Strona 1 z 2

[D3 02 4.2MPI/LPG ] problem z ogrzewaniem i parownikami

: 13 maja 2014, 17:10
autor: Krzysztof31
Witam mam problem z moją nową a8. na wolnych obrotach grzeje idealnie parowniki trzymają temperaturę na wskaźniku 90 stopni gdy trzymam obroty w okolicach 3 tyś ogrzewanie znika parowniki się wystudzają. Puszczam nogę z gazu po trzech sekundach wszystko wraca do normy. w maju został wymieniony rozrząd, pompa wody oraz termostat niestety przed moim zakupem więc nie wiem czy przed wymianą było tak samo proszę o pomoc bo nie wiem czy nie przegrzeje silnika temperatura niby ok ale parowniki spadają do 0 stopni i zaczyna szarpać. Wydaje mi się że niema obiegu szczelność głowic sprawdzana dzisiaj wynik pozytywny. Brakuje cierpliwości, od czego zacząć??? ;( ;( ;(

: 15 maja 2014, 14:10
autor: Krzysztof31
Nikt nie pisze więc czarna magia heh mechanicy z mojej okolicy też się poddali jutro ponownie wymienię pompę i termostat zobaczymy co wyjdzie

: 15 maja 2014, 15:47
autor: gtfan
Stawiam na zamienione miejscami węże do nagrzewnicy przy grodzi. Miałem tak w D2 i powyżej 120km/h (ok 3tys. obrotów) znikało ogrzewanie.

: 15 maja 2014, 20:19
autor: Krzysztof31
Węże są ok powiem ze nawet ciężko byłoby je zamienić najgorsze jest to że i parowniki zamarzaja

: 15 maja 2014, 20:39
autor: pebo
Krzysztof, w zeszycie metodycznym SSP 341 jest opis i schemat systemu chłodzenia - może to pomoże (np. tu: http://chomikuj.pl/sigma.al/Zeszyty+VW( ... 722164.pdf).

: 16 maja 2014, 18:31
autor: tutenhamon
Myślę że niewłaściwe podłączenie instalacji układu chłodzenia i LPG powoduje tę usterkę . A płyn z krótkiego obiegu nie trafia do parowników i dlatego ci zamarzają .

: 17 maja 2014, 02:02
autor: Krzysztof31
Wcześniej parowniki były źle podłączone to fakt gazowniki poszli na łatwiznę wpieli się pod zbiornik wyrównawczy i webasto zmieniłem podłączenie pod nagrzewnice i dalej to samo. Dzisiaj rozebrałem przód jutro nowa pompa i termostat. Mam nadzieję że to wina termostatu napiszę czy coś się zmieniło jak narazie dzięki za pomoc

: 17 maja 2014, 16:12
autor: Simone331
A masz założony zaworek zwrotny na wężu powrotnym z webasto?

: 18 maja 2014, 23:14
autor: Krzysztof31
Panowie termostat i pompa wymieniona przez dzień czasu było ok. Teraz problem powraca ale tylko przy 3 tyś, powyżej i poniżej wszystko ok. Przejeżdżam około 5 do 10 km na jednym biegu trzymając 3 tyś obrotów i zaczyna również wracać do normy czy może być za powietrzny układ? Jest on ciężki do odpowietrzenia ,może to wina tych zaworów pod maską? Czy model d3 ma dodatkową pompę obiegu wody?

: 23 maja 2014, 21:06
autor: Krzysztof31
No i problem rozwiązany 3 tyg męczarni i naprawione. Brawo dla firmy ermart z Ciechanek!

: 23 maja 2014, 23:09
autor: gtfan
A co było nie tak?

: 25 maja 2014, 20:52
autor: tutenhamon
Słodka tajemnica :D ;) ;)

: 31 maja 2014, 11:30
autor: Krzysztof31
A pewnie że tajemnica hehe kto będzie miał podobny problem zapraszam na priv :) za małą opłatą pomogę :))

: 31 maja 2014, 12:32
autor: krzychu22.p1i
Krzysztof31, piękne zagranie.. <lipa>

: 31 maja 2014, 14:14
autor: gtfan
Proponuję żeby w przyszłych tematach tego Pana pierwszą odpowiedzią było "Życzy Pan sobie paragon czy fakturę za poradę?"