Strona 1 z 3

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia

: 03 cze 2015, 12:54
autor: Motostacja
Witam bylem nabic klimatyzacje w a8 , uklad szczelny i nabity a dalej leci cieple powietrze a weze sa cieple bie robia sie zimne

Macie jakies pomysly moze cos z zasilaniem kompresora ? Mechanicy nie ogarniaja tego .



.....................
Pamiętaj o TAGach

: 03 cze 2015, 13:03
autor: karol208
Czy sprężarka się załącza, czy wiatrak od klimy włącza się?

: 03 cze 2015, 13:41
autor: Motostacja
Wiatraki chodza az chuczy kompresor nie wiem bo on sie kreci caly czas chyba ?

Nie czuje roznicy na obr jak przechodze z trybu ekon na auto

Mi sie wydaje ze cos kompresor broi albo jego sterowanie czy tam jest jakis przekaznik ? Jelsi tak to gdzie go sprawdze ?

Sprawa pilna bo goroca jak cholera ;/

: 03 cze 2015, 13:47
autor: drago_o
Okna w dół i na zimny łokiec ;) tylko puść głośno dobrą nutę heheh...

A tak serio... Pasek się zawsze kręci. W ECON różni się tylko tym, że sprzęgło magnetyczne rozłącza sprężarkę. Ciężko to zauwazyć bo to żadne obciążenie dla silników jakie chodzą w A8 :P

: 03 cze 2015, 14:34
autor: Motostacja
no okej rozumiem to co dalej sprawdzać ?
kur*** gorąco jak jak na pustyni jechac sie nie da najgorsze jest to ze do piątku musze to ogarnać inaczej nie bede miał kiedy tego zrobić

wiatraki sie załaczaja a z nawiewów nie leci zimne powietrze

na kompie jakis tam bład jest

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) alr to chyba tylko sterowanie kratka nawiewu wiec w nosie z tym

połozyłem sie pod autem i osuszacz jest zielonkawy ale wygląda to na stary brud nie na nowy plam auto nigdy nie zostawiało a osłony nie mam pod autem , patrze na budowe osuszacza to tam nie ma co ciec ew jakis oring na wężu lekko jest nieszczelny

: 03 cze 2015, 14:56
autor: karol208
Trzeba sprawdzić czy sprzęgiełko w spręzarce nie zerwało sie. U ciebie jest już chyba ten typ sprężarki co kręci sie non stop

: 03 cze 2015, 15:01
autor: Motostacja
karol208 pisze:rzeba sprawdzić czy sprzęgiełko w spręzarce nie zerwało sie. U ciebie jest już chyba ten typ sprężarki co kręci sie non stop
a jak to sprawdzić tylko demontaż ? w razie awari wymiana sprężarki czy da sie to jakoś wymienić ?

spreżarka jest właśnie taka co sie kręci cały czas

wszystko działało przed zimą :<

: 03 cze 2015, 18:23
autor: pebo
drago_o pisze:Okna w dół i na zimny łokiec ;) tylko puść głośno dobrą nutę heheh...

A tak serio... Pasek się zawsze kręci. W ECON różni się tylko tym, że sprzęgło magnetyczne rozłącza sprężarkę. Ciężko to zauwazyć bo to żadne obciążenie dla silników jakie chodzą w A8 :P
Grupa 61 -> bloki wartości mierzonych -> blok 2-gi -> obciążenie silnika - tu wskazuje w % jakie jest obciążenie silnika. Po włączeniu/wyłączeniu sprężarki na pewno wartość ulegnie zmianie. Po za tym jest też blok wskazujący kompensację związaną z pracą sprężarki, ale nie pamiętam dokładnie który.

: 03 cze 2015, 19:12
autor: Gość
Przecie w D3 spręzarka klimy nie rozłacza sie sprzęgłem jak w D2. A co do załaczania klimy to bez problemu idzie wyczuc jej załaczenie sie na wolnych obrotach nawet w V8

: 03 cze 2015, 20:52
autor: Marcin2013
Jeśli wentylator zapierdziela to uwalony jest czujnik ciśnienia koszt oryginał 200,- lokalizacja pod zderzakiem przy chłodnicy obok klaksonów, sprawdzic Vagiem grupa 08 bloki pomiarowe 001 ciśnienie klimy, podejrzewam że będzie pokazywać 20-30 bar dlatego wentylatory chuczą ,w D3 tak jak pisał Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.

: 03 cze 2015, 21:24
autor: Gość
Marcin2013 pisze:Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.
Nooo własnie uo to mi chodziło. Ale w D2 jest załaczana sprzęgłem i czuc ją czy działa czy nie.

: 03 cze 2015, 21:38
autor: Motostacja
Jeśli wentylator zapierdziela to uwalony jest czujnik ciśnienia koszt oryginał 200,- lokalizacja pod zderzakiem przy chłodnicy obok klaksonów, sprawdzic Vagiem grupa 08 bloki pomiarowe 001 ciśnienie klimy, podejrzewam że będzie pokazywać 20-30 bar dlatego wentylatory chuczą ,w D3 tak jak pisał Apophis sprężarka nie ma sprzęgła wałek kręci się cały czas to jest sprężarka o zmiennej wydajności.
Masz racje własnie wróciłem od mechanika , klime nabiliśmy jeszcze raz , test vagiem wyszedł własnie czujnik ciśnienia

00819 - High Pressure Sensor (G65)
007 - Short to Ground

chcieliśmy podmienic czujnik ale w 2 giej d3 nie szło zdjac grila :<

mechanik twierdzi że to wina obwodu nie samego czujnika , podobno pokazuje cały czas 1 bar ,

Mam kilka pytan do was , jak dokładnie sprawdzić czy to wiązka czy czujnik ?

podobno czujnik można wykręcić bez opróżniania układu prawda to?


kolego masz racje wiatraki u mnie szaleją wieja jak wichura

jutro chce sie za to zabrać na piątek muszę mieć gotowe auto z klimatyzacja jeśli to czujnik będę szukał na gwałt czegoś w okolicy z uzywki

: 03 cze 2015, 23:52
autor: Marcin2013
Czujnik walnięty raz pokazuje 1 , a czasami 30, jest błąd i dlatego wentylatory szaleją bo między innymi są sterowane tym czujnikiem czujnik zgłasza wysokie ciśnienie i wentyle chłodzą przy sprawnym czujniku jak klima chodzi to wentyle dostowywują prędkość do ciśnienia w klimie i tyle, czyli wentyle przy uszkodzonym czujniku działają awaryjnie bo tak naprawdę niewiadomo jakie jest ciśnienie.Można wymienić bez spuszczania czynnika bo pod czujnikiem jest wentyl, do wymiany samego czujnika można tylko rozkręcić zderzak z lewej strony czyli ściągasz nadkole i odkręcasz trzy śruby od zderzaka lekko oddinasz i jest miejsca wystarczająco. Czujnik może być taki lub ASO, ale cena 200,-

: 03 cze 2015, 23:57
autor: Motostacja
Marcin2013,

Do wymiany wystarczy zdjąć gril w wersji przedliftowej nie trzeba ściągać zderzaka dziś tam sie dostałem

a podpowiesz jak sprawdzić czy aby kable nie szwankują jak można to zrobić miernikiem ?

w piątek będę szukał czujnika po sklepach ew szrotach używki muszę miec na sobote sprawne auto

dzieki za pomoc :)

: 04 cze 2015, 12:11
autor: FOSS
Czujnik do wymiany.