Strona 1 z 1

[D3 02 3.7MPI/LPG ] Zatarty kompresor klimatyzacji

: 03 kwie 2017, 21:09
autor: JessePinkman
Mechanik stwierdził że mam zatarty kompresor klimatyzacji, który nie nadaje się do regeneracji. W związku z tym zwracam się z prośbą do użytkowników teamu o pomoc lub poradę w kwestii zakupu regenerowanego ewentualnie godnego polecenia używanego kompresora. Nr. katalogowy mojej sprężarki to: 447220-9260 "Denso" 7SEU16C. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam! :)

: 03 kwie 2017, 21:18
autor: danishow
To, że kompresor zatarty to jedno ale ważniejszą sprawą jest dlaczego. Zazwyczaj padają z powodu braku czynnika
a jeżeli go było mało to szukaj nieszczelności bo kolejny kompresor umrze.
Poza tym numer Denso nie wiele pomoże, oryginalny numer części to 4E0260805F.
Mam dostępne nowe za 260 euro + ewentualna wysyłka do PL. Pzdr.

: 03 kwie 2017, 21:28
autor: JessePinkman
Dzięki za odpowiedz. Kompresor został zatarty w powodu braku czynnika. Co do układu to układ jest podobno szczelny. Numer katalogowy spisałem z naklejki umieszczonej na kompresorze. Mam pytanie cena która została podana to za nowy kompresor oryginalny czy też zamiennik?

: 03 kwie 2017, 22:06
autor: danishow
JessePinkman pisze:Co do układu to układ jest podobno szczelny
Skoro szczelny to gdzie czynnik? :P
JessePinkman pisze:cena która została podana to za nowy kompresor oryginalny czy też zamiennik?
Nowy oryginał z ASO to koszt prawie 5000 zł

: 03 kwie 2017, 22:26
autor: Marcin2013
A tak w ogóle to nie ma czujnika ciśnienia, nie powinien kompresor się załączyć jak brak czynnika.

: 03 kwie 2017, 22:29
autor: danishow
Ten typ kompresora pracuje cały czas i bez czynnika po prostu się zaciera.

: 03 kwie 2017, 22:36
autor: Marcin2013
Czyli jak dam ECO to tylko redukuje ciśnienie ??

: 03 kwie 2017, 23:00
autor: danishow
Tak, "redukuje" ciśnienie i przysłania klapy na wymienniku ciepła wewnątrz auta.

: 03 kwie 2017, 23:14
autor: JessePinkman
danishow, Nie miałem pojęcia ile kosztuje oryginalny w ASO, stąd moje pytanie. Dzięki za wyjaśnienie :) Jutro skontaktuje się z mechanikiem żeby jeszcze raz sprawdził mi szczelność. Ale w razie gdyby był nie szczelny to myślę że sobie z tym poradzi tylko teraz kwestia kompresora, bo ten to do użytku się już nie nadaje.

: 04 kwie 2017, 00:01
autor: leon0376
Przydało by się jeszcze wyczyścić cały układ bo pewnie opilki poszły i za chwilę padnie druga sprężarka.Znam to z autopsji
Ps. Wymień lub wyczyścić "filterek" <okok>

Re: Zatarty kompresor klimatyzacji

: 08 kwie 2017, 22:38
autor: pebo
JessePinkman pisze:Mechanik stwierdził że mam zatarty kompresor klimatyzacji, który nie nadaje się do regeneracji (...)
A może masz na zbyciu koło pasowe do tego kompresora? Może być bez łożyska i bez tłumika drgań. Chętnie odkupię za rozsądną cenę.

: 10 kwie 2017, 23:56
autor: Gunner
A jak układ jest szczelny to czynnika nie trzeba dobijać chyba przez wiele lat nie ?

: 11 kwie 2017, 00:34
autor: FOSS
Mam taki kompresor.
Nowy DENSO 1770pln netto detal
Nowy NISSENS 1236pln netto detal

Od ceny detal możliwy jakiś rabat :)

: 11 kwie 2017, 20:22
autor: danishow
Gunner, serwis klimatyzacji powinno robić się co rok, ewentualnie dwa ;)