Strona 1 z 2

Był ktoś w takiej sytuacji?

: 18 lis 2011, 20:54
autor: Danio

Audi maszina!!!

: 18 lis 2011, 20:59
autor: PEPOL D2
Oglądałem to.Nieżle coo.hehe Serio to miałem taka sytuacje jadąc z Tatą kolegi co warzył 120 kg.A jechaliśmy Fiatem 125.Uwierzcie mi że autko po prostu sobie przejechało i jechaliśmy dalej sobie na grzybki :shock:

: 18 lis 2011, 21:25
autor: mdamian
to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu

: 18 lis 2011, 21:46
autor: Danio
mdamian pisze:to ja wam powiem taki nr , C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie przykład mam tu
Ale hicior też jest niezły,
mdamian a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył bo coś moje gałki nie nadążały za tym (albo już za dużo bronków wypiłem)

: 18 lis 2011, 21:51
autor: mdamian
Danio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracały

a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:

: 18 lis 2011, 21:56
autor: Danio
mdamian pisze:
Danio pisze:a to przednie koło to się w przód kręciło czy w tył
no w tył , tylko masz takie złudzenie optyczne przez te felgi , bardzo często widziałem jak samochód jechał do przodu i przy pewnej prędkości wyglądało jak by koła się do tyłu obracały
No bo już zaczynałem główkować czy jest takie coś możliwe poprzez działanie mechanizmu różnicowego (przedni +tylny+międzymostowy)

[ Dodano: 2011-11-18, 22:08 ]
mdamian pisze: a Tak bym sobie polatał , tylko gdzie :?: :?:
no widowiskowa jazda, ale ten z beemki to i tak najlepsze piruety robił. mdamian spróbuj tak na Bałtyku :mrgreen:

: 18 lis 2011, 22:09
autor: FOSS
mdamian pisze:C4 miały blokadę chyba mostu tylnego , a nasz tego nie mają i jak się tak zawiesi to już nie wyjedzie...
hmmm... to chyba nie do końca tak jest...
o ile mnie pamięć nie myli to w naszych A8 mamy już IV generację napędu quattro czyli centralny dyferencjał to Torsen II a w tylnym zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (system ten współpracując z układem ABS powinien przyhamować koło, które zaczyna buksować)... w zwykłych A8 system ten pracuje zdajesię do 40 km/h ale w sportowych S8 nawet do 80 km/h.
mdamian pisze:przykład mam tu
A na ten temat to wszystko mógłby nam powiedzieć kolega maciu bo to właśnie jego auto jest na filmie ;-)

: 18 lis 2011, 22:10
autor: Danio
EDL czy EDS?
Jak zakładałem zimówki to z czystej ciekawości na uniesionym lewym tylnym kole włączyłem R no i koło się kręciło ale też było czuć że auto próbuje wyrwać się z pod klinów na przedniej osi.
A jak by mdamian wyprostował całkiem koła to prawy przód się nie dołączy

: 18 lis 2011, 22:26
autor: Lechu
mdamian pisze: C4 miały blokadę chyba mostu tylnego
tylko i wyłącznie 100 C4, A6 C4 już ma coś o czym mówi FOSS. i to się chyba EDS nazywa.

: 18 lis 2011, 22:38
autor: FOSS
Danio pisze:EDL czy EDS?
aaaaa sorawa, to ja trochę przekręciłem chociaż oba skróty są właściwe...
bo EDS to jest z niemieckiego Elektronische Differentialsperre a EDL to z angielskiego Electronic Differential Lock...
ale Audi to niemiecka marka więc właściwa nazwa jest raczej ta niemiecka czyli EDS ;-)

Problemem naszych napędów jest to, że EDS dee facto nie jest blokadą mechanizmu różnicowego więc nie działa jak tzw. "szpera"...
układ różnicowy z systemem EDS nie potrafi także przekazać momentu na koło o lepszej przyczepności...
w dużym skrócie - system EDS współpracuje z systemem ABS (korzysta z jego czujników) oraz układem hamulcowym - po wykryciu uślizgu jednego z kół na tylnej osi przyhamowuje je tak aby oba koła kręciły się z równą prędkością.

quattro... a miało być tak pięknie :-?

Muszę też dodać, że obecne X-drive made by BMW jest lepsze - potrafi ruszyć z miejsca mając przyczepność tylko na jednym kole ;-)

: 18 lis 2011, 23:09
autor: Danio
To zdanie jest z wikipedii.
System ESP jest to rozbudowany elektroniczny system w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu itp. (Kontrola poślizgu "wyłapuje" ewentualny poślizg koła w związku z czym koło pojazdu nie może zakręcić się w miejscu {zabuksować} w przeciwnym razie system ten odetnie dopływ paliwa do silnika i spowoduje małe przyduszenie silnika. )

System EDS/EDL rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.

Jakoś nie bardzo to się sprawdza

: 18 lis 2011, 23:20
autor: mdamian
no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)

: 18 lis 2011, 23:21
autor: PEPOL D2
mdamian pisze:no dobrze , czyli wyłączając system antypoślizgowy to tylne koła powinny się obracać i nie powinny być przyhamowywane :?: :?:
ale to nie zmienia faktu że nasze quattro jak zawiśnie na podłodze to zachowuje się tak jak kolega maciu zademonstrował nam ;-)
Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu

: 18 lis 2011, 23:40
autor: mdamian
PEPOL D2 pisze: Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu
tak , jak zawiśnie .

: 18 lis 2011, 23:47
autor: PEPOL D2
mdamian pisze:
PEPOL D2 pisze: Ale tu chyba chodzi o to jak sie zawiesi na brzuchu
tak , jak zawiśnie .
:-P ;-)