Strona 1 z 1
A8 po Europie
: 13 lut 2011, 10:40
autor: dzik
Rozpoczynam taki temat by poznać Wasze doświadczenia z podróży wakacyjnych/zimowych. Opiszcie Wasze doświadczenia z tych podróży. Czy były jakieś problemy, nieciekawe sytuacje?
Na pewno wielu z zastanawiających się nad A8 przynajmniej raz do roku podróżuje z rodzinką choćby do Chorwacji, tak jak ja z żonką. Pytanie czy np A8 4.2 w gazie sprawdzi się na takowych wojażach, czy tradycyjnie jak co roku trzeba będzie jechać sprawdzonym 1.9 tdi?
Proszę Panowie o Wasze doświadczenia z podróży.
: 13 lut 2011, 10:49
autor: maciu
w czym by to tdi nie było wolałbym jechać swoją A8ką
: 13 lut 2011, 10:54
autor: mdamian
Kolego nie wiem czy w Chorwacji masz GAZ do samochodów jak tak to miłej podróży , tylko nie przesadź z prędkością , Jadąc 8 w taką podróż na 100% nie będziesz zmęczony tak bardzo jak byś jechał A4 , A8 jest dużo bardziej komfortowy , ostatnio jechałem A4 B5 1.9 TDI , może i te silniki nic nie palą w trasie ale ten silnik nie ma za dużo elastyczności :-/
Temu z czystym sumieniem polecam A8 .
Jadąc moją 8 do łodzi i z powrotem , zero zmęczenia jazdą .
: 13 lut 2011, 10:59
autor: dzik
mdamian pisze:Kolego nie wiem czy w Chorwacji masz GAZ do samochodów jak tak to miłej podróży , tylko nie przesadź z prędkością , Jadąc 8 w taką podróż na 100% nie będziesz zmęczony tak bardzo jak byś jechał A4 , A8 jest dużo bardziej komfortowy , ostatnio jechałem A4 B5 1.9 TDI , może i te silniki nic nie palą w trasie ale ten silnik nie ma za dużo elastyczności :-/
Temu z czystym sumieniem polecam A8 .
Jadąc moją 8 do łodzi i z powrotem , zero zmęczenia jazdą .
gaz w Chorwacji jest tak samo popularny jak w PL.
Rok temu byłem paskiem 130ps tdi, w tym roku będzie najpewniej A4 1.9 tdi 165ps po programie.
Domyślam się że A8 jest o niebo lepiej wykonane i wyciszone, choć porównując A4 B5 do B6 to różnica jest kolosalna, zwróć uwagę chociażby na obecność 6 biegu. 150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku - nie jest źle.
Poszukuje jednak opinii ludków którzy takie podróże mają za sobą.
: 13 lut 2011, 11:16
autor: mdamian
dzik pisze:150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku
Kolego przy 4.2 masz takie same obroty a uwierz mi że jadąc 8 nie przekraczając 130KM/h ten silnik nie powinien spalić tobie więcej jak 13L/LPG , to wychodzi jakieś 37zł/100KM
A4 paląc jakieś 5L/100 to wyjdzie jakieś 24zł/100KM , niby oszczędniej , ale ja i tak bym został przy 8 , jak jesteś pewien tego samochodu to nie zostaje nic jak tylko życzyć miłej podróży .
: 13 lut 2011, 15:28
autor: szoszon1983
Ja regularnie jeżdżę między Reading/UK a Radomiem/Polska :mrgreen:
Na pewno na taka trasę nie zmieniłbym A8 n A4. A8 pożera kilometry błyskawicznie, a przy tym jest cicho i wygodnie. Zawieszenie się utwardza przy większych prędkościach i auto prowadzi się pewnie przy każdej prędkości.
Na tej trasie z gazem nie ma problemu, trzeba tylko pamiętać, że potrzebne są 3 różne końcówki do tankowania.
Byłem też w Słowenii i przy jeździe po górach przez Austrię moc V8 się przydaje. Na wąskich serpentynach zawieszenie przestawiałem na dynamic.....
W Czechach gaz jest popularny, w Austrii brak, na Słowenii można zatankować, ale trzeba poszukać stacji, dobrze namierzyć je przed wyjazdem.
: 13 lut 2011, 20:02
autor: maciu
mdamian pisze:dzik pisze:150 jazda i może około 2750 obrotów na budziku
Kolego przy 4.2 masz takie same obroty a uwierz mi że jadąc 8 nie przekraczając 130KM/h ten silnik nie powinien spalić tobie więcej jak 13L/LPG
latem 2 osoby + dzieciak + bagaże w trasie przejechanej spokojnie (max 110-120)bo padało sporo i miałem problem z jedną oponą średnia 12,21
jak trzeba było wyprzedzać to wyprzedzałem nie był to zupełny emeryt
: 13 lut 2011, 20:52
autor: sebos17
Kolega jechał do Chorwacji 4 osoby, pełny bagażnik + duża przyczepka zakryta a na niej motor, duży ponton z silnikiem spalinowym, wędki i cała reszta tego bałaganu. Mówił, że jak było gdzie to i 140 - 160 km/h jechał, a spalanie z całej podróży wyniosło 24 l LPG :-P
: 13 lut 2011, 23:19
autor: dzik
to już są jakieś informacje. Dieselek 1.9tdi załadowany po dach z 4 osobami na pokładzie i średnią prędkością około 120-130kmh spali około 6,5 do 7 litrów. Zakładając zatem że w podobnych warunkach 4.2 q spali 15literków autoplinu wyjdą to chyba zbliżone wartości. Wtedy jedynie zasięg diesla niszczy (minimum 1000km) gdy A8 ze zbiornikiem w kole pewnie nie więcej niż 350km.
Ktoś robi takie trasy wakacyjne/lub podobne D3 po lifcie 335ps z LPG?
: 13 lut 2011, 23:31
autor: colln
jeśli umiesz jeździć 130 konnym dieslem, chcesz teraz wygodniejsze autko a przy tym oszczędne to proponuję zrobić to co ja miałem A8 2.8 193KM + LPG 120L to taką Austrię to można tam i z powrotem wzdłuż przelecieć bez tankowania, do zwiedzania Chorwacji i innych wakacyjnych zakątków Europy taka kombinacja jest idealna bo mieści się w 10L ale gazu :-D
: 13 lut 2011, 23:33
autor: Rafelek
W ubiegłym roku byłem swoją ex D3 w Chorawcji. Spalanie 13-14 LPG. Z tankowaniem żadnego problemu,nawet w Austrii znalazłem po trasie dwie stacje LPG. Powrót zrobiliśmy przez Niemcy żeby zobaczyć muzeum Audi.Taka trasa to czysta przyjemność jazdy tym autem,zero zmęczenia.
: 14 lut 2011, 00:48
autor: dzik
colln pisze:jeśli umiesz jeździć 130 konnym dieslem, chcesz teraz wygodniejsze autko a przy tym oszczędne to proponuję zrobić to co ja miałem A8 2.8 193KM + LPG 120L to taką Austrię to można tam i z powrotem wzdłuż przelecieć bez tankowania, do zwiedzania Chorwacji i innych wakacyjnych zakątków Europy taka kombinacja jest idealna bo mieści się w 10L ale gazu :-D
193 konie to zdecydowanie za mało jak na takie autko.
Rozważam 4.2 q w D2 lub to samo w D3, chodzi mi po głowie jeszcze 535d w E60.
chciałbym mieć te pi razy oko 300ps i automacik i będzie miód. A4 zostnie dla żony.
: 14 lut 2011, 14:46
autor: szoszon1983
dzik pisze:Wtedy jedynie zasięg diesla niszczy (minimum 1000km) gdy A8 ze zbiornikiem w kole pewnie nie więcej niż 350km.
Ktoś robi takie trasy wakacyjne/lub podobne D3 po lifcie 335ps z LPG?
ja użytkuję właśnie D3 z tym motorem, do butli wlewam do 80l i w trasie jadąc z prędkościami 120-140km/h (takie opisujecie wyżej) potrafię na tym zrobić 500km. Średnie spalanie wychodzi mi 17,50l LPG, z tym, że jest tu spory udział jazdy po mieście.
Dziś tankowałem 79l po przejechaniu 325mil, jakieś 70% na autostradzie z różnymi prędkościami. Więc wychodzi 15l LPG, a gdyby była tylko trasa to pewnie wyszłoby z 13l/100km.