Wyprawa na Nordkapp
: 28 gru 2011, 09:56
Jako że sporo osób na tym forum ma spore doświadczenie w wyprawach zagranicznych, pozwolę sobie przedstawić planowaną przeze mnie podróż na przylądek Nordkapp, czyli sam koniec Europy. Ja ze znajomym mamy zamiar dokonać tego podróżując Dacią Duster 1.5 dCi 109km 4WD, zakupioną rok temu (Grudzień 2010), w gdańskim salonie ZDUNEK. Planujemy pokonać około 5000km w 7dni. Trasa przejazdu obejmować będzie Polskę, Litwę , Łotwę, Estonię z której przeprawimy się promem na terytorium Finlandii, aby stamtąd udać się w kierunku Norwegii na której terytorium znajduje się Nordkapp. Trasa powrotna przebiegać będzie przez większą cześć Norwegii, oraz Szwecję, z której to udamy się promem do Gdyni. Należy zwrócić uwagę , że niemal wszyscy turyści udający się na Przylądek Północny docierają tam latem. Z naszych informacji wynika , że jeszcze żadna załoga seryjnego samochodu z polski zasilanego olejem napędowym nie zdecydowała się na podróż daleko za koło podbiegunowe zimą.
Poza wymianą płynu chłodzącego na bardziej odporny na niskie temperatury( w tej chwili wszystko wskazuje na to , że ten , który wlano do chłodnicy zamarza w -25 stopniach. Już dwa testery na to wskazały) nie zamierzam modyfikować Dustera w żaden sposób. Jest opcja zamontowania dwóch dodatkowych szperaczy na belce od bagażnika dachowego , ale to sprawa otwarta.
Niestety S8 mimo napędu na 4 koła jest gorsze na tą wyprawę - pali dwa razy więcej i nie ma opieki serwisowej gwarantowanej przez Renault.
Termin podróży 04-11.02.2012
Plan podróży wygląda następująco:
dzień 1. Gdańsk - Ryga 760km v=54km/h t=14h nocleg w hostelu
dzień 2. Ryga - Jyväskylä 580km v=53km/h t=11h+3,5h prom
dzień 3. Jyväskylä - Patokoski 600km v=50km/h t=12h nocleg w hotelu
dzień 4. Patokoski - Nordkapp 680km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 5. Nordkapp - Övertorneå 720km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 6. Övertorneå - Sundsvall 670km v=60km/h t=11h nocleg w Etap hotel
dzień 7. Sundsvall - Karlskrona 870km v=67km/h t=13h nocleg na promie Stenaline
dzień 8. Gdynia - Gdańsk 20km v=300km/h t=4min
__________________________________________________________________________________________________________
~5000km v~55km/h t~3dni17h +dwie przeprawy promowe
Za wszelkie uwagi i sugestię z góry dziękuję, wyprawa będzie dość 'hardkorowa' więc trzeba przygotować się na wszystko
Link do tematu omawianego na forum Dacii: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
przykładowy widok z przydrożnej kamerki na naszej drodze, 500km od celu: http://www2.liikennevirasto.fi/alk/engl ... 52201.html
Poza wymianą płynu chłodzącego na bardziej odporny na niskie temperatury( w tej chwili wszystko wskazuje na to , że ten , który wlano do chłodnicy zamarza w -25 stopniach. Już dwa testery na to wskazały) nie zamierzam modyfikować Dustera w żaden sposób. Jest opcja zamontowania dwóch dodatkowych szperaczy na belce od bagażnika dachowego , ale to sprawa otwarta.
Niestety S8 mimo napędu na 4 koła jest gorsze na tą wyprawę - pali dwa razy więcej i nie ma opieki serwisowej gwarantowanej przez Renault.
Termin podróży 04-11.02.2012
Plan podróży wygląda następująco:
dzień 1. Gdańsk - Ryga 760km v=54km/h t=14h nocleg w hostelu
dzień 2. Ryga - Jyväskylä 580km v=53km/h t=11h+3,5h prom
dzień 3. Jyväskylä - Patokoski 600km v=50km/h t=12h nocleg w hotelu
dzień 4. Patokoski - Nordkapp 680km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 5. Nordkapp - Övertorneå 720km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 6. Övertorneå - Sundsvall 670km v=60km/h t=11h nocleg w Etap hotel
dzień 7. Sundsvall - Karlskrona 870km v=67km/h t=13h nocleg na promie Stenaline
dzień 8. Gdynia - Gdańsk 20km v=300km/h t=4min
__________________________________________________________________________________________________________
~5000km v~55km/h t~3dni17h +dwie przeprawy promowe
Za wszelkie uwagi i sugestię z góry dziękuję, wyprawa będzie dość 'hardkorowa' więc trzeba przygotować się na wszystko
Link do tematu omawianego na forum Dacii: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
przykładowy widok z przydrożnej kamerki na naszej drodze, 500km od celu: http://www2.liikennevirasto.fi/alk/engl ... 52201.html