Strona 1 z 1

Krótkie tablice rejestracyjne

: 28 lip 2018, 13:44
autor: FOSS
Czy ktoś posiada na A8 nowe, krótkie tablice rejestracyjne?
Można foto?... z zamazanymi numerami może być ale tak żeby widać było jak ta tablica prezentuje się na ósemce.
Najlepiej po -liftowe D3 <faktycznie>

: 28 lip 2018, 14:26
autor: dice111
Te tablice to porazka. Mialy miec wymiary te z US, a sa za waskie (pisalem o tym w innym temacie)
Przod najladniej wyglada z pelna blenda w polysku

Obrazek

A jakbys chcial przod zobaczyc z tablica to w sieci sa pyski D3 m.in z Wloch, bo tam maja krotsze

Tak by wygladal mniej-wiecej tyl na oryginalne mocowania gorne przy blendzie US

Obrazek

jakbys to chcial wysrodkowac trzeba by je bylo przerabiac
jesli natomiast o tyl chodzi Eu blende to wg mnie juz zupelnie tragedia

: 28 lip 2018, 15:45
autor: FOSS
Tylnej klapy US nie zamierzam montować.
Interesuje mnie jak te tablice będą wyglądały na D3 na wersji EU.
Ewentualnie przednią bledną mogę zmienić na tą US, o ile tablica się zmieści na szerokości.

Kolega ma taką tablicę na R8 i zastanawiam się czy też sobie nie zmienić <faktycznie>
Właściwie to mogłem mu zdjąć jedną i przymierzyć na samochód na żywo ale oczywiście zajmowaliśmy się czymś innym <faktycznie>

Obrazek . Obrazek

: 28 lip 2018, 19:13
autor: robertas
Damiano nie zmieniaj, raz ze stracisz Twoj unikatowy numer, wielbiony przez elektrykow takich jak ja ;) A dwa ze poporostu te nowe tablice sa slabe :) Wygladaja jakby z jakiejs zabawki ktos zalozyl to na auto :) O ile w R8 ktore mocno specyficzny ryjek jakos to wyglada... To widzialem to na C5, na D2 i wyglada masakrycznie zle ;)

: 28 lip 2018, 20:05
autor: ernesto
Na A8 żadnym nie widziałęm, ale ostatnio pod prace podjechał ML i Dodge na tych blaszkach :D :D :D
Boże jak to śmiesznie wygląda, taki nie wymiarowy wybryk polskiego systemu niepasujący do niczego.

: 28 lip 2018, 20:37
autor: dice111
FOSS pisze:Interesuje mnie jak te tablice będą wyglądały na D3 na wersji EU.
Jak poniżej, krótka DE tył i krótka ITA przód

Obrazek

Obrazek

: 29 lip 2018, 10:07
autor: gregor044
Te tablice to jakaś porażka jest... Ehhhh takie proste zadanie mieli a i tak skomplikowali ;)

: 29 lip 2018, 10:14
autor: ernesto
W wydziałach komunikacji można zamawiać nowe mniejsze tablice rejestracyjne do aut z USA czy Japonii. Kierowcy mimo to narzekają na skrócone blachy, a niektórzy obawiają się reakcji drogówki. Dziennik.pl sprawdził, co o tej sprawie sądzi Ministerstwo Infrastruktury.
Kierowcy w wydziałach komunikacji mogą już zamawiać tablice rejestracyjne o zwężonej czcionce i mniejszych wymiarach niż standardowe, czyli tak zwane tablice amerykańskie.

Jednak przy pierwszych próbach montażu na jaw wyszły problemy. Okazało się, że wprowadzone przez ministerstwo tablice rejestracyjne są za wąskie i nie pasują do oryginalnych otworów montażowych przewidzianych przez producentów aut na rynek USA

&#8211; Tablice można przykręcić wykorzystując dwa górne otwory, jednak dolne niestety będą wystawać i psuć cały efekt. Gdy tworzy się tablice pod wymiar USA, warto byłoby jednak zachować oryginalne wymiary &#8211; powiedział dziennik.pl Adam Stanek z grupy pasjonatów motoryzacyjnych Youngtimer Warsaw.



Inni kierowcy w mailach do redakcji obawiali się m.in. reakcji drogówki, która - w ich ocenie - mogła przyczepić się do rejestracji wyglądającej na "samoróbkę". Przypominamy, że do tej pory osoby użytkujące nad Wisłą np. auta z USA "doginali blachy", które nie mieściły się w fabrycznie przygotowanych miejscach. Policja za taką "przeróbkę" potrafiła karać mandatami i punktami. Co prawda, na rynku można było skorzystać z usług firm, które we własnym zakresie produkowały tablice pod wymiar, ale i te blachy nie były zgodne z prawem.

Co na to ministerstwo?
O komentarz do zamieszania z nowymi tablicami rejestracyjnymi poprosiliśmy Ministerstwo Infrastruktury.

&#8211; Wymiary zmniejszonych tablic rejestracyjnych określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych zostały dobrane w sposób zamierzony po konsultacjach &#8211; powiedział dziennik.pl Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu infrastruktury.

Wskazał, że wszystkie "za" i "przeciw" przedyskutowano z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Producentów Tablic Rejestracyjnych oraz Instytutem Transportu Samochodowego, który jest jednostką certyfikującą tablice rejestracyjne. A konsultacje objęły: technologię produkcji, systematykę określania numeru rejestracyjnego, a także analizę wymiarów tablic dostosowanych do samochodów z rynku amerykańskiego i azjatyckiego, które są już używane w niektórych państwach europejskich.


Jak montować?
&#8211; Przepisy rozporządzenia obligują właściciela pojazdu do umieszczania tablic na pojeździe w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych. Rozporządzenie to jednak nigdy nie regulowało i obecnie również nie reguluje sposobu montowania tablic rejestracyjnych. Możliwe są różne sposoby montażu tablic np. ramki do montażu tablicy, taśmy montażowe czy też wkręty, nity itp. &#8211; wytłumaczył Huptyś.

Przedstawiciel ministerstwa jako "nieuzasadnione" określił obawy dotyczące przykręcania tablic rejestracyjnych do np. górnych otworów. &#8211; Taki sposób montażu nie jest zabroniony i jest obecnie również stosowany - stwierdził.

A reakcja policji? &#8211; W opinii Ministerstwa Infrastruktury nie ma podstaw, aby organy kontroli ruchu drogowego mogły kwestionować tablice rejestracyjne wydane przez organ rejestrujący zgodnie z obowiązującymi przepisami &#8211; skwitował rzecznik resortu.

Kierowcy nie dają wiary
Do słów urzędnika odniósł się Adam Stanek z Youngtimer Warsaw, właściciel kilku aut sprowadzonych zza oceanu, który jako pierwszy zwrócił uwagę na problem niedopasowania wymiarów.

&#8211; Odpowiedz ministerstwa to kolejna nieudana próba maskowania swojego niedopatrzenia &#8211; powiedział nam Stanek. &#8211; Wymiary skonsultowane ze stowarzyszeniem producentów tablic rejestracyjnych? Chyba z lobby producentów tablic, którzy skutecznie wyperswadowali urzędnikom pomysł zmiany wysokości tablic w ten sposób, żeby zachować maszyny i surowce do produkcji tablic, które z pewnością mają w sporym zapasie. Proszę sobie wyobrazić, jak kosztowna byłaby zmiana wysokości tablicy dla producentów gdyby musieli zamówić nowe matryce i materiał docięty inaczej niż tylko standardowa blacha przecięta na pół &#8211; dodał.

A stosowanie ramek do montażu? Przedstawiciel Youngtimer Warsaw wskazał, że takie na polskim rynku nie istnieją, a te z Ameryki są za duże. Na dowód przesłał nam zdjęcie&#8230;

Obrazek

Obrazek

Obrazek





Żródło

: 29 lip 2018, 15:34
autor: maciu
ktoś zaraz do tego będzie rezał jakieś fajne przejściówki..

: 29 lip 2018, 17:02
autor: uzlik
Ciekawe jaka byłaby reakcja jakby te małe tablice były od początku w PL, a potem pokazałyby się te duże? ;)

: 29 lip 2018, 19:11
autor: dice111
Nie bylo by na to szans, z taka iloscia numeracji

Czesi jakos potrafili zrobic normalne i nie ma problemu z lobby producenta tablic bo im sie matryc nie chce zmieniac

Obrazek