Strona 1 z 2

quattro a vw passat 4motion

: 24 sty 2011, 19:02
autor: dzidzia
jak wiadomo quattro to quattro czyli stały napęd na 4 łapy oparty na torsenie. Z tego co sie orientuje tylko Audi A3/S3 ma to inaczej rozwiązane ze względu na ustawienie silnika, tam jest jak w Vw czyli haldex
VW ma napęd synchro, syncro a nowsze to 4motion, czyli dołączany tył w razie uślizgu przodu za pomocą haldexa.

A jak to ma sie do passata?? Ostatnio poprztykałem sie ze znajomkiem bo on twierdzi ze w pasacie jest typowe quattro jak w audi wiec poco przepłacać za znaczek skoro passata tez mozna dorwać ładnie wyposażonego ale pare tysiecy taniej lub o wiele młodszego.
Mowa o modelu B5 z lat 95-00 i B5FL 00-05

Ktoś sie orientuje w tym temacie?
No i druga sprawa ktoś coś wie na temat silnika W8 4 litry 275 koni montowanego w vw.
Chłop sie uparł na passata to niech choć kupi go ze słusznym silnikiem :evil:

: 24 sty 2011, 19:08
autor: kurczak1987
jedno wiem napewno vw passat posiada staly naped quatro tak jak audi chyba ze sie mylw..ale jak cche kupywac to jego sprawa co wybierze ino nie?tylko zeby nie byl rozczaroany tym iz nie jest to staly naped lecz dolaczany

tu masz cos na temat passata w8
http://vw-passat.dmkhosting.net/art_v8_.php

: 24 sty 2011, 19:22
autor: dzidzia
no i sie wyjasniło passat ma napęd quattro stały:)
teraz musze go tylko namówić na poządny silnik a nie jakiegoś klekota:

Wszystko jest opisane w linku od kolegi kurczaka.Passat jako jedyny z grupy vw ma torsena zamiast haldexa

: 24 sty 2011, 19:35
autor: kurczak1987
no tak pozadny silniczek moze zaproponuj mu 2.8 albo tego w8:P

: 24 sty 2011, 19:39
autor: mdamian
Tak , passat ma stały napęd na 4 koła , ale , rozdział mocy jest pomiędzy przodem a tyłem
90/10% mocy a w razie uślizgu kół , obojętnie czy przód czy tył , napęd jest przekazywany 50/50% pomiędzy przodem a tyłem .

: 24 sty 2011, 21:43
autor: artekk
VW i Audi z silnikiem wzdłuż mają torsena, a z silnikiem w poprzek haldexa. To tyczy się i Passata B5, który ma torsena, nowszy B6 ma już Haldex, czyli napęd dołączany. Na forum Passata było nawet, że tylne zawieszenie jest od A6 C5 quattro i że paski 4Motion były składane na taśmie w fabryce Audi.

Pasek B5 2.8 4MOTION to nawet ciekawa opcja, jedzie lepiej od A6 z tym silnikiem, bo jest trochę lżejszy, choć to zawsze tylko VW. Ale jest to niedrogie auto z fajnym napędem i silnikiem.

: 24 sty 2011, 21:57
autor: kurczak1987
niomp a ciekawe jak lata w8 pasek to dopieor pewnie fruwa bo z pewnoscia lzejsze od ktoregokolwiek audi

: 24 sty 2011, 22:04
autor: artekk
aż tak super nie fruwa, w automacie wręcz średnio - 7,8s 0-100, czyli wolniejszy prawie o sekundę od a8 d2 FL.

: 24 sty 2011, 22:05
autor: mdamian
i o pól sekundy od A8 prze FL :D
żadna rewelka , a i w Audi większy komfort niż w Wv :D

: 25 sty 2011, 00:30
autor: dzidzia
padło na passata bo:
jako kombi jest o wiele obszernijszy niż a6 kombi
jest wiecej "ciekawych"motorów do wyboru 4 motion było dostepne z 1.9tdi 130km z 2.3v5 150km ,2.8v6 193km no i topowe w8 275km (z tymi motorami jest skłonny kupić)
no i jest tansze od a6

jak sie ma zone i 2 dzieci to sie patrzy czy wlezie wózek ponton rower sanki i bóg wie co jeszcze a nie czy ma 1 czy 2 sekundy szybszy zryw do setki.

zresztą porównaliście złe auta passat to klasa a6 a nie a8

: 25 sty 2011, 00:49
autor: mdamian
dzidzia, to kup sobie wv T4 , jest pojemniejszy od passata a też ma napęd na 4 koła .

: 25 sty 2011, 00:59
autor: artekk
dzidzia pisze:zresztą porównaliście złe auta passat to klasa a6 a nie a8
Passat to nawet nie klasa A4 pomijając przerośnięte gabaryty tu i ówdzie. Raczej konkurencja dla Mondeo, Vectry, Laguny itp.

Pojeździj trochę B5, posłuchaj trzeszczących plastików, wysiedź się w tych badziewiastych welurach, to zrozumiesz, jak wiele dzieli VW od Audi.

: 25 sty 2011, 01:18
autor: dzidzia
powiedz to mojemu koledze :-P on szuka kompromisu, ciężko mu przetłumaczyć, i tak sukcesem jest ze namówiłem go na napęd na 4 koła dzięki paru przejażdżkom gdy był śnieg w trójmieście. Widok tej miny ze my jedziemy a inni stoją - bezcenny :mrgreen:

Ja mam mojego potwora i jestem zadowolony:) , na razie nie w głowie mi go wymieniać.no chyba ze się trafi allroad lub q7 (po wygranej w totka)
przerobiłem dużo vw: golfa 2 i 3, jette 2 , corrado, sharana, bore, i do vw nie wróce to samo tyczy sie merca miałem jednego i nigdy więcej, fiaty trafiły sie trzy i tez nigdy wiecej.
Hondy miałem 2 i moge polecić oba to civiki jeden z 1990 i 2gi z 1997 vtec. naprawde wdzięczne autka ale za małe, no i ciągną tylko przodem

A8 to moje 3 quattro. wcześniej było b4 competition i a4 2.8. Po prostu zakochałem sie w tym napędzie i następne tez będzie quattro, mi nie trzeba tłumaczyć ale znajomka muszę nawrócić na dobrą drogę :diabel:

: 25 sty 2011, 01:38
autor: artekk
Niech szuka, choć to jak znalezienie igły w stogu siana, A6 C5 Avant w 1.8 turbo i quattro + manual. Do tego chip na 186 koni, i 2.8 jest wciągnięte nosem, koszty utrzymania, gazowanie sporo tańsze. Tylko 1.8 turbo, choć jest cichy, to słabo gada przy V6. Coś za coś, ale to idealny kompromis, między quattro, osiągami i kosztami utrzymania. A Passat nawet koło tego nie godzien stać.

: 25 sty 2011, 03:18
autor: PitBullRedNos
artekk pisze:Niech szuka, choć to jak znalezienie igły w stogu siana, A6 C5 Avant w 1.8 turbo i quattro + manual. Do tego chip na 186 koni, i 2.8 jest wciągnięte nosem, koszty utrzymania, gazowanie sporo tańsze. Tylko 1.8 turbo, choć jest cichy, to słabo gada przy V6. Coś za coś, ale to idealny kompromis, między quattro, osiągami i kosztami utrzymania. A Passat nawet koło tego nie godzien stać.
Miałeś 1.8 Turbo bo zaciekawiłeś mnie tym tematem ponieważ siostra szuka A4 B6 1.8T Tiptronic Quattro Sedan/Limuzyna - sprawuje się to... ?? Pozdrawiam