Strona 1 z 3

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Cieknie płyn chłodniczy - pompa wody ?

: 02 sty 2016, 15:31
autor: Gunner
Witam

Panowie mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od dłuższego czasu. Codziennie rano jak zajrzę pod maskę, widzę, że poziom płynu w zbiorniczku jest niższy <onie> Jak było ciepło to praktycznie zmiana nie była widoczna a teraz przy mrozach poziom po nocy opada gdzieś o kilka mm.
Wszystkie miejsca gdzie jest instalacja LPG sprawdzone - z nich nie leci. Mokra plama jest natomiast na osłonie silnika tak od strony kierowcy blisko rozrządu. Tylko tam też nic nie widać ani z góry ani z dołu skąd leci :/ Przynajmniej mechanicy nic nie znaleźli.
Wyjmowali całkiem tą obudowę filtra powietrza i też nic. Czy jeśli to pompa wody to były by ślady na tych osłonach rozrządu ? Gdzie ta pompa się w ogóle dokładnie znajduje ?

: 02 sty 2016, 15:51
autor: pioter
Tu na fotce FOSSa masz srebrne kółko po środku to jest od pompy wody http://www.a8team.pl/d3-04-42mpi-wymian ... vt3107.htm .
Niestety teraz pompy często lecą , jak ostatnio wymieniałem rozrząd to na pompie były ślady wycieku .

: 02 sty 2016, 15:57
autor: Gunner
Obrazek

Nie wiem czy nie palne głupoty ale chodzi o to co zaznaczyłem na czerwono? Bo jeśli tak to jednak u mnie chyba z pompy nie cieknie. Chyba, że od drugiej strony jakoś to sobie leci <hmm>

: 02 sty 2016, 16:11
autor: michalwruszak
A chłodniczka oleju była sprawdzana ? Fakt ze to kawałek obok ale też się zdarzą ze kruciec już tam puszcza .

: 02 sty 2016, 16:25
autor: Gunner
A da się do niej dostać normalnie przy podniesionym samochodzie nie rozbierając niczego ? Bo może fachowcy nie wiedzieli. Ona jest bardziej po stronie kierowcy czy pasażera ?

U mnie ta plama na osłonie jest gdzieś na wysokości tej co zaznaczyłem tym razem kolorem żółtym:D

Obrazek

: 02 sty 2016, 16:34
autor: michalwruszak
To na 99% chłodniczka - dostęp jest dość trudny . Poczytaj w temacie jak dobrze pamietam ManiekJames - on właśnie zmieniał

: 02 sty 2016, 16:37
autor: Gunner
Tylko to ciekło by jedynie przy obecnych temperaturach ? Bo z miesiąc temu jak było na plusie jeszcze, zdjąłem osłonę i na kilka nocy z rzędu podkładałem tekturę pod spód i nie było nawet kropelki rano <bezradny>

: 02 sty 2016, 16:41
autor: michalwruszak
Nie znasz dnia ani godziny :) Serio , poza tym minusowe temperatury odkrywają właśnie niedociągniecia układu chłodzenia

: 02 sty 2016, 16:52
autor: VanDyke
+2 na chłodniczkę. Nawet strona z plamą by się zgadzała.

: 02 sty 2016, 17:54
autor: pioter
Piszesz że od strony kierowcy a na fotce zaznaczasz drugą stronę . Jak leci jak pokazałeś to tak jak piszą chłodniczka albo alternator który też jest chłodzony płynem .

: 02 sty 2016, 17:57
autor: Gunner
O kurde faktycznie się pomyliłem. Chodzi mi oczywiście o stronę pasażera. W pierwszym poście jest błąd. A ta chłodniczka jest jakby nad alternatorem ? Bo jak się nie myle to był z góry lekko mokry.

: 02 sty 2016, 18:21
autor: VanDyke
Objawy wskazują na chłodniczkę. Spadki temperatury, szczególnie w nocy lub stygnięcie auta powodują pojawienie się wycieków.

Powyżej alternatora ale trochę z tylu idzie też jeden z tych grubych przewodów magistrali wodnej. Można też na to zerknąć.

: 02 sty 2016, 18:38
autor: Gunner
Ten przewód o którym piszesz jest ok. A co do chłodniczki: Czy ona ma jakieś jedno newralgiczne miejsce z którego może cieknąć? Jeśli się wyjmie całą obudowę filtra powietrza to wejdzie tam ręka żeby w ogóle wyczuć jakaś wilgoć ?

: 02 sty 2016, 18:42
autor: michalwruszak
Tak , jest tam taka plastikowa rurka która pęka z czasem . Jest to stały problem silników 3.7/4.2 w D2 i D3 .

Numer 10 na rysunku - http://www.fotosik.pl/zdjecie/70d7ae629df3e875

: 02 sty 2016, 18:44
autor: Gunner
I da radę przy samym wyjęciu filtra powietrza w raz z obudową ocenić czy to na pewno to?