Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Klima - już zero pomysłów

: 05 sie 2017, 20:49
autor: artii
Sprawdzone już prawie wszystko.
Zacznę od początku:
Klima przestała działać, po nabiciu u nie fachowca tylko nabijacza klimy, bez poprawy.
Po błędach wychodzi czujnik ciśnienia 8Z0959126, kupiony oryginał po nr VIN za 250zł w ASO 3G0959126, po zmianie i skasowaniu błędów bez zmian.
Kompresor podobno startuje, takie info mam od speca który sprawdził mi na manometrach, iż jest 9 barów.
W blokach pokazuje cały czas 1 bar, stary czy nowy czujnik.
Po odpięciu przewodu do czujnika nadal 1 bar, na wtyczce ponad 12V.
Na wtyczce kompresora 4,7V.

Mam walnięte klapy pod filtrem przeciwpyłkowym, są zerwane, ale podobno to nie mam wpływu.

Macie jakieś pomysły, czujnik z ASO byłby walnięty ?

Poniżej nadal wyskakujące błędy:







5 Faults Found:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227881 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 22:23:44

Freeze Frame:
Voltage: 11.60 V
Temperature: 32.0°C
(no units): 69.0
(no units): 66.0
Temperature: -99.0°C

01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227861 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 19:01:42

01592 - Air Quality Sensor (G238)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227881 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 22:23:44

Freeze Frame:
Temperature: 47.0°C

00819 - High Pressure Sensor (G65)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227881 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 22:23:44

02003 - Driver Identification Control Module (J589)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227881 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 22:23:44

: 05 sie 2017, 21:03
autor: michalwruszak
Zainteresowałbym się tym błędem :

00819 - High Pressure Sensor (G65)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 225
Mileage: 227881 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.02
Time: 22:23:44

Może instalacja do czujnika jest trafiona gdzieś - warto sprawdzić

Napewno dobry czujnika dostałeś - mi wychodzi dla BFM - 3R0959126

: 05 sie 2017, 22:12
autor: artii
błąd w opisie, dostałem czujnik 3R0-959-126, taki jak podałeś.
Też myślałem o okablowaniu do czujnika, ale na wtyczce jest 12,4 v więc stwierdziłem, że jest ok.
Sam już nie wiem.

: 06 sie 2017, 08:11
autor: KarolW
artii pisze:błąd w opisie, dostałem czujnik 3R0-959-126, taki jak podałeś.
Też myślałem o okablowaniu do czujnika, ale na wtyczce jest 12,4 v więc stwierdziłem, że jest ok.
Sam już nie wiem.
Sprawdzałeś też czy nie ma zwarcia między + a przewodem sygnałowym którym wraca sygnał do sterownika?

: 06 sie 2017, 22:07
autor: artii
Karolu, podpowiesz coś bliżej - jaśniej gdzie mam to szukać

: 06 sie 2017, 22:16
autor: KarolW
artii pisze:Karolu, podpowiesz coś bliżej - jaśniej gdzie mam to szukać
W tej wtyczce co masz do czujnika sprawdź czy nie ma zwarcia miedzy plusem a przewodem którym wraca sygnał z czujnika do sterownika

: 07 sie 2017, 17:14
autor: artii
Czy na wtyczce od kompresora klimatyzacji powinno być 12 V, u mnie leci tylko 4.7 V ?

: 28 sie 2017, 21:24
autor: KarolW
Naprawiona już klima? Jeżeli nie to sprawdź czy we wtyczce do czujnika ciśnienia jest dobra masa i czy jest przejście sygnału z czujnika do panelu klimatronika na wtyczkę C pin nr 8. U mnie jak w odczycie parametrów był 1 bar to uszkodzony był czujnik.

: 29 sie 2017, 00:17
autor: szeryfisch
Sprawdz jeszcze wtyczki. Tzn czy nie sa zamienione bo juz takich geniuszy widziałem. Tylko nie pamietam dokładnie jaka wtyczka tam sięga? Z klaksonu, czujnika temperatury, moze z zamka maki... Bo bład jednoznacznie sugeruje otwarty obwód i brak czujnika. Wiec kompresor nie startuje.

: 30 sie 2017, 21:54
autor: artii
Nie jeszcze nie poradziłem sobie z tym tematem, wtyczki zamienione nie wchodzą w grę, nie wypuszczałem pojazdu z rąk. Samo się nie podmieniło :)
Tak, muszę iść po kablach od tej wtyczki zaworu, napięcie jest (+ jeden kabel, a na drugim masa ), ale może trzeci kabel gdzieś po drodze jest przecięty.