Strona 1 z 1

Paliwo "premium"

: 04 mar 2019, 16:42
autor: Joey
Witajcie czy opłaca sie lać paliwo tzw premium, czyli zamiast zwykłego diesla lać verve? Z tego co słyszałem to duzo osob mowi ze wiecej km zrobimy na vervie, ale tez ze jest to paliwo bardziej suche i szkodliwe dla wtryskiwaczy. Jest ktoś w temacie i powie czy warto doplacac okolo 30gr za drozsze paliwo czy to po prostu ściema i nie ma zadnej roznicy miedzy verva a ekodieslem?

: 04 mar 2019, 19:48
autor: caro86wlkp
Możliwe że nie oczekujesz takiej odpowiedzi ale napiszę ci jak to wygląda wg mnie:
Każde paliwo które leży długo starzeje się, kiedyś w starym tdi testowałem takie co leżało w beczce na dworze 3 lata, auto miało z 30% mniej mocy, mega dymiło mimo że silnik seria ze sprawnym przepływomierzem i turbiną. Przy zakupie paliwa większość patrzy na cenę i te droższe niestety leżą dużo dłużej. Dodam że kiedyś sam rozmawiałem na ten temat z Mariuszem z goodhope.pl, z tego co pamiętam to mówił że ktoś tam testował u niego właśnie zwykłe paliwo i jakieś premium. Różnice wyszły w granicy błędu pomiarowego, większa różnica wychodziła przy zmianie temperatury na dworze o 15*C

: 04 mar 2019, 20:11
autor: pb41ns
no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie

: 04 mar 2019, 20:25
autor: mamba
pb41ns pisze:no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie
w jakie auto to wlewałeś, że piszesz o 50KM i kilkulitrowym zmniejszeniu spalania na 100km?

: 04 mar 2019, 22:35
autor: VAGowner
Do A8 leję tylko paliwo premium na stacjach Statoil lub Orlen.
W A6 C4 z silnikiem AEL testowałem zachowanie na zwykłym paliwie oraz na paliwach premium. Różnicy w mocy nie odczułem (może badania na hamowni by to powietrdziły), za to w odgłosach spalania było czuć różnicę - silnik w trakcie pracy mniej "dzwonił", rozwijał moc tak elastycznie i jak na mocje ucho pracował ciszej.
Największe różnice w paliwach zwykłych i premium widać po zdemontowaniu i rozebraniu filtra paliwa - wrzucałem już fotki. Paliwa premium są czystsze i zawierają mniej osadów - to było widać po rozbiórce filtrów paliwa po roku eksploatacji.

: 04 mar 2019, 23:51
autor: Joey
Chyba musze sprobowac lac verve skoro ja tak chwalicie <amasz> moze mi tez 50kuca przybedzie <hihi>

: 05 mar 2019, 05:27
autor: pb41ns
mambaw pisze:
pb41ns pisze:no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie
w jakie auto to wlewałeś, że piszesz o 50KM i kilkulitrowym zmniejszeniu spalania na 100km?
Auto w którym to testowałem to Mercedes Vario z 2001 roku z silnikiem 3 litrowym

: 05 mar 2019, 09:43
autor: caro86wlkp
miękką prace silnika na pompowstryskiwaczach można uzyskać w zwykłym paliwie przez dodanie oleju do silników dwusuwowych. Efekt jest bardzo zauważalny zimą. Przy zwykłych wtryskach nie słychać różnicy, jedyny plus ze pompa ma minimalnie lepsze smarowanie

: 05 mar 2019, 18:59
autor: Kruger
Różnica jest zauważalna miedzy zwykła ropa a vervą i innymi lepszymi paliwami a jeszczę większa jak się zatankuje disela w Austii Niemczech czy nawet w Itali auto jedzie zupełnie inaczej a silnik pracuje jak pszczółka

: 05 mar 2019, 19:29
autor: caro86wlkp
im dalej na zachód tym paliwo lepsze ale nie przesadzajmy.

jak widać wartości nie do zbadania dupohamownią. Szybciej poczujemy że IC "spuchł" w upalne dni bo coś takiego widziałem na własne oczy. 3 hamowania pod rząd i z 170km zrobiło sie 120km

: 05 mar 2019, 20:38
autor: panton
caro86wlkp, bardzo wiarygodne źródło "Miłośnicy czterech kółek..." i ten specjalista z kabanosami na głowie..... <okok> oby więcej takich kanałów dla Januszy... <hihiwiesz>

: 05 mar 2019, 21:30
autor: caro86wlkp
wiem że gościu sam się doucza przed programem i jest trochę specyficzny ale chodzi o wyniki z hamowni. Jedno auto, jedne warunki, różne paliwa. Dla mnie wynik z hamowni daje lepszy obraz niż wynik z dupohamowni

: 31 mar 2019, 22:20
autor: Farmer73
W moim A8 po zrobieniu 20 tyś. km. na paliwach premium głównie ze Statoil i CircleK bo nie posiadają domieszek BIO przestały wyskakiwać błędy w turbo i klapach kolektora i silnik ma bardziej dżwięczna - czystą pracę. Spalanie + - mniejsze o 10%. Z kolei w ciężarowym Mercedesie silnik na tym paliwie osiaga pełną moc juz przy lekkim dodaniu gazu i przy rozpędzaniu go nie muszę deptać gazu do podłogi.

: 01 kwie 2019, 22:32
autor: maciu
Czy gdzieś oficjalnie można potwierdzić obecnośc dodatków BIO w paliwach z różnych
stacji?

: 01 kwie 2019, 22:47
autor: Lechu
Farmer73 pisze:W moim A8 po zrobieniu 20 tyś. km. na paliwach premium głównie ze Statoil i CircleK bo nie posiadają domieszek BIO
A czy tego nie reguluje ustawa, i dodatki bio muszą być ? <hmm>