Strona 1 z 2
[D3 08 4.2FSI
] Błąd P2181 / 008577
: 14 lis 2016, 19:29
autor: joy_pl
Witam
Mam taki problem jakiś czas temu wyskoczył błąd P2181 / 008577 (OBD2/VAG).
Według OBD2 jest to czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem bo wymiana prosta, błąd skasowałem. Przejechałem się silnik nagrzał się, niby wszystko ok.
Jednak 1-2 dni później znowu błąd i wskazówka od temperatury "leży martwa i się nie rusza".
Dziś, tak po ok. godzinie od zgaszenia silnika chciałem sprawdzić co to znowu za błąd wyskoczył i jak podejrzewałem był to ten sam P2181 / 008577. Skasowałem błąd, odpalam silnik wskazówka się ruszyła tak na 1/4 skali, wydaje mi się że tak szybko silnik by nie ostygł więc podejrzewam że silnik był "niedogrzany", a winny jest temu któryś z termostatów...
Z tego co wiem jeden (główny?) termostat jest przy pompie wody, drugi jest odpowiedzialny za chłodnice oleju skrzyni biegów.
Tak więc mam pytanie, od którego termostatu zacząć?
Tzn. tego raczej już sam nie będę robił, no chyba że wymiana któregoś jest tak samo banalna jak wymiana czujnika? Więc chodzi o to którego wymiana jest tańsza/bardziej sensowna?
Druga sprawa czy można dostać gdzie indziej niż w ASO ten "główny" termostat?
Koszt w ASO tego termostatu razem z obudową to ok. 560zł to jest jeszcze do zaakceptowania, ale wymiana już nie bardzo, bo to koszt 2200zł.
: 15 lis 2016, 19:44
autor: marekp750
Zanim zaczniemy wymieniać termostat to trzeba się upewnić jaka jest temp. silnika.
Jaką temperaturę "widzi" ECU silnika?
Bloki pomiarowe.
Jaki masz kod silnika?
: 15 lis 2016, 19:46
autor: aro51
Jakiej firmy czujnik zalozyles ?
: 15 lis 2016, 20:43
autor: joy_pl
Dzisiaj już nie mam możliwości podpiecia czegokolwiek do samochodu...
Czy przez OBD pokaze "prawdziwą" temperature? Czy musi być to przez vag? jesli przez vag to które bloki?
kod silnika BVJ
czujnik firmy febi
: 15 lis 2016, 21:12
autor: marekp750
: 16 lis 2016, 18:09
autor: joy_pl
Witam
Dziś podłączyłem VAG5053ITS i mam następujące wyniki.
Po ok. 30min od zgaszenia silnika vag pokazywał 72C. (Ogrzewanie/klima wyłączone)
Po odpaleniu w otwartym garażu temperatura powoli rosła (Już przy ok 83C wskazówka od temp. stała pionowo).
Po ok. 17min temp. wzrosła do 93C.
Wtedy wyjechałem z garażu temp dalej rosła do ok. 100C.
Przejechałem się po woli parę km i temp. nie spadała poniżej 97C.
Włączyłem ogrzewanie i z 2km przejechałem trochę szybciej (80km/h) potem trochę powolutku. temp. nie spadła poniżej 87C.
Przy czym przy jechaniu z pracy do domu ok. 25km trasa prędkości 120-150km. silnik nie jest wstanie się nagrzać do tych 80-95C (według temp. na desce) i tym samym w kabinie jest po prostu zimno.
Jutro jeszcze raz sprawdzę na trasie dom-praca jak temp. będzie rosła, ale przez OBD2/bluetooth bo z tym V-scan na kolanie trochę niebezpiecznie...
Tym czasem macie Koledzy jeszcze jakieś uwagi, propozycje, porady, coś,.. cokolwiek?
: 17 lis 2016, 07:56
autor: aro51
joy_pl, jednauwaga taka że na pewno masz problem z ogrzewaniem. W normalnym sprawnym samochodzie przy temp 60 stopni można w środku saunę zrobić. Nie od dziś wiadomo że a8 d3 mają straszliwy problem z nagrzewnicami....
Jeśli teraz gdy temp oscyluje w okolicach 0 narzekasz że zimno gdy nie osiąga 90. Stopni. To w zimę będzie katastrofa.
: 17 lis 2016, 08:18
autor: joy_pl
No i na trasie tem nie przekraczta 74..76C...
aro51 To nie tak ze zupelnie zimno z nawiewu leci cieple powietrze, ale za mało lub jeszcze za chłodne by nagrzać wnetrze do tych 22..23C...A gdy wczoraj nagrzalem silnik do 90...100C i dopiero wlaczylem ogrzewanie to nie bylo najmniejszego problemu z nagrzaniem kabiny...
: 17 lis 2016, 08:21
autor: drago_o
Mi termostat znowu chyba pada i silnik w trasie trzyma tak 70-80C. Można grzać śmiało na fulla i jest gorąco.
: 17 lis 2016, 08:46
autor: joy_pl
Chyba nie sugerujecie, że przyczyna moze byc odwrotna i wadliwa nagrzewnica nie pozwala nagrzać silnika..?
: 17 lis 2016, 09:04
autor: drago_o
Nie zagłębiam się w przyczynę ale da się puścić bardzo ciepłe powietrze przy silniku rozgrzanym do 70-80C

Częstym problemem są silniczki klap, warto zacząć od nich

: 18 lis 2016, 09:28
autor: joy_pl
Przy wyłączonym ogrzewaniu silnik zachowuje się dokładnie tak samo...
: 18 lis 2016, 09:36
autor: drago_o
Może obieg na nagrzewnice nie otwiera się całkiem słabo grzeje. Otwarcie nagrzewnicy Przy rozgrzanym aucie (u mnie) daje efekt ochłodzenia o 20C albo i więcej.
Jest zimno więc sprawdź tak... Odpal auto, od razu wyłącz panel klimy aby nie działała i obieg był zamknięty. Jak się auto nagrzeje do normalnej temperatury to włącz ogrzewanie na maksa. Jeśli się wszystko poprawnie otwiera to powinna znacznie spaść temperatura na zegarach i będzie to widoczne. Ale test zrób gdy auto będzie całkiem wychłodzone po dłuższym postoju.
Co do pomiarów to w sumie warto pamiętać, że czujniki temperatury są dwa... na zegary i na licznik osobne

: 18 lis 2016, 10:17
autor: joy_pl
Właśnie tak testowałem jeszcze przed odpaleniem silnika wyłączyłem klime i silnik po ok. 15...20min jazdy dalej był zimny tzn. miał ok. 74C.
Moim problemem nie jest słabe grzanie kabiny tylko niedogrzewanie silnika...
Temperature odczutuje z vag/obd2 ale sie ona takrze ze wskazaniem na desce...
: 18 lis 2016, 10:31
autor: drago_o
Czujniki są dwa więc mogą mieć różne odczyty na desce i w ecu.
Problem niedogrzewania to może być za szybko otwierający termostat(tak miałem). Na postoju i w mieście 90C a w trasie 70C.
Przy takiej temperaturze silnika i tak powinno być gorące powietrze w kabinie.
Takie 3 główne moim zdaniem spostrzeżenia. Można szukać gdzieś wspólnego mianownika przeglądając SSP ale mogą to być różne objawy dwóch różnych problemów.