Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] spalona opornica-rezystor dmuchawy

: 07 wrz 2015, 10:47
autor: AMSTAFF
zjarało mi się to ustrojstwo wszystko już jest naprawione ale niestety pozostał ten smród spalenizny <blee> śmierdzi z nawiewów jak ze spalonej stodoły... a wiadomo że takiego zapachu ciężko jest się pozbyć. Macie może jakieś pomysły? domowe sposoby? ktoś to przerabiał? co zrobić żeby tak nie śmierdziało? psikać w filtr kabinowy Hugo Bossem? <bezradny>

: 15 kwie 2017, 13:06
autor: riki76
Mam ten sam problem, rozwiązałeś kolego jak pozbyć się tego smrodu??? &#128565;

[ Dodano: 2017-04-15, 13:06 ]
Mam problem, spaliła mi się opornica dmuchawy ale tak aż stopiło wtyczkę od strony zasilania. Sprawdziłem dmuchawę podpiąłem bezpośrednio pod akumulator i działa Ok. Wymieniłem opornicę ale niestety dmuchawa nie działa, sprawdziłem bezpieczniki te na konsoli po bokach i są ok, jakieś sugestie co z tym dalej?????

: 15 kwie 2017, 13:08
autor: danishow
riki76 pisze:Wymieniłem opornicę ale niestety dmuchawa nie działa
Na nową czy używaną? Nadpaloną wtyczkę też wymieniłeś?

: 15 kwie 2017, 14:16
autor: riki76
Używaną.... wtyczka oczywiście przelutowana.

: 15 kwie 2017, 15:39
autor: danishow
No to pewnie ta nowa używka też jest do doopy <bezradny>

: 16 kwie 2017, 15:54
autor: riki76
Taki błąd mam na klimie....

01844 - control module for fresh air blower (J126)
004 &#8211; No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Faul Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 116

ta nowa...używka...no może faktycznie też do du...y <blee>

[ Dodano: 2017-04-16, 15:54 ]
A czy jest możliwość sprawdzenia czy jest przejście na kablach zasilających regulator dmuchawy, tzn miernikiem jakie powinny być napięcia na poszczególnych kablach? Bo na pewno były zwarte kable po wytopieniu izolacji przy wtyku i podejrzewam też że gdzieś mogło to narobić bałaganu, tylko że wtedy chyba powinno spalić bezpiecznik. No i gdzie jest wpięty kabel idący do tego regulatora....

: 17 kwie 2017, 19:36
autor: Motostacja
podłącz dmuchawę na krótko pod akumulator, ja tak robiłem po wymianie szczotek żeby sprawdzić czy chodzi :) wymień szczotki i będzie dobrze.

: 22 kwie 2017, 09:08
autor: riki76
nie doczytałeś.....dmuchawę tak właśnie sprawdzałem i ona jest sprawna, problem tkwi w regulatorze dmuchawy. Ma ktoś rozpiskę kabli na wtyczce od regulatora... 1,2,3,4 są i który od czego?

[ Dodano: 2017-04-17, 22:35 ]
Doszedłem że:
1 - nie wiem
2 - napięcie z solar dachu (+)
3 - nie wiem
4 - masa (-)

U mnie brak napięcia na 1
Na 2 jest w garażu przy oświetleniu 8V więc działa solar i przychodzi prąd
Na 3 jest napięcie 12V nawet jak zmieniam na panelu klimatronika prędkość nawiewu

Martwi mnie brak prądu na 1......gdzie wpięta jest ta wiązka co przychodzi do regulatora dmuchawy?????

[ Dodano: 2017-04-18, 10:35 ]
Dla ułatwienia foto wtyczki

[ Dodano: 2017-04-22, 09:08 ]
Dla potomnych :
Brak prądu na kablu zasilanie z akumulatora (terminal 30) z powodu spalonego bezpiecznika takiego dużego 30A zlokalizowany pod tapicerką w nogach pasażera był powodem mojego problemu.
Teraz jak usunąć ten smród spalenizny???? Z wentylacji

: 22 kwie 2017, 12:35
autor: danishow
riki76 pisze:Teraz jak usunąć ten smród spalenizny???? Z wentylacji
W pierwszej kolejnosci potraktowalbym auto Ozonem.

: 22 kwie 2017, 20:38
autor: riki76
Na chwilę obecną potraktowałem nawiewy preparatem do czyszczenia nawiewów z PTAK-A, zobaczymy jutro jak wyschnie....

: 30 kwie 2019, 13:11
autor: denveco
Miałem dokładnie to samo. Bezpiecznik o którym pisze kolega został także wymieniony.
Chodzi dokładnie o ten zielony przeźroczysty plastikowy

Obrazek

Jestem także po ozonowaniu klimatyzacji.
Przy okazji sprawdzona szczelność no i okazało się że z wymaganych 620g czynnika R134a miałem zaledwie 380. Tak więc ubytek uzupełniony i zobaczymy co to dalej z tego będzie po tym ozonie.

: 11 kwie 2020, 21:53
autor: kris013
Pozwolę sobie odgrzać temat. Również mam problem z dmuchawą. Czy możecie powiedzieć dokładniej jak dobrać się do tego bezpiecznika 30A w nogach pasażera? Gdzie on dokładnie jest?