Strona 1 z 2

Akumulatory

: 29 lis 2018, 14:49
autor: Lechu
Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?

: 29 lis 2018, 16:56
autor: pb41ns
Z tego co się orientowałem ostatnio to Warte, Centry były dobre ale kiedyś, teraz te nowe padają, o tych tanich nie wspominajac <blee>

Re: Akumulatory

: 29 lis 2018, 18:16
autor: walus30
Lechu pisze:Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
Ja kupiłem oryginał w ASO z nadzieja ze wytrzyma tyle samo co poprzedni oryginał ( od nowości ), wiec jeżeli da radę 6 lat to wydatek się opłaci :)

: 29 lis 2018, 18:47
autor: VAGowner
Polecam:
+ VARTA,
+ Hoppecke,
+ Centra plus

Nie polecam:
- Jenox (cieknie jak z durszlaka, częste reklamacje w Agromie)
- Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
- inne "no name"

: 29 lis 2018, 19:13
autor: CINEK
VAGowner pisze: Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny

poza tym masz 4 lata gwarancji, więc jeśli faktycznie
potrafi paść nagle w niewiadomy sposób
to powinni to uwzględnić

: 29 lis 2018, 19:52
autor: pb41ns
Tak nawiasem mówiąc to też mam Centre Future już 7 lat i nie wiem że akumulator w samochodzie mam, czy zima czy lato odpala tak samo dobrze

: 30 lis 2018, 18:49
autor: VAGowner
CINEK pisze:kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc
W Audi Futura padła po 4 latach (i to nie w zimie - był czerwiec lub lipiec, auto garażowane, używane).
Obrazek
Z kolei inny aku Centra Plus wytrzymała w różnych pojazdach (Audi 100 C4, VW T4, VW Polo)12 lat (być może kluczem do sukcesu było to, że miała możliwość otwierania "korków").
U mojego taty Centra zwykła wytrzymała bezproblemowo 12 lat (Fiat), ale "dokulał" się do wymiany aku w 14 roku jego eksploatacji (bardzo oszczędnie używając odbiorników elektrycznych ;))

Futura i Plus nadal służą u mojego kolegi jako źródło prądu do oświetlenia na kempingu :)

: 30 lis 2018, 22:19
autor: karol208
Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.

: 30 lis 2018, 22:26
autor: 123mielony
Ja od ponad roku używam Yuasa 110Ah 900A P+ Silver YBX5020 i jak na razie pali od strzała i na te chwilę mogę polecić.

Czego nie mogłem powiedzieć o Varcie silver <blee>

: 30 lis 2018, 22:47
autor: VAGowner
W innych autach 2x Varta Blue dynamic 72 Ah 680A - jedna od kwietnia 2015 roku, druga od stycznia 2016 roku - na razie bez żadnych problemów :)
Obrazek

: 01 gru 2018, 08:02
autor: pb41ns
karol208 pisze:Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.
Ale z kąd ty takie teorie bierzesz <boisie>, jeśli akumulator jest wykonany z wysokiej klasy elektrolitu bądź żelu i ładowanie jest w samochodzie sprawne to nie ma potrzeby doladowywac akumulatora, a chociażby ja jestem tego przykładem, muj aku już od siedmiu lat nie był dołączany i jakoś to dziala

: 01 gru 2018, 09:20
autor: karol208
pb41ns, ale twoj akumulator nie ma 100%parametrow.
Zaczalem drążyć temat gdy mój prostownik w końcowej fazie lądował napieciem 16.2V. I co się okazało że jest to prawidłowe. Oczywiście nie ładuje się tego codziennie ale 2-3 razy w roku. Też robiłem oczy że elektrolit wygotuje.
Proszę obejrzeć.

Obrazek


: 01 gru 2018, 10:33
autor: Ukaniu
Karol208 - napięcie ładowania szczytowe w przypadku ładowania ze źródła prądowego może dochodzić do 16 i więcej woltów w zależności od temperatury. Ale to tylko do czasu jego osiągnięcia i należy ładowanie po kontrolowanym czasie przerwać inaczej się "wygotuje" - zresztą tak jest na Twoim obrazku.
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.

Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-)

: 01 gru 2018, 17:42
autor: karol208
Ukaniu, masz rację tylko że w ups są żelowe.
Ten filmik dobrze wyjaśnia wszystko więc nie będę tu drążyć tematu. Żadna ładowarka dająca Max 14.5V nie zrobi ładowania do końca.

: 01 gru 2018, 21:33
autor: Ukaniu
W UPS zwykle sa akumulatory AGM z elektrolitem w macie szklanej. Może być elektrolit w żelu ale to ciągle są akumulatory ołowiowe z elektrolitem z kwasu siarkowego. Żelowe mają swoje zalety i wady jednakże są stosowane rzadko.
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-)