Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI
] Problem z dmuchawą
: 29 maja 2016, 21:12
autor: Pisi
Panowie problem mam tylko w ciepłe dni, jak jest zimno dmuchawa działa jak należy, jak zrobi się ciepło i chciał bym żeby mi chłodziło to wentylator chwilę dmucha i nagle staje..... nie reaguje na zmianę szybciej/wolniej po kilku minutach dmuchnie na chwilę i znowu stoi.
Jakieś sugestie? Cos tam czytalem inne tematy i chyba nie będzie to wentylator do wymiany skoro w zimne dni działa.
Z góry dzięki
: 29 maja 2016, 21:15
autor: drago_o
V2 owszem może być problemem ale też opornica.
: 29 maja 2016, 21:18
autor: Pisi
Może odczytam jutro błędy i coś ustalimy..... bo widze rezystory na allegro od 300 w góre i też nie wiadomo ile to będzie działać.
: 29 maja 2016, 21:20
autor: michalwruszak
Moja dmuchawa też na 99% nawalila , przy demontażu delikatnie ruszyłem łopatki i zaczeła chodzić
Wymienie też opornice żeby później już nie wracać do tematu .
: 29 maja 2016, 21:21
autor: magicshow
dziś dopadło mnie to samo wracając z nad morza 700km jak zaskoczyła to działała chyba szczorki by sie tak szybko nie skonczyły tez sie zastanawiałem co moze być, dmuchawe robiłem 5 mies temu, piekarnik w samochodzie nie samowity przy 30 stopniach
: 29 maja 2016, 21:22
autor: drago_o
Allegro jak allegro ale na forum dostaniesz z pewniejszego źródła i przede wszystkim z wiadomością z jakiego auta pochodzi: rok i czy miał solar(co też istotne). Kilka osób bawi się w takie rzeczy
: 29 maja 2016, 21:32
autor: mkbewe
Mi jak nagle z dnia na dzień dmuchawa przestała chodzić a był to objaw taki ze chodziła minutkę potem stopniowo zwalniała schodziła z obrotów i się zatrzymywała, po jakimś czasie znowu jak włączyłem to samo.
Wtyczka w opornicy zaśniedziała
ale ze już dmuchawę miałem na stole to i szczotki od razu sobie zmieniłem (takie było moje 1 podejrzenie)
Jak na razie po czyszczeniu wtyczki i potraktowaniu jej kontakt sprayem, odpukać wszystko śmiga
: 29 maja 2016, 21:34
autor: Pisi
drago_o,
czyli nie ma co tylko trzeba zamawiac opornice i nową dmuchawę i zapomnieć o temacie ?
Mam nadzieję że do tego zabiegu deski wyciągać nie trzeba.....
: 29 maja 2016, 21:41
autor: drago_o
Rozbiórka po stronie silnika. Zależy czy masz giętkie ręce mozna to zrobić na 2 sposoby. Jednym jest rozbiórka podszybia, rozpórek i wycieraczek a drugim, mając odpowiednie klucze, 20min roboty i wyjęcie tylko najpotrzebniejszych rzeczy: Filtr, klapy, 2 plastiki i dmuchawa z opornicą jest na wierzchu.
Jak się trafi coś młodego to warto brać używki, a bez solara to też mega plus bo znacznie mniej styrane. Nowe to kosztują oba jeśli pamiętam coś po 1tys sztuka, trochę szkoda. Ja kupiłem za 350zł V2 z 2006 roku i auta bez solara.
: 29 maja 2016, 21:54
autor: Gość
Pisi, w dziale warsztat gdzies znajdziesz manuala do wymiany tego. Więm że ktos wrzucał.
: 30 maja 2016, 09:18
autor: mkbewe
Pisi pisze: trzeba zamawiac opornice i nową dmuchawę i zapomnieć o temacie ?
jak Cie stać na taką zabawę to oczywiście nowe najlepsze, ja jednak bym to wyciągnął i zobaczył co jest nie tak na spokojnie bo to nie stówka czy dwie
tu masz instrukcję
http://www.a8team.pl/d3-all-wymiana-sil ... t15592.htm
: 06 cze 2016, 10:59
autor: Pisi
Dziś to rozebrałem i wymieniłem, skończyły się szczotki na silniku. Co do montażu/demontażu powiem szczerze że rozebrałem rozpórkę i mechanizm wycieraczek - wszystko od nagrzewnicy odkręciłem tak jak powinno być - zmieniłem bebechy - poskładałem i wszystko zajęło 90 minut.
Narzędzia to mały torx imbus 8 i 6 , klucz 10 i płaski śrubokręt.
Dziękuję
mkbewe, za podesłanie instrukcji.
udało się kupić całą nagrzewnicę kompletną full za 100zł
: 06 cze 2016, 11:32
autor: drago_o
To ładna cena, graty
szczotki można zamówić (w temacie o dmuchawie V2 wypisałem pasujące szczotki) i wymienić za grosze a stare V2 opchnąć dalej jako regenerowane
: 04 sty 2017, 22:52
autor: GMERAS98
Witam
Dwa miesiące temu miałem problem z dmuchawa .
Wymieniłem szczotki wszystko wróciło do normy . Dziś czekając na syna pod domem w samochodzie z włączona dmuchawa nagle zaczęła szybciej pracować i się wyłączyła . Zdębiałem ! Czy jest możliwość zdjagnozowania opornicy? Gdzie jest przekaźnik ? bezpiecznik ? Bo szczotki wymienione dwa miesiące temu.
: 06 sty 2017, 20:35
autor: Motostacja
sprawdź błędy