Strona 1 z 2

[D3 04 4.0TDI ] Wentylator chłodnicy - problem

: 13 lip 2010, 22:01
autor: toshi.pm
Witam,
Nie będę ukrywał że zarejestrowałem się głównie dlatego że mam problem z samochodem, jednakże kilka razy korzystałem już pomocy tego forum w innych sprawach i zawsze było bardzo pomocne. Obecny problem jest bardzo nietypowy, tak bardzo że nie znalazłem podobnego na tym forum a to już czymś świadczy :)
Samochód którego problem dotyczy to Audi A8 4.0 TDI quattro z 2004 roku. Mianowicie wszystko jest niby ok, ale od pierwszej chwili, gdy tylko przekręcam kluczyk, nawet na pierwsze położenie włącza się wentylator chłodnicy. Działa tak zawsze, na zimnym silniku, na ciepłym, po prostu zawsze. Dodatkowo nie można włączyć ciepłego powietrza w nawiewach. Problem pojawił się po oddaniu samochodu do warsztatu na zrobienie skrzyni biegów. Wcześniej wszystko było ok, nie wiem zgłupiałem, przeczytałem setki for Polskich i anglojęzycznych i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania, może tutaj ktoś spotkał się z czymś podobnym. Pozdrawiam



edit:
zapomniałem napisać że oczywiście żadnych błędów nie pokazuje na komputerze

: 13 lip 2010, 23:05
autor: szeryfisch
Wylacz klime aby ustalic czy to nie klima go zalacza.

: 14 lip 2010, 08:43
autor: toshi.pm
już kombinowałem w ten sposób i to raczej nie wygląda na winę klimy, ręce mi powoli opadają bo już nie wiem co to może być.

: 15 lip 2010, 21:43
autor: pebo
Który z wentylatorów załącza, jeden czy oba? Podłączałeś się VAGiem? Do wentylatora masz poprowadzone 4 przewody, dwa grubsze zasilające i dwa cieńsze - sygnałowe. Ból jest taki, że całe sterowanie siedzi w wentylatorze (płytka i nieco elektroniki). Być może jest tam zwarcie i kiedy podajesz zasilanie do wentylatora - zaczyna pracować. Czy jego obroty zmieniają się, czy też pracuje cały czas na jednakowych obrotach? Jednym ze sposobów sprawdzenia jest podłączenie w jego miejsce innego wentylatora.

: 22 wrz 2012, 08:45
autor: Wąs
Witam serdzecznie nazywam się Łukasz i posiedam a8 d3 4.2 quattro w której mam nasępujący problem z wentylatorami a mianowicie samochód był po wypadku przodem wszystko z przodu uzbrajałem sam. wentylatory podłączyłem w odpowiednie miejsca, po przekręceniu zapłony startują dwa naraz na maxymalnych obrotach po wyłączeniu zapłony nic sie nie dzieje cały czas chodzą dopiero jak odepnę akumulator i podłącze go spowrotem to się zatrzymują wiązke sprzwdziłem, czujnik ciśnienia klimy jest, temperatury zewnętrznej też jest, klimatyzacja nabita, komp€ter nie wyświetla żadnych błędów z silnika i z klimatronika. Walcze z tym już 2 tygodnie i nie mogę sobie poradzić może ma ktoś jakiś pomysł???

: 23 wrz 2012, 16:31
autor: pebo
Wąsu, czy wstawiłeś dobre wentylatory tzn. z takimi samymi numerami? Z tego co wiem, to muszą być dokładnie takie same numery wentylatorów, i nie można ich zamieniać ze sobą miejscami, mimo że na pierwszy rzut okaz są jednakowe - są to dwa różne wentylatory (13 i 11 łopatek) a zarazem różne komputery (jeden główny drugi wspomagający). Sprawdź to.

: 24 wrz 2012, 09:05
autor: Wąs
Dziś wybrałem sie do serwisu i sprzwdziłem po numerach nadwozia jake powinny być u mnie wiatraki i okazało sie ze mam dobre i terz w dobrych miejscach są zamontowane :-/

: 24 wrz 2012, 21:39
autor: pebo
Wąs pisze:Dziś wybrałem sie do serwisu i sprzwdziłem po numerach nadwozia jake powinny być u mnie wiatraki i okazało sie ze mam dobre i terz w dobrych miejscach są zamontowane :-/
No to ja wymiękam. Co za konstrukcja! Sam walczyłem przez pewien czas z wentylatorem pomocniczym, ale teraz nie mam na to czasu, a zima idzie więc da się wytrzymać, tylko męczące są błędy z kompa. Teraz widzę, że wentylatory to jakaś przypadłość A8 D3.

: 26 wrz 2012, 10:21
autor: FOSS
Kolegów z Warszawy zapraszam na naszego spota... poznamy się, wymienimy telefonami, a później jak będziecie chcieli to zajmę się Waszymi autami - wentylatory osobiście robiłem w swoim aucie więc temat jest mi w miarę znany... niestety ich wymiana to bardzo upierdliwe zajęcie bo trzeba demontować cały przód ale wszystko jest do zrobienia.

Telefon do mnie znajdziecie w moim ogłoszeniu.

: 06 paź 2012, 13:42
autor: Wąs
Jutro zabieram się za wymiane wiatraków napisze jakie są efekty wymiany :mrgreen:

: 06 paź 2012, 14:23
autor: FOSS
Wąs pisze:Jutro zabieram się za wymiane wiatraków napisze jakie są efekty wymiany :mrgreen:
Zacznij od rana żeby Ci czasu wystarczyło :lol:

Musisz zdjąć cały przód włącznie z chłodnicami... zlać płyn chłodzący i rozebrać chłodnice... uważać na chłodnicę klimy aby nie rozszczelnić układu.

Wentylatory montuj tylko z identycznymi numerami - nawet jeżeli masz dwa z pozoru identyczne ale o innych numerach (mogą się różnić tylko literą na końcu) to nie montuj ich zamiennie... no chyba, że nie boisz się powtórnego rozbierania tego wszystkiego...
tym bardziej, że poprawną pracę całego układu najłatwiej sprawdzić dopiero na żywym organizmie czyli po złożeniu wszystkiego do kupy, uruchomieniu i zrobieniu jazdy testowej ;-)

: 08 paź 2012, 14:19
autor: Wąs
Witam ponownie i wsztstko sie wyjasniło uszkodzeniu uległy wentylatory po wymianie wszystko wróciło do normy. dla ułatwienia dodam ze wentylatory dla 4.2 quattro 2003r są oznaczone symbolami na końcu numerów G i H gdzie wentylator z literką G jet po stronie kierowcy a H po stronie pasarzera to dla tych co kupili rozbitka bez przodu i dochodzą wszystkiego po koleji tak jak ja :-D Dziekuje wszystkim za pomoc POZDRAWIAM

: 08 paź 2012, 22:09
autor: pebo
Wąs pisze:Witam ponownie i wsztstko sie wyjasniło uszkodzeniu uległy wentylatory po wymianie wszystko wróciło do normy. dla ułatwienia dodam ze wentylatory dla 4.2 quattro 2003r są oznaczone symbolami na końcu numerów G i H gdzie wentylator z literką G jet po stronie kierowcy a H po stronie pasarzera to dla tych co kupili rozbitka bez przodu i dochodzą wszystkiego po koleji tak jak ja :-D Dziekuje wszystkim za pomoc POZDRAWIAM
Tylko jak podejrzeć te oznaczenia, kiedy są wstawione (założone)?

: 09 paź 2012, 02:47
autor: FOSS
pebo pisze:Tylko jak podejrzeć te oznaczenia, kiedy są wstawione (założone)?
Trochę gimnastyki artystycznej z lusterkiem trzeba wykonać ale da się ponieważ plecy sterowników wentylatorów (tam gdzie są naklejki z opisami) są od strony silnika a nie chłodnic.

: 13 paź 2012, 16:06
autor: pebo
Hehe, chciałem cyknąć fotkę komórajką, ale za blisko obiektywu (nawet w trybie micro). Pozostaje Twoja metoda FOSS.