Strona 1 z 1

Usunięcie klap dolotu.

: 12 sty 2018, 20:30
autor: 123mielony
Panowie na prośbę kolegi pytam,czy z silnika V8 AQJ da się usunąć klapy dolotu?
Jak tak to jak najszybciej potwierdzić ich brak?

: 12 sty 2018, 21:00
autor: robertas
Fizyczne usuniecie nie stanowi problemu ;) Wszystko zalezy jak to zostalo zrobione... Najprosciej poprostu zajrzec do kolektora czy sa, ewentualnie recznie poruszac ciegnami klap, jesli sa wyczujesz ze sie zamykaja/otwieraja w srodku od skrajnej do skrajnej pozycji, bo to nic innego jak klapki na osce ;) Prosciej sie chyba nie da ;)

: 12 sty 2018, 21:14
autor: 123mielony
robertas o powiedz czy silnik bez tych klap będzie działał poprawnie w pełnym zakresie obrotów?

: 12 sty 2018, 23:33
autor: FOSS
123mielony pisze:robertas o powiedz czy silnik bez tych klap będzie działał poprawnie w pełnym zakresie obrotów?
Nie.

: 12 sty 2018, 23:34
autor: drago_o
Myśle, że z dołu będzie się zbierał gorzej. Dużo osób łaczy tą operację z programem i nie zauważa tego ale na moje rozumowanie tak będzie :)

: 13 sty 2018, 00:04
autor: 123mielony
W mojej pierwszej D2 miałem zatarte klapy,zerwaną gruszkę i uszkodzoną przepływkę .
Wymieniłem to wszystko w jednym czasie i nie wiem co pomogło,ale różnica była ogromna.

: 13 sty 2018, 00:06
autor: drago_o
Do czego to służy?

Zmienna geometria układu dolotowego pozwala zwiększyć moment obrotowy silnika w zakresie niskich obrotów. Zwykle układ zmiany geometrii ma postać ruchomych klapek, które przy niskich obrotach odsłaniają długie przewody dolotowe w kolektorze, a przy wysokich obrotach umożliwiają przepływ powietrza przez krótkie odcinki kolektora. Pulsacje gazu w długich kanałach kolektora pozwalają zwiększyć moment nawet o kilkanaście procent. Jednak przy wysokich obrotach pulsacje te ograniczałyby moc, dlatego musi być otwarty przepływ przez krótkie kanały, które stawiają powietrzu małe opory.

W jakim celu się to usuwa?

Część modeli z kolektorami o zmiennej geometrii ma problemy z luzowaniem się klapek regulujących przepływ powietrza. Klapki wpadają do kanałów, a mocujące je śrubki mogą wlecieć do cylindrów, niszcząc silnik. Dlatego część właścicieli pozbywa się klapek, aby nigdy nie doszło do tak poważnej usterki.

Dlaczego nie należy usuwać?

Po usunięciu klapek silnik nie ma już optymalnej charakterystyki pracy, szczególnie w zakresie niskich obrotów. Z powodu osiągania mniejszego momentu obrotowego niż przewidział producent, auto zaczyna szarpać przy ruszaniu, co niszczy zarówno dwumasowe koło zamachowe, jak i sprzęgło oraz elementy mocowania zespołu napędowego. Zamiast usuwać klapki, należy je trwale zabezpieczyć. Do tego celu służą np. specjalne kleje do gwintów, które uniemożliwiają odkręcanie się śrub pod wpływem drgań. To rozwiąże problem bez psucia silnika.



Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... ign=chrome

: 13 sty 2018, 14:21
autor: robertas
Jesli sa zatarte, bo tylko takie awarie wystepuja tutaj, to polecam rozebrac, wyczyscic, przesmarowac i zlozyc spowrotem ;) Wywalanie nie ma tutaj najmniejszego sensu ;)

: 13 sty 2018, 21:00
autor: 123mielony
Dzięki panowie za podpowiedzi.
Kolega kupił sobie S6 i po prostu nie do końca wierzył sprzedającemu i chciał sprawdzić czy przed sprzedażą nie było ingerencji usprawniającej ;)