Strona 1 z 3

ESP - czy jestescie zadowoleni

: 16 sty 2011, 13:07
autor: and808
witam kolegow,

zapewne nie jeden z nas doswiadczyl dzialania ESP w swoim samochodzie.

czy jestescie zadowoleni ze sposobu w jaki dziala ESP w Waszym samochodzie ?

stawiam to pytanie, poniewaz, u mnie w samochodzie ESP dziala w okropny (okrutny) sposob:

zaraz po tym, jak samochod wpadnie w poslizg, ESP odlacza pedal przyspieszenia, tzn, niezaleznie od tego jak bardzo wciskamy ten pedal, samochod nie przyspiesza. OK, to moge rozumiec. oczywiscie w tym czasie ESP przy pomocy systemu ABS przyhamowuje odpowiednie kolo. problem moj polega na tym, ze w czasie dzialania ESP nie jestesmy w stanie w zaden sposb operowac pedalem przyspieszenia. efket jest taki, ze przy wlaczaniu sie do ruchu (szczegolnie skret w prawo na oblodzonej drodze), samochod ustawia sie juz na wlasciwym kierunku jazdy, jednak nie przyspiesza. trzeba odpuscic gaz i wcisnac jeszcze raz. jest to o tyle ryzykowne, ze w efekcie tego wymuszam pierwszenstwo (przez ten czas nadjechal juz jakis samochod) - bowiem nie potrafie przyspieszyc.

jest to przypadlosc samochodow D3, bowiem w innym moim audi pedal przyspieszenia dziala (w ograniczony sposob, ale jednak dziala) podczas dzialania ESP

: 16 sty 2011, 13:10
autor: mdamian
Kolego a masz tam przycisk ESP , wyłączyć nie możesz jak chcesz szybko ruszyć ??

: 16 sty 2011, 14:00
autor: Grain
No właśnie w mojej staruszce jest przycisk od ESP, jeden pstryk i go nie ma :mrgreen:

: 16 sty 2011, 14:59
autor: and808
przycisk mozna wylaczyc. ale nie rzecz w tym aby co jakis czas wlaczac/wylaczac przycisk w zaleznosci od sytuacji drogowej.

podkreslam, dziala to wyjatkowo zle przy ruszaniu i skrecie samochodu. a wiec typowe wlaczanie sie do ruchu z drogi podporzadkowanej na glowna (skret w prawo).

: 16 sty 2011, 15:58
autor: FOSS
mdamian pisze:Kolego a masz tam przycisk ESP , wyłączyć nie możesz jak chcesz szybko ruszyć ??
Grain pisze:No właśnie w mojej staruszce jest przycisk od ESP, jeden pstryk i go nie ma :mrgreen:
and808 pisze: przycisk mozna wylaczyc. ale nie rzecz w tym aby co jakis czas wlaczac/wylaczac przycisk w zaleznosci od sytuacji drogowej.
No właśnie, zawsze można wyłączyć ale raczej nie o to chodzi aby ciągle to wyłączać i włączać...
ja często wyłączałem ESP (tak jak w swoich A8 i S8 tak i w poprzednich kilku autach RWD) i pomimo często niebepiecznego zachowania się auta na śliskiej nawierzchni (kilka ostatnich aut jakie prywatnie miałem to V6 i V8 z większymi mocami) zawsze dawałem sobie z tym radę...
aż do ostatniego Sylwestra gdzie wyłączone systemy kontroli trakcji zupełnie mi nie pomogły a gdyby były włączone prawdopodobnie nie wpadłbym wogóle w ten poślizg :evil:

Także polecam ostrożność w wyłączaniu ESP... szczególnie przy naszych autach gdzie większość pod maską ma do dyspozycji coś w okolicach 300KM albo i sporo więcej.

: 16 sty 2011, 16:02
autor: and808
FOSS ma racje,

nie jestem R. Kubica. zabawy z wylaczonym ESP predzej czy pozniej odbijaja sie na kieszenie (oby tylko)

zaluje tylko, ze to ESP tak beznadziejnie dziala.

w moim drugim audi ESP jest jak marzenie. dopuszcza dodawanie gazu, podczas tego jak koryguje tor jazdy.

jestem ciekawa czy winnych D3 jest podobnie ....

: 16 sty 2011, 18:02
autor: eloallxp
czyli rozumiem że jak nacisne przycisk to i świeci się ciągle kontrolka to jest wyłączone esp ?

: 16 sty 2011, 18:09
autor: Grain
eloallxp pisze:czyli rozumiem że jak nacisne przycisk to i świeci się ciągle kontrolka to jest wyłączone esp ?
Tak zgadza się, Panowie ja wyżej pisałem tylko, że jest możliwość wyłączenia ESP guzikiem bo zazwyczaj w nowych autach nie ma takiej możliwości, ja zawsze jeżdże z włączonym ESP , jedynie co tyo na pustych placach wyłączam

: 16 sty 2011, 18:15
autor: mdamian
FOSS,
Także polecam ostrożność w wyłączaniu ESP... szczególnie przy naszych autach gdzie większość pod maską ma do dyspozycji coś w okolicach 300KM albo i sporo więcej.
Ja nie mam w swoim tego wynalazku tak że się cieszę z jednej strony , ale za to wychodzi mi coraz lepiej opanowanie napędu Q

: 16 sty 2011, 22:14
autor: szoszon1983
and808, ja w swojej nie mam problemów z ESP. Działa brutalniej niż np. w BMW, ale na np. mokrym/brudnym (wyjazd na drogę-koła skręcone) asfalcie ogranicza moc, ale całkiem dobrze przyspiesza.

Co do guzika ESP, to z tego co ja obserwuję, to wyłącza on kontrolę trakcji, ale nie program stabilizacji. U mnie jak na śliskim wcisnę mocno, to mogę jechać bokiem, do póki koła "boksują", ale jak odejmę gazu i esp wkracza do akcji i stawia auto prosto. Niestety D3 to nie subaru i o ile na pustym placu można się powygłupiać, to na ciasnej drodze zaśnieżonej drodze ja bym esp nie wyłączył.

: 16 sty 2011, 22:42
autor: and808
dzieki za informacje.

co prawda nie do konca rozumiem, to co napisales:

Co do guzika ESP, to z tego co ja obserwuję, to wyłącza on kontrolę trakcji, ale nie program stabilizacji.

ale dla mnie najwazniejsza jest informacja, ktora napisales:

U mnie jak na śliskim wcisnę mocno, to mogę jechać bokiem, do póki koła "boksują", ale jak odejmę gazu i esp wkracza do akcji i stawia auto prosto.

czy to dzialanie jest z wlaczonym czy wylaczonym ESP ?

: 16 sty 2011, 23:35
autor: bronko86
and808 pisze:FOSS ma racje,

nie jestem R. Kubica. zabawy z wylaczonym ESP predzej czy pozniej odbijaja sie na kieszenie (oby tylko)

zaluje tylko, ze to ESP tak beznadziejnie dziala.

w moim drugim audi ESP jest jak marzenie. dopuszcza dodawanie gazu, podczas tego jak koryguje tor jazdy.

jestem ciekawa czy winnych D3 jest podobnie ....
U mnie tak samo paralizuje pedał przyspieszenia, lipa... :-/

: 16 sty 2011, 23:50
autor: colln
lepsze opony i po kłopocie

: 16 sty 2011, 23:58
autor: and808
colln,
zawsze Twoje posty czytam z uwaga, jednak tym razem nie o to chodzi.

tym razem chodzi o to, ze pedeal przyspieszenia nie dziala, podczas interwencji ESP

bronko86

mysle, ze slowo "lipa" zastosowales, bowiem jestesmy dzentelmenami. ja uzywam innych slow - oczywscie jak jestem sam.

ta "wersja ESP" jest naprawde niedobra. po wlaczeniu sie do ruchu, musze odpuscic pedal przyspieszenia, poczekac az ESP przestanie dzialac (miganie na desce rozdzielczej) i dopiero wtedy gaz. przez ten cza ktos zwykle niebezpiecznie zbliza sie z tylu do mojego samochodu ...

: 17 sty 2011, 00:08
autor: mdamian
and808, to jak chcesz się wcisnąć to wyłącz esp włącz się do ruchu i włącz z powrotem .