Strona 1 z 3

Dlaczego D4, a nie F01?

: 17 kwie 2018, 00:17
autor: grechut
Hej Panowie,
od jakiegoś czasu zbieram się do kupna albo D4 albo F01.
Wiem, że w necie jest pełno porównań itp ale chciałbym aby wypowiedzieli się ludzie, którzy stali przed podobnym dylematem i co wybrali ( a może W222 ;) ? )
W D4 silnik jaki najbardziej by mnie interesował to 4.2TDI, później 3l TDI, następnie jakiś benzyniak.
W F01 740d,730d,740i, i na saaaaaamym końcu 750i.

Dzięki za każdą odpowiedź ;)

: 17 kwie 2018, 08:10
autor: ernesto
Dlaczego D4, a nie F01?
Bo D2 Rulez :D


:)
Zadajesz pytanie na forum samochodowym jednej z tych marek.
Wiadome to będzie, że większość będzie za A8. Ale z tych lat produkcji ja bym sie bardziej już skłaniał nad S-classe

: 17 kwie 2018, 11:15
autor: krzychu22.p1i
Generalnie to tu jest zbyt mało posiadaczy d4 abyś miał wiarygodną opinie. Z tych dwóch badziewi , żadnego bym nie wybrał :)

: 17 kwie 2018, 12:16
autor: grechut
krzychu22.p1i pisze:Generalnie to tu jest zbyt mało posiadaczy d4 abyś miał wiarygodną opinie. Z tych dwóch badziewi , żadnego bym nie wybrał :)
A czemu? I co byś wybrał w podobnym budżecie?

: 17 kwie 2018, 16:18
autor: dice111
Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba.

: 17 kwie 2018, 17:00
autor: krzychu22.p1i
grechut, D2. Resztę zainwestowałbym w odpicowanie auta, rodzine i wyjazd na wakacje.

: 17 kwie 2018, 22:17
autor: Kruger
Miałem podobny dylemat lecz z drugiej strony od zawsze tylko Bmw jak przyszedł czas na kolejną o stanołem przed wyborem f01 w gre wchodził tylko disel v 12 już mam padło na 740d i tu pojawiły się schody bo to najbardziej poszukiwana jednostka w f01 wszystkie jednostki bęzynowe mają wade fabryczną wtryskiwaczy które lały i doprowadzały do zatarcia silnika jak i turbin .
W motorach 740d kłopotliwe są również turbiny a ceny nie zajechanych egzemplarzy z potwierdzoną historią są 20 do 30 tyś wyższe niż benzyny i trzeba wydać za pierwsze roczniki ok 100/110 tyś zł a werje xdrive jeszcze więcej więc mój wybór padl na a8 z prawdziwą v8 i mocą z pojemności a nie z turbin jak w przypadku f01 740d
I wykrzesania z 3 litrów ponad 300km

: 17 kwie 2018, 22:30
autor: grechut
Kruger pisze:Miałem podobny dylemat lecz z drugiej strony od zawsze tylko Bmw jak przyszedł czas na kolejną o stanołem przed wyborem f01 w gre wchodził tylko disel v 12 już mam padło na 740d i tu pojawiły się schody bo to najbardziej poszukiwana jednostka w f01 wszystkie jednostki bęzynowe mają wade fabryczną wtryskiwaczy które lały i doprowadzały do zatarcia silnika jak i turbin .
W motorach 740d kłopotliwe są również turbiny a ceny nie zajechanych egzemplarzy z potwierdzoną historią są 20 do 30 tyś wyższe niż benzyny i trzeba wydać za pierwsze roczniki ok 100/110 tyś zł a werje xdrive jeszcze więcej więc mój wybór padl na a8 z prawdziwą v8 i mocą z pojemności a nie z turbin jak w przypadku f01 740d
I wykrzesania z 3 litrów ponad 300km
OK, a obiektywnie jesteś zadowolony czy nie? Chodzi mi o taką na prawdę obiektywna opinie, bo wielu ludzi nie potrafi się przyznać że wtopili kupując jakiś syf i usilnie mówią, że wszystko super i tak krąg załamania rośnie..

: 17 kwie 2018, 22:56
autor: Kruger
Obiektywnie na dzień wczorajszy byłem bardzo zadowolony 4.2 tdi ma naprawde ogromny zapas mocy i bardzo miłe spalanie komfort jest bardzo dobry no i quatro robi robotę dużo jeżdże na narty i bardzo mi sie przydało
Ale są też takie ,ceny części do audi w porównaniu do bmw to jakaś masakra choć mercedes jeszcze bardziej boli .Dziś szlak trafił coś z zawiszeniem i plany na Solden legły w gruzach a takich sytuacji nie znosze i jestę wściekły wiem że to bolączka audi i mam nadzieje że to szybko ogarne .Kupiłem niezajechane a8 za spore pieniądzę aby uniknąć takich awarii .
Wciąż jednak twierdze że to lepszy wybór niż f01 czy x6 bo o nim też myślałem

: 18 kwie 2018, 13:19
autor: panton
dice111 pisze:Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba.
jeździłem LS460 z 2008 i nie zamieniłbym tego pudła na swojego strupa D3 w gnoju 4.2 V8
F01 jest ładna tylko ten napęd xDrive :/
D4 lifta z 4.0TFSI lub 4.2TDI (kto co woli) brałbym jak Misiewicz medale :D

: 18 kwie 2018, 13:54
autor: PABLO200
Legendarny silnik 4.2 TDI V8
Nawet pracownicy BMW go cenią jest chyba w tej chwili numerem 1 na rynku
Niezawodność i kultura pracy

: 18 kwie 2018, 16:21
autor: grechut
panton pisze:
dice111 pisze:Wolałbym LSa. JIMM aka zanjac chyba miał tu LSa i ma D4, więc może się wypowiedzieć i porównać oba.
jeździłem LS460 z 2008 i nie zamieniłbym tego pudła na swojego strupa D3 w gnoju 4.2 V8
F01 jest ładna tylko ten napęd xDrive :/
D4 lifta z 4.0TFSI lub 4.2TDI (kto co woli) brałbym jak Misiewicz medale :D
Na lifta niestety mnie nie stać :(
Auto i tak będę kupował w DE ze względu na to, że tam się przeprowadzam i po prostu w PL mnie się nie opłaca ;)
Martwi mnie tylko jedno.. Ciekawe jak u nich z tymi serwisami olejowymi itp.. Czy robili co 10-15tys czy jak kazali co 30 :/

: 18 kwie 2018, 16:41
autor: panton
grechut, wedle książki... czyli LL (30kkm)

: 18 kwie 2018, 17:22
autor: grechut
panton, no i właśnie o to mi chodzi. Nie wiem jak to z tymi nowymi silnikami ale serwis chociażby olejowy co 30k km wydaje mi się z lekka przegięciem ( chociaż w moim S40 też był taki zalecany i tak robił właściciel od którego kupiłem auto i w sumie się nic nie działo, przy 240k km auto jeździło na fabrycznym oleju 0W ;)

: 18 kwie 2018, 18:37
autor: rafalr93
krzychu22.p1i pisze:grechut, D2. Resztę zainwestowałbym w odpicowanie auta, rodzine i wyjazd na wakacje.

Nie każdy chce jeździć starym kredensem <jezyk2>

A tak poważnie , ktoś chce pomoc w wyborze a tu nagle janusz motoryzacji mówi że on za tą kasę wolałby wyjazd na wakacje a dziecku kupić zabawkę ... <boisie>
A kogo to obchodzi ? Co to wnosi do tematu ?

Inni wolą przepić tą kasę ...

Wracają do tematu , to wybrałbym W222 500 long , ewentualnie 300 diesel .
D4 jakby nie było to już stary model .