Strona 1 z 1

Kilka bledow do analizy

: 15 sty 2019, 08:43
autor: grechut
Witam,
wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow ale jesli to problem to powiedzcie to tak zrobie.

Do sedna..mam mozliwosc do kupienia A8 D3 3.7 PB + LPG ale pojadz nie jest bez wad. Sprzedajacy posiada wiele faktur na naprawy ale nie ma rzekomo juz sily do tego auta i chce czesc gotowki odzskac.

1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot :). Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?

2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?

3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )

4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?

Ile moze kosztowac naprawa w/w rzeczy? Oczywiscie +-. Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

: 15 sty 2019, 08:58
autor: drago_o
grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
grechut pisze:4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?
Najprawdopodobniej spowodowane błędem zawieszenia ale nie musi tak być na pewno.

: 15 sty 2019, 11:50
autor: grechut
drago_o pisze:
grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
Mea culpa :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?

: 15 sty 2019, 11:59
autor: drago_o
grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)

: 16 sty 2019, 09:48
autor: grechut
drago_o pisze:
grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)
Super. Dziekuje za informacje.
A czy ten czujnik da rade jakos samemu wymienic czy trzeba sie udawac do warsztatu?