Strona 1 z 3

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Nie dziala nawiew w slupkach i tunelu

: 01 sty 2015, 16:12
autor: econestorex
A8 bez klimatronika z tylu - tylko regulacja sily nawiewu.

Mam dziwny objaw zwiazany z brakiem nadmuchu (grzania z tylu). Nie ma wentylacji zarowno w slupkach jak i w tunelu, o dziwo na nogi grzanie pracuje ale bardzo slabo. Nie wiem czy moze to byc zwiazane z demontazem tunelu i wymiana podlokietnika, odpialem pokretla od regulacji nadmuchu, zmienilem podlokietnik i zalozylem wszystko spowrotem poddpinajac wszystkie wtyczki.

Prosze o podpowiedz!

: 01 sty 2015, 20:01
autor: Marcin2013
Rozumiem że z tyłu nic nie leci, nastaw na klimatroniku na minimum "LO" i powinno lecieć z tunelu zimne możesz sprawdzić, i podejrzewam że z przodu leci ci chłodne ze środkowych kratek, jeśli tak to jest kilka tematów na ten temat :)

: 02 sty 2015, 09:28
autor: econestorex
Faktycznie, jak ustawie na LO LO to dziala nawiew z tylu zarowno w slupkach jak i w tunelu. To co jeszcze zauwazylem, to to, ze pomimo iz wylacze synchronizacje nie mam mozliwosci zmian nastaw niezaleznie.

: 03 sty 2015, 18:38
autor: Marcin2013
econestorex pisze:Faktycznie, jak ustawie na LO LO to dziala nawiew z tylu zarowno w slupkach jak i w tunelu.
Czyli tak jak pisałem z tyłu jest wszystko oki :) poprostu przód nie daje na tył ciepłego i dlatego klapa na tył pozostaje zamknięta żeby nie dmuchać zimnym na twarz, musisz szukać z przodu jest kilka tematów na ten temat prawdopodobnie jakaś dźwignia niedomaga, a silnik jest sprawny i dlatego nie wali błedów,niestety prawdopodobnie cała decha do zrzucenia ;(

: 03 sty 2015, 21:04
autor: econestorex
Hmm, w takim razie poprosilbym kogos o porade jak zdemontowac konsole i podpowiedz na ktory silnik (mechanizm) zwrocic uwage :/

: 03 sty 2015, 21:37
autor: danishow
econestorex, może obejdzie się bez demontażu całej dechy, wystarczy ściągnąć boczek tunelu po stronie kierowcy i sprawdzić silnik lub ewentualnie klapę zaznaczoną na poniższym screenie.

: 04 sty 2015, 06:14
autor: dracus6662
sorry a tak dokładniej możesz zaznaczyć które to miejsce sprawdzić ? bo u mnie jest podobnie z tym że jak coś poustawiam to w srodkowym tunelu w prawej kratce cos wieje takie cieple ale z drugiej to tak tylko czuc ze cieplo jest ale nic nie wieje a ze słupków ani przy szybach nic nie daje dopiero jak włacze odmrarzanie tylnej szyby to boczne górne kratki przy szybach zaczynaja dmuchac i odparowywać <niewiem>

: 04 sty 2015, 10:39
autor: econestorex
danishow pisze:econestorex, może obejdzie się bez demontażu całej dechy, wystarczy ściągnąć boczek tunelu po stronie kierowcy i sprawdzić silnik lub ewentualnie klapę zaznaczoną na poniższym screenie.
Dzieki WIELKIE :), sprawdze jutro o ile odpali mi auto ... jak na razie umarl i nie ma zadnej reakcji na przekrecenie kluczyka. Czy mozecie podac lokalizacje przewodu masy i w ktorym miejscu jest alternator ?

: 04 sty 2015, 11:08
autor: danishow
dracus6662, część numer 47 (silniczek) i klapkę którą steruje.
econestorex pisze:Czy mozecie podac lokalizacje przewodu masy i w ktorym miejscu jest alternator ?
Z przodu nic nie znajdziesz, musisz bezpośrendio do aku podpiąć.

: 06 sty 2015, 06:19
autor: dracus6662
mo dobrze twraz juz widze dzięki ale narazie czeka mnie wymiana dmuchawy :/ a pozniej wezme sie za ten nawiew :D

: 22 lut 2015, 17:52
autor: majkaistefan
Witam!

Czy ma ktos zatem schemat obiegu wody i powietrza na jakims ludzkim (moze byc odrecznym) rysunku?

Stefan.

: 22 lut 2015, 22:02
autor: orkaskawina
Proszę

Obrazek




1 - Prowadnica powietrza i nawiew w przestrzeni na nogi po lewej stronie

2 - Prowadnica powietrza nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie

3 - Prowadnica powietrza nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie

4 - Nawiew w przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie

q W samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- zamontowany jest dodatkowy element grzejny przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie -Z42-.

5 - Prowadnica powietrza i nawiew w przestrzeni na nogi po prawej stronie

6 - Prowadnica powietrza nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie

7 - Prowadnica powietrza nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie

8 - Nawiew w przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie

q W samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- zamontowany jest dodatkowy element grzejny przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie -Z43-.

9 - Prowadnica powietrza do nawiewu dla pasażerów z tyłu po lewej stronie

10 - Prowadnica powietrza do nawiewu dla pasażerów z tyłu po prawej stronie

11 - Rozdział powietrza nawiewu dla pasażerów z tyłu

q Różne wersje w samochodach z i bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-

12 - Silnik nastawczy klapy tylnego lewego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza -V220-

q W samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- uruchamia tylko klapy lewej strony

q Element łączący między klapą a silnikiem jest koloru &#8222;czerwonego&#8221;.

q W samochodach bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- (bez silnika nastawczego klapy tylnego prawego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza -V221-) klapy prawej strony są poruszane przez wałek silnika nastawczego klapy tylnego lewego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza tylnego -V220-.

13 - Silnik nastawczy klapy tylnego prawego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza -V221-

q Zamontowano tylko w samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-.

q Element łączący między klapą a silnikiem jest koloru &#8222;niebieskiego&#8221;.

q W samochodach bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- (bez silnika nastawczego klapy tylnego prawego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza -V221-) klapy prawej strony są poruszane przez wałek silnika nastawczego klapy tylnego lewego nawiewu ciepłego/zimnego powietrza -V220-.

14 - Prowadnica powietrza do nawiewów w pozycji &#8222;B&#8221; po lewej stronie

15 - Prowadnica powietrza do nawiewów w pozycji &#8222;B&#8221; po prawej stronie

16 - Prowadnica powietrza w pozycji &#8222;B&#8221; po lewej stronie

17 - Prowadnica powietrza w pozycji &#8222;B&#8221; po prawej stronie

18 - Prowadnica powietrza do nawiewu do osuszania szyby drzwi w pozycji &#8222;B&#8221; po lewej stronie

q Zamontowano tylko w samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-.

19 - Prowadnica powietrza do nawiewu do osuszania szyby drzwi w pozycji &#8222;B&#8221; po prawej stronie

q Zamontowano tylko w samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-.

20 - Kapturek zamykający

q W samochodach bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- zamontowany zamiast prowadnicy powietrza do nawiewów osuszania szyb drzwi w pozycji &#8222;B&#8221;.





Obrazek



I - Komora silnika (podszybie)

q W trybie świeżego powietrza powietrze zasysane jest przez filtr przeciwpyłkowy

II - Wewnątrz samochodu

q W trybie zamkniętego obiegu powietrza powietrze zasysane jest pod tablicą przyrządów.

III - Klimatyzator

A - Zasysanie świeżego powietrza z podszybia

q W trybie świeżego powietrza

B - Filtr przeciwpyłkowy

C - Zasysanie powietrza pod tablicą przyrządów

q W trybie obiegu zamkniętego

D - Parownik

E1 - Wymiennik ciepła po lewej stronie

q Ogrzewania

E2 - Wymiennik ciepła po prawej stronie

q Ogrzewania

E3 - Lewa komora mieszania

E4 - Prawa komora mieszania

F1 - Do nawiewu pośredniej wentylacji po lewej stronie

q Przez prowadnice powietrza w tablicy przyrządów do przedniej szyby

F2 - Do nawiewu w tablicy przyrządów z lewej strony

G1 - Do nawiewu pośredniej wentylacji po prawej stronie

q Przez prowadnice powietrza w tablicy przyrządów do przedniej szyby

G2 - Do nawiewu w tablicy przyrządów z prawej strony

H1 - Do nawiewu w przestrzeni na nogi z przodu z lewej strony

q Przy prawostronnym układzie kierowniczym do nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie

H2 - Do nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po lewej stronie

q Przy prawostronnym układzie kierowniczym do nawiewu w przestrzeni na nogi z przodu po lewej stronie

J1 - Do nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie

q Przy prawostronnym układzie kierowniczym do nawiewu w przestrzeni na nogi z przodu po prawej stronie

J2 - Do nawiewu w przestrzeni na nogi z przodu po prawej stronie

q Przy prawostronnym układzie kierowniczym do nawiewu w przestrzeni na nogi z tyłu po prawej stronie

K1 - Do nawiewu w tablicy przyrządów pośrodku z lewej strony

K2 - Do nawiewu w tablicy przyrządów pośrodku z prawej strony

L - Do dyszy rozmrażania tablicy przyrządów

q Przez prowadnice powietrza w tablicy przyrządów do przedniej szyby

M1 - Kanał gorącego powietrza tylnej części po lewej stronie

M2 - Kanał zimnego powietrza tylnej części po lewej stronie

q Tylko w samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-

q W samochodach bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- otwór w klimatyzatorze jest zamknięty

N1 - Kanał zimnego powietrza z tyłu po prawej stronie

q Tylko w samochodach z jednostką obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265-

q W samochodach bez jednostki obsługi i wskazań układu Climatronic z tyłu -E265- otwór w klimatyzatorze jest zamknięty

N2 - Kanał ciepłego powietrza z tyłu po prawej stronie

: 22 lut 2015, 22:18
autor: majkaistefan
Witam!

Dziekuje.Bardzo dobry i jasny opis.Gdyby kolega mial jeszcze wode z uwzglednieniem ogrzewania postojowego bylby kompletny obraz .

Pozdrawiam.Stefan.

: 22 lut 2015, 22:26
autor: orkaskawina
Mówisz i masz :D :D :D

Obrazek

1 - Ogrzewanie postojowe / ogrzewanie dodatkowe

2 - Jednostka pompowo-zaworowa układu klimatyzacji

q Podłączanie do obiegu układu chłodzenia &#8594;Układ klimatyzacji; Gr.napraw87

3 - Prawy wymiennik ciepła klimatyzatora

4 - Lewy wymiennik ciepła klimatyzatora

5 - Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279-

q Wymontowanie i zamontowanie &#8594; Rozdział.

q Zawór blokowania sterowany jest przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- &#8594; Rozdział.

q Rysunek przedstawia zawór blokowania w stanie gdy nie jest on sterowany (przepływ płynu chłodzącego od przyłącza &#8222;3&#8220; do przyłącza &#8222;4&#8220; i od przyłącza &#8222;1&#8220; do przyłącza &#8222;2&#8220;)

q Jeżeli zawór blokowania jest sterowany, płyn chłodzący płynie od przyłącza &#8222;3&#8220; do przyłącza &#8222;2&#8220;

6 - Przewód powrotnego obiegu płynu chłodzącego do silnika

q Podłączanie do obiegu układu chłodzenia silnika &#8594;Silnik, mechanika; Gr.napraw19

7 - Przewód doprowadzający płyn chłodzący do silnika

q Podłączanie do obiegu układu chłodzenia silnika &#8594;Silnik, mechanika; Gr.napraw19

8 - Pompa obiegowa -V55-

q pompa obiegowa zostaje wysterowana w pewnych warunkach także przy pracującym silniku, aby wspomagać pompę płynu chłodzącego silnika &#8594;

: 22 lut 2015, 22:40
autor: majkaistefan
Witam!

No i tego wlasnie bylo mi trzeba! Cale popoludnie bezskutecznie szukalem.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.

Stefan.

Dodano:

Pojawia sie pytanie co steruje zaworem nr 5 i jaka jest jego pozycja wyjsciowa bez napiecia.