Strona 1 z 2
Jazda automatem zimą - porady, fakty, mity
: 23 gru 2010, 10:59
autor: djbinek
Witam! Przeszukałem całe forum i nie ma takiego wątku, który zakładam
Sam jeżdżę automatem od 3 lat i chciałbym się dowiedzieć jak to robić zimą. Z tego co mówią znajomi to najlepiej zawsze odpalić furkę i poczekać aż olej w ASB się nagrzeje no i pod czas ślizgawizyc jechać na zblokowanym biegu 1 lub 2.
Jakie są Wasze opinie, doświadczenie a może i jakieś ciekawe przygody związane z użytkowaniem ASB w okresie zimowym
Pozdrawiam!
: 23 gru 2010, 11:06
autor: martab99
To moja druga zima z automatem i szczerze mówiąc nie widzę większej różnicy w stosunku do warunków letnich. Na śliskim nic nie głupieje, rusza normalnie aż miło. Jeśli mam w planach jakieś quattro-ekscesy przełączam na Tiptronik i tyle.
ZTCW faktycznie do jakiś upalań na placyku (czego nie stosuję) powinno się zblokować skrzynię na 1 lub 2
: 23 gru 2010, 11:23
autor: Iceman
Ja też nie zauważyłem żadnych zmian, a automatami jeżdżę od 7 lat. Do upalania nie bardzo się audi nadaje (ale to moje zdanie) lepsze coś tylnonapędowego. ;-)
: 23 gru 2010, 11:26
autor: mdamian
Panowie a co to za upalanie na lodzie ??
Prędzej nazwał bym to odśnieżaniem :mrgreen: No i samochodem tylko napędowym na jedną oś nie ma takiej frajdy jak Quattro 8-)
: 23 gru 2010, 13:56
autor: Iceman
mdamian pisze: No i samochodem tylko napędowym nie ma takiej frajdy jak Quattro
No tu bym się nie zgodził zależy jakim. ;-)
: 27 gru 2010, 10:27
autor: djbinek
A jak to jest z tym płynem w skrzyni? Niby trzeba odczekać żeby się zagrzał... ile trzeba czekać i gdzie sprawdzić temperaturę?
: 27 gru 2010, 16:42
autor: PEPOL D2
djbinek pisze:A jak to jest z tym płynem w skrzyni? Niby trzeba odczekać żeby się zagrzał... ile trzeba czekać i gdzie sprawdzić temperaturę?
W mojej kofanej d2 zawsze po odpaleniu zima czekam okolo 10 min i tak nic nie pokazuje ze sie rozgrzala ale warto i ta nalecialosc zostala zawieta z mojej Bmw 735 dla mojej nowej d3.Moim zdaniem lepiej jest jak zima auto troszke pochodzi stojac,co za tym idzie po ruszeniu to np mniejsze spalanie benzyny i dziwnie skad odmulenie.Jak u ludzi ;-)
: 28 gru 2010, 10:50
autor: djbinek
No ja tak czy siak muszę poczekać bo mam Dieselota
Im zimniej tym dłużej. Dzięki za odpowiedź!
: 28 gru 2010, 13:02
autor: przemoR888
z tym czekaniem w zimę był już temat :mrgreen: jedni za jedni przeciw.
Ja też czekam chwilę żeby pochodził przed garażem.
: 28 gru 2010, 13:06
autor: mdamian
No ja nie mam garażu ale też czekam ale bez przesady nie 10 min tylko jakieś 5min 8-)
: 28 gru 2010, 20:57
autor: przemoR888
ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: )
: 29 gru 2010, 12:30
autor: Maciex
przemoR888 pisze:ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: )
U mnie na osiedlu ukradli w ten sposób dwa Passaty: sąsiadka wyjechała, poszła zamknąć garaż i tylko pisk opon i nie ma auta!
: 29 gru 2010, 12:33
autor: maciu
przemoR888 pisze:ja mam system taki: odpalam, wyjeżdżam z garażu od razu , auto chodzi przed garażem a ja mam czas na odśnieżanie ;-) jak nie ma śniegu to wszystko robię powoli (długo garaż zamykam :lol: )
masz garaż bez dachu? :mrgreen:
z tym czekaniem to lekka przesada kazdy robi co chce z własnym autem
ale wiele osób w tym ja wyznaje pogląd że jedziemy od razy tylko spokojnie
: 01 sty 2011, 15:22
autor: slavoxford
:idea: Temperatura skrzyni automatycznej, im niższa tym lepiej, ale silnik dobrze jak ma minutkę czy dwie żeby choć trochę zassał olej do wałków, diesel ze względu na ciśnienie robocze i turbo najlepiej jak ma 90 stopni przed zabawą na śliskim. Benzyna po 99r ma do dmuch elek do filtra powietrza i grzeje się błyskawicznie. Układ quattro nie wszyscy wiedzą= ma układy torksena(oś tył oś przód) zobaczcie na youtube zasadę działania b.pouczające, w skrócie obojętnie które koło ma lżej kręcą się wszystkie jednakowo, jedyne o co zadbajcie to jak macie napędzaną jedną oś np 2,5tdi/2,8v6 jak się zakopiecie i trzeba wajchlować R/D/R/D....
to po 3-4 min dajcie mu odsapnąć na minutkę dwie, i na opcji 1-2 tip lub block,faktycznie z jakichś powodów łatwiej się wygrzebać, miałem tak w A6, w A8/S8 nawet na lodzie ciężko się zagrzebać, ale na letnich zatrzymać :-D
Skrzynia grzeje się wraz z silnikiem (chłodnica oleju skrzyni jest w chłodnicy płynu )
: 02 sty 2011, 11:56
autor: maciu
slavoxford pisze:Układ quattro nie wszyscy wiedzą= ma układy torksena(oś tył oś przód) zobaczcie na youtube zasadę działania b.pouczające, w skrócie obojętnie które koło ma lżej kręcą się wszystkie jednakowo
musisz sporo doczytać o torsenie i o quattro