Strona 1 z 5

Paliwo - co lać i gdzie ?

: 09 lis 2010, 00:17
autor: JuniorPoznan
Może z innej beczki...
Panowie jakie paliwo lejecie do swoich aut ?
Jakie są Wasz poglądy co do Naszych popularnych stacji: ORLEN, BP, STATOIL, SHELL itp. ?
Może widzicie gdzie róźnicę ? V-Power albo coś ?
Jakie macie zdanie... :)

Ja latam na paliwie z Orlenu 95 badz 98 - zatankowalem vervę ostatnio i jakos nie widzę zbytnio różnicy...


Pozdro.

: 09 lis 2010, 00:27
autor: dice111
Większość i tak zaopatrywana jest z ORLENu. Nie zauważyłem różnicy w mocy, czy spalaniu na stacjach różnych koncernów, to samo tyczy się 95 i 98. Druga sprawa - ile tak naprawdę oktanów ma 95 a ile 98 ?
Kto chce może poczytać: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

: 09 lis 2010, 01:03
autor: JuniorPoznan
mądre...

: 09 lis 2010, 09:18
autor: bronko86
Bardzo ciekawe, ja do tej pory lałem tylko 98 a ten artykuł podważa moją cała teorie na temat paliwa ;-)

: 09 lis 2010, 11:38
autor: dzidzia
niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi

: 09 lis 2010, 17:53
autor: BiLu
dzidzia pisze:niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi
http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_340.html u mnie producent zaleca 95 i taką tylko leję. Faktycznie warto zainteresować się pojęciem oktanowości, bo funkcjonuje mit "im więcej oktan tym większa moc silnika ". Powinno się lać takie paliwo jakie przewidział producent, kwestia jakości lanego paliwa to już inna bajka...

: 09 lis 2010, 19:23
autor: martab99
Dokładnie jak pisze Bilu- lać takie paliwo jak zaleca producent.
Jedną z funkcji ECU jest dostosowanie zapłonu do jakości paliwa. Wyższa liczba oktanowa nie spowoduje nic innego jak uszczuplenie konta o dodatkowe, niepotrzebnie wydane peeleny, ECU "nie puści" nic więcej :)

Można tu teraz zacząć dyskusję n/t jakości naszego paliwa, i tego czy 95 to 95 itd. Zakładając jednak że tankuję na "przelotowych" stacjach gdzie paliwo nie "leży" i nie jest to WIESIEK-PETROL- jest szansa że płacę za to co chcę i mojemu silnikowi nie potrzeba niczego więcej ;)

: 09 lis 2010, 19:30
autor: Pers
WItam. Wszystkie stacje benzynowe maja to samo paliwo czyli z głębi ziemi :-)
Problem polega na oczyszczeniu i odpowiednim dodatkom do paliw...
BP ma ultimate.. Orlen ma verve itp.
Pracuje w Pomocy Drogowej i nie raz Holowałem uszkodzona Cysterne z paliwem i szczęscie że nie raz rozmawiałem z kierowcą co lata takim zestawem...
Panowie w głowie sie poprostu lasuje.... Te wszystie reklamy to tylko REKLAMY
Pod poznaniem w miejscowości Rejowiec jest skład paliw. Są tam MEga wielkie zbiorniki z Paliwami.... Stojąc i czekająć przy brami wjazdowej spotyka sie dosłownie wszystkie ale to wszystkie nazwy koncernów na cysternach przyjeżdżających po Paliwo.... a więc wszystko z jednej beczki :D Tylko jak wspomniałem wcześniej każda firma dodaje swoje uszlachetniacze, widziałęm taki płyn.. koleś mi opowiadał jak stwierdził że wleje sobie troche do swojego samochodu ( załatwił sobie ) w jego przypadku do Diesla wlał preparat Ultimate efekt uszkodzona głowica wypalone tłoki :D :D Przedawkował ale mówił że była moc!!! Podobnie u kolegi w benzynie tęz przedawkował :D
naprawde rozmawiałem z niejednym kolesiem co prowadzi cysterne i zawsze to sama odpowiedź NIE TANKUJ W STODOŁACH reszta cywilizowanych stacji jest podobna do siebie.. z wyjątkiem jednej ORLEN :shock: i tu sie zdziwiłem
ORLEN podobno jak mówią kierowcy nie jest najtańszą rafinerją ale zato jako PODOBNO jedyni nie dodaja do paliwa środków zwiększających objętość!!!! Reszta podobno tak z tąd ceny na Orlenie nie sa zachęcające... Inne stacje przynajmniej w Pozaniu sa zawsze tańsze.
Ale też z innej beczki
U nas są paliwa normalne i jakieś tam super POWER w zasadzie to jest śmieszne
Niedawno byłem daleko w niemczech tankowałem normane paliwo i uwieszcie mi jazda na NIEMIECKIM zwykłym paliwie to BAJKA!!! Odpowiedź nachodzi sama... Mniej pali lepsze osiągi, z rury wydechowej dosłownie czyste pachnące w pełni przepalone paliwo a nie jak czasem rozpuszczalnik z wydechu idzie...
Podam też jeden z przykładów
Mercedes Okular E290TD z pustą lawetą kierunek włochy stałą prędkość 100km/h
Spalanie 10 litrów /100km Powrót tą samą drogą z załądowaną lawetą na zachodnim paliwie z tą sama prędkością 8 Litrów na 100km!!!!!! Nie jeden kto był za miedzą może to potwierdzić takie sa fakty
Niestety jesteśmy skazani na to co nam sprzedadzą i wcisną innego wyjscia nie ma ;-)
Nasi zawsze będą kombinować ile tylko wejdzie...

[ Dodano: 2010-11-09, 20:17 ]
Jescze jedno. Unikajcie tankowania podczas dostawy paliw!!!
W tedy w głównych zbiornikach jest mega burza i cały syf z dna zbiornika idzi do góry i sie iesza potem to wszystko trafia do naszych samochodów...
Widziałęm na własne oczy jak czyszczą zbiorniki na stacjach maskara!!!

: 11 lis 2010, 20:26
autor: cerbera
Zgadzam sie z kolega Pers,wycieczka no nl,na paliwie z polski ledwo robie 800km,na paliwie z d i nl po 1000 i 1170km :shock: :shock: :shock: jak wracalem to tanken byl ostatni w d i potem w pl odrazu jakby 20hp mniej..... :-x

: 11 lis 2010, 20:33
autor: colln
jak ktoś ma autko na ON to sprytnym rozwiażaniem jest kupno zbiornika typu mauser potem zamawiamy ze statoil dostwę (przywożą min 1000 litrów) i już mamy dobre paliwko - odrobinę inny kolor ale silnik jest daltonista i mruczy na tym aż miło ;-)

: 11 lis 2010, 21:49
autor: Kamiloooo91
Zgadzam się również z waszymi wypowiedziami.

Jakieś 4-5 lat temu mój Tato sprowadził furkę z Niemiec fajnie chodziła , a przede wszystkim nie było zbytnio słychać czy to diesel czy benzyna. Po jakiś 2-3 miesiącach silnik zaczął chodzić jak prawdziwy diesel kle kle kle :P Inna kultura pracy i wg , a tankował się na BP Wydaje mi się , że to również było spowodowane Paliwem

: 13 lis 2010, 14:17
autor: JuniorPoznan
Powiem Wam Panowie tak... Mieszkalem przy granicy jakies 12 lat... i oczywiscie ze tak bylo przynajmniej kiedys... ja tankowalem w niemczech roznica diametralna... auto cicho chodzilo, lepsze osiagi... lepsza jazda... zgodze sie bo sam tego doswiadczylem... ale to bylo jakies 6-7 lat temu... a czy teraz tak nie jest ? Nie jestem pewny...

Druga sprawa co moge potiwerdzic o czym pisal kolega PERS tak rejowiec jest... mam dobrego przyjaciela ktory wozi paliwo dla ORLENU... i mowi, ze przewaznie stacje nie mieszaja... zdarzaja sie taki ktore mieszaja ale bardzo rzadko chodzi o paliwa orlen - bo oni podobna maja jakies urzadzenia i sprawdzaja ilosc paliwa w paliwie...

Ale co jeszcze mi ciekawego powiedzial, ze bardzo duzo woza do stacji benzynowych AUCHAN tam gdzie niby paliwo jest do d**py (Taka panuje wsrod ludzi oponia) a on sam twierdzi ze, z badan wychodzi ze oni w ogole nie chrzscza paliwa i maja bardzo dobre wyniki jakosci a cena nizsza dlatego ze taki auchan bierze kupe tysiecy litrow od nich... pewnie prawda...ale jak nie bede musial nie zalecej w AUCHAN brak przekonania pomimo dobrego zdania mojego przyjaciela...

ale opinie ze orlen nie miesza, potwierdzam... oczywiscie na tyle ile moge :)

Pozdr.

: 13 lis 2010, 14:49
autor: FOSS
Pers pisze:(...)naprawde rozmawiałem z niejednym kolesiem co prowadzi cysterne i zawsze to sama odpowiedź NIE TANKUJ W STODOŁACH reszta cywilizowanych stacji jest podobna do siebie.. z wyjątkiem jednej ORLEN :shock: i tu sie zdziwiłem

ORLEN podobno jak mówią kierowcy nie jest najtańszą rafinerją ale zato jako PODOBNO jedyni nie dodaja do paliwa środków zwiększających objętość!!!! Reszta podobno tak z tąd ceny na Orlenie nie sa zachęcające...
JuniorPoznan pisze:Druga sprawa co moge potiwerdzic o czym pisal kolega PERS tak rejowiec jest... mam dobrego przyjaciela ktory wozi paliwo dla ORLENU... i mowi, ze przewaznie stacje nie mieszaja... zdarzaja sie taki ktore mieszaja ale bardzo rzadko chodzi o paliwa orlen - bo oni podobna maja jakies urzadzenia i sprawdzaja ilosc paliwa w paliwie...
No to mnie koledzy pocieszyliście... bo ja od kilku lat tankuję praktycznie wyłącznie na ORLENIE :lol:

Mój upór w tym temacie to efekt różnych przygód z innymi stacjami (np. BP i kilka innych niezrzeszonych stojących przy głównych trasach) i pewna forma partiotyzmu... może to i głupie ale ja uważam że jak ma mnie już ktoś okradać na paliwie (cena surowca + wszystkie podatki!!!) to wolę aby to robił polski ORLEN niż jakiś ruski LUKOIL czy inne zagraniczne koncerny :-P
Pers pisze:(...) Jeszcze jedno. Unikajcie tankowania podczas dostawy paliw!!!
W tedy w głównych zbiornikach jest mega burza i cały syf z dna zbiornika idzi do góry i sie iesza potem to wszystko trafia do naszych samochodów...
Widziałęm na własne oczy jak czyszczą zbiorniki na stacjach maskara!!!
To bardzo cenna uwaga... wezmę ją sobie do serca ;-)

: 13 lis 2010, 15:02
autor: JuniorPoznan
no te inne nie zrzeszone sa czasami dziwne :)
np. stacja BLISKO co to jest podróbka BLISKA ? heheeh :)
bądź LOTYS ? ;) widzialem widzialem... ;)

PS: swojego czasu pracowalem jak bylem mlodszy na myjni gdzie obok byla stacja - centrum poznania... hmm i wiecie co ? zima przymarzaly im pistolety do dystrybutorów ? dlaczego ??? moze dlatego ze kazdy tam sprzedajacy mial swoj prywatny samochod wart pewnie 40krotnosc ich wyplaty ? a zarabiali 1800zł miesiecznie... wow :) eh

nie ma co...
trzeba zostac szejkiem paliwowym... ;)

: 23 lis 2010, 22:21
autor: mikmac
W kwestii oktanowości. Liczba oktanów oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe. Spalaniu stukowemu sprzyja wysoki stopień sprężania (silniki uturbione) takich silników powinno być używane paliwo o wyższej liczbie oktanów. Nie oznacza to jednak, że auto nie pojedzie albo się zepsuje na 95. W każdym silniku benzynowym mamy czujniki spalania stukowego które w razie pojawienia się stuku dają sygnał do procesora aby zmienił parametry mieszanki. Konkludując 98/95 odczujemy róznice ale raczej w przypadku silników doładowanych, którym ecu nie pozwoli rozwinąć skrzydeł na 95.

Zwrocmy uwage ze silniki 4.2 sa konstrukcyjnie bardzo podobne do amerykanskich jednostek, a w stanach mają 92 Oktany i nasze a8 na tym paliwie bez problemu tam jeżdzą