Strona 1 z 3

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Wymiana Zatartej sprezarki

: 07 cze 2015, 10:38
autor: Pawex7x
Witam
Zatarła mi się sprężarka zamierzam sam wymienić i wyczyścić układ i mam kilka pytań
1 kupię używany kompresor zaleje nowym olejem i czy mogę dojechać 40km żeby nabić gazu nie zatrze się bez gazu???
2 Gdzie kupić osuszacz 4e0820189G tylko serwis ???

: 07 cze 2015, 14:06
autor: Gość
No ale musisz dokładnie oczyścic z opiłków cały układ. Spręzarka w D2 jak sprawna nie zaskoczy bez czynnika.

: 07 cze 2015, 15:18
autor: aro51
No ale to d3. Na tym odcinku nie powinno mu sie nic stac. Zalezy jeszcze w jakim stanie ta uzywka.

: 07 cze 2015, 16:09
autor: Gość
aro51 pisze:No ale to d3.
Sorry zasugerowałem sie rocznikiem <faktycznie>

W D3 jak chodzi ona cały czas to ryzykowne jest jechanie bez czynnika. Nie ma smarowania a sie kreci to ja szlag trafi...

: 07 cze 2015, 18:07
autor: Pawex7x
chyba najlepiej kupie krótszy pasek i założę bez sprężarki będzie pewniej

: 07 cze 2015, 18:30
autor: Gość
Jesli tak możesz to było by idealnie

: 07 cze 2015, 22:29
autor: leon0376
Kolego odkrec ta srobke ktora jest na kole pasowym(chyba na klucz 10) i wyciag ta czarna obudowe ze srodka wtedy kolo pasowe sie kreci ale nie napedza sprezarki.Dojedziesz na miejsce wkladasz ja spowrotem i przykrecasz.Wszystko w tym temacie <muzyka>

: 08 cze 2015, 09:04
autor: Pawex7x
Dziękuje kolego za pomoc. Pozdrawiam

: 10 cze 2015, 11:39
autor: Arthur
Tylko uklad musi byc bardzo dobrze wyczyszczony, sa specjalne plyny do tego, plus nowy skraplacz, osuszacz i dysza rozprezna

: 30 cze 2015, 20:32
autor: pebo
Ktoś wymieniał olej w sprężarce klimy w D3? Pytam o typ DENSO 7SEU16C - gdzie jest otwór zalewowy do oleju, bo w tym typie nie ma go na dole sprężarki.

: 30 cze 2015, 21:17
autor: Marcin1981
Przy napełnianiu klimy można zalać olej .

: 30 cze 2015, 21:28
autor: pebo
Marcinie, właśnie chcę to zrobić. Sprężarka będzie wyjęta bo układ jest opróżniony i chciałbym wymienić w niej olej (PAG 46). W większości sprężarek Denso jest na dole sprężarki śruba (czasem pomalowana na czerwono) i przez tę śrubę uzupełnia się olej. W moim typie są śruby tylko na górze. Z tego co wiem, to prócz obiegu z czynnikiem chłodniczym jest jeszcze obieg z olejem, wchodzi tam 200 cm sześć. oleju (180 ml), ponieważ jest to typ 805 F.

: 30 cze 2015, 21:43
autor: Marcin1981
Trochę mnie zaskoczyłeś ,pierwszy raz słyszę o takim podziale oleju w sprężarce klimy.

: 30 cze 2015, 21:49
autor: pebo
Zerknij np. na stronę Denso.. Wychodzi mi na to, że to ta śruba na górze, ale jest też tam taka z zaworkiem więc jedna z dwóch. Olej chciałbym wymienić, bo ta sprężarka trochę poleżała i nie wiadomo kto ją obracał - być może oleju nie ma wcale.

: 30 cze 2015, 23:56
autor: Marcin1981
Z tego co zauważyłem na zdjęciach ,olej jest wylewany z wysokiej i niskiej strony,więc według mnie każda nowa sprężarka potrzebuje od 150 do 200 ml oleju .Zatem wystarczy nalać do nowo montowanej sprężarki przez niską stronę wymaganą ilość oleju i powinno być wszystko ok.Olej w układach klimatyzacji porusza się razem z freonem .Jestem na 1000% pewny że tak ta operacja powinna wyglądać a jak warsztat który Ci to robi myśli inaczej to nich zmieni fach :]