Strona 1 z 1
[D3 07 3.0TDI
] Temperatura plyny spada podczas jazdy
: 15 lut 2015, 20:29
autor: nikoa4
jak w temacie silnik 3.0 TDI ASB, podczas jazdy na autostradzie temperatura płynu spada, nawet do blisko 50 stopni. Podejrzewam termostat?
Jaki nr termostatu, czy tylko orginal?
: 15 lut 2015, 20:33
autor: aro51
OE VW – 059 121 111L
Numer oryginalu, zamienniki roznych firm takze kupisz bez problemu
: 15 lut 2015, 21:29
autor: nikoa4
dzieki za nr,ale czy to na 100% termostat?
: 15 lut 2015, 21:50
autor: aro51
No reki sobie uciac nie dam. Diagnostyka termostatu jest bardzo prosta wiec od tego zaczac.
: 17 lut 2015, 23:25
autor: nikoa4
No i termostat do wymiany,tylko czy jest 1 czy wiecej?
: 19 lut 2015, 13:29
autor: nikoa4
Podobno sa 2 termostaty.1 z przodu silnika i 2 ?
od czego jest ten 2 termostat?
: 19 lut 2015, 13:31
autor: krzychu22.p1i
W 4.2 TDI jest 2 termostat od skrzyni biegów ale w MPI nie widziałem takowego..
: 20 lut 2015, 09:38
autor: drago_o
Pierwszy jest do obiegu silnika a drugi to taka mała rureczka gdzieś przy wiązce wchodzącej do elektrozaworu zaworu od ogrzewania(u mnie w 4.0TDI, te silniki są bardzo podobne budowa raczej).
: 20 lut 2015, 10:36
autor: nikoa4
Ok wymienie najpierw ten od grzania silnik,tylko nie wiem czy spuscic caly plyn z ukladu?czg duzo plyny wyleci jak odkrece termostat?ma ktos jakis plan odpowietrzania ukladu?
: 20 lut 2015, 11:14
autor: drago_o
Silnik ma układ automatycznego odpowietrzenia. Na dole koło chłodnicy masz korek upustowy do płynu i jest do tam pełne duże wiadro

Trzeba upuścić prawie całość aby osuszyć termostat i go spokojnie zdemontować.
: 20 lut 2015, 13:31
autor: nikoa4
Ok dzieki za pomoc.zaczne dzialac,odpowietrznik znalazlem na rurce nad kolami od paska z przodu.
: 20 lut 2015, 17:14
autor: nikoa4
Termostat wymieniony,ten duzy.ale zdziwilem sie bo stary wcale nie byl otwarty,moze otwieral sie za szybko?ale plyn w zbiorniczku robil sie cieply a na blacie temp 50?nie wiem czy tak powinno byc?dodam ze mam dogrzewanie.
: 20 lut 2015, 18:55
autor: drago_o
Może to wina czujnika temperatury? Są dwa. Jeden do zegarów i jeden do sterowania praca układu chłodzenia. Może ten do zegarów jest zły? U mnie termostat nie do domykał się, ale tez wcześniej otwierał więc miałem w trasie 70C temp silnika. W korkach rośnie tylko do 90C.
: 20 lut 2015, 19:47
autor: nikoa4
U mnie jak stoje nie przekracza 90,ale jak jechalem to nawet do blisko 50 spadala.nie no ale waz co wychodzi od termostatu to powinien byc cieply jak na blacie bedzie 90 tak?a w zbiorniczku z plynem zaczyna robic sie ciepla z jednej stromy,ale tem jezt gdzies okolo 50 tylko.nic musze przejechac sie po autostradzie i bedzie wiadomo.
: 21 lut 2015, 00:25
autor: drago_o
Najlepiej zabrać się za to we dwie osoby. Jeden niech lekko żyłuje silnik i obserwuje rosnącą tem a drugi maca wąż od chłodnicy... Będzie ciepły ale w momencie jak nagle popłynie gorące to znaczy, że termostat się otworzył. Ten w środku zobaczy temperaturę. Na postoju osiąga i trzyma temperaturę bo może jest mu ciężej ją zbić. W trasie masa zimnego powietrza w momencie ostudza auto.