2017, 21:01
autor: drago_o
Tak, to jest MPI
