Strona 1 z 1

[D3 06 W12 ] Podczas jazdy wieje zimnym powietrzem na post

: 23 lis 2017, 02:34
autor: lucki
Witam. Od zakupu auta ( sierpień tego roku ) borykam sie z problemem ogrzewania. Wygląda to tak: auto stoi leci ciepło, ruszam zimno.
Wymieniłem:
- termostat główny (nowka aso 1800)
- termostat skrzyni (aso 200zł)
- elektrozawory na podszybiu ( uzywka 100)

i nadal to samo. Temperatura silnika waha sie od 85 do 100 podczas jazdy ( jak jest chłodniej to tak 88c )

Ida mrozy a ja jaetsm w czarnej du..e. Proszę o jakieś sugestie

: 23 lis 2017, 10:55
autor: Jurek22
Wyglada jak uszkodzona nagrzewnica albo coś z klapami bo zapowietrzony układ rozumiem ze nie jest

: 23 lis 2017, 17:34
autor: marcin85
ja może podpowiem mega banalne rozwiązanie ale kiedys w innym aucie mialem podobny problem, narozbierałem sie wszystkiego powymienaiel termostat ( naszczescie nie takie koszta <boisie> ) ale ciagle to samo wszystkie klapy wszystkie weze jak trzeba a problemem okazał się zakamieniony układ chłodzenia i tu mi pomógł ocet, tak ocet złałem cały płyn bo wcześniej ktoś przyoszczędził i woda w układzie była litr octu reszta zalana zwykła woda i póki jeszcze nie ma mrozów to dzień pojeździć i zlać później przepłukać czystą woda zlać i dopiero płyn , ( w moim przypadku po pierwszym czyszczeniu szedł taki szlam że wyglądał jak z kałuży po 3 razie juz czysta woda ) i ogrzewanie było tak mocne że ręki nie mogłem utrzymać przy kratce, kiedyś jeszcze wcześniej miałem żle wpięty reduktor w układ chłodzenia ale widze Ty nie masz lpg więc raczej to nie to bo ponoć jest problem z tym w w12

: 23 lis 2017, 18:03
autor: ahadam
Miałem podobnie , jeździłem tak parę lat i okazało się że zamienione były węże wodne przy grodzi , przepiąłem je jak należy i po sprawie .

: 23 lis 2017, 18:12
autor: Marcin2013
marcin85 pisze:pomógł ocet
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ??

: 24 lis 2017, 10:51
autor: lucki
witam, wczoraj się zabrałem za czyszczenie nagrzewnic i ... były czysciutkie. Nic dosłownie nic z nich nie wypłynęło.



Kolego ahadam piszesz o węzach przy grodzi. Miałes tyak w w12 ? Mógłbyś przybliżyć temat ?


aha zapomniałbym znalazłem takie cudo ale nie znam angielskiego na tyle, żeby przetłumaczyć wszystko.
Translator google tłumaczy tak troszkę kiepsko techniczny język.
https://ufile.io/xhnzz

: 24 lis 2017, 11:52
autor: Jurek22
dziwna sprawa z tymi wahaniami temperatury, sprawdź po lewej od filtra kabinowego czy masz taki króciec do odpowietrzania jeśli tak to odkręć i zobacz czy jest w nim płyn

: 24 lis 2017, 16:05
autor: lucki
Leci woda. Juz kilkqnascie razy odpowietrzalem to

: 24 lis 2017, 17:39
autor: ahadam
Miałem tak w 3,3tdi ale sama zasada ogrzewania jest podobna , radzę Ci na próbę zamienić węże przy grodzi , nic Cię to nie kosztuje a możesz się zdziwić . U mnie na postoju i do prędkości 120 km/h wiało normalnie , dopiero po przekroczeniu 130 leciało zimne powietrze i wariował klimatronic , po zamianie węży wszystko wróciło do normy , grzeje tak jak ustawię niezależnie od prędkości .Też byłem pewny że węże są dobrze podłączone a jednak nie były .

: 24 lis 2017, 17:49
autor: marekp750
Ahadam, mowa jest o D3, tam trochę inaczej to wygląda.

Bez pojeżdżenia i popatrzenia co się dzieje z temperaturą silnika, czujników przy
nagrzewnicach nic się nie wymyśli.

Najpierw trzeba zobaczyć czy siada temperatura silnika czy klimatronik wariuje.

: 24 lis 2017, 20:53
autor: Marcin2013
A powiedz jeszcze jedno pisałeś że jak auto stoi to leci ciepłe (co wyklucza zapchane nagrzewnice to co pisałem wcześniej) jak ruszysz to zimne, a próbowałeś na postoju przytrzymać na wyższych obrotach ? jeśli tak to co się dzieje ?

: 24 lis 2017, 22:36
autor: marcin85
Marcin2013 pisze:
marcin85 pisze:pomógł ocet
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ??
u mnie na postoju bylo cieplo tak samo ale w czasie jazdy bylo juz tylko zimno nie byly przytkane tylko mocno zasyfione no ale skoro czysciles to raczej to odpada w tymi wezami moze byc dobry trop a juz wczesniej pytalem lpg nier masz??

: 25 lis 2017, 00:55
autor: ahadam
Zmień węże to przynajmniej wykluczysz zamianę.

: 25 lis 2017, 03:10
autor: lucki
Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
<amasz>

[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.

Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo

: 22 lis 2018, 13:01
autor: maciex90
lucki pisze:Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
<amasz>

[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.

Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo
Hej, powiedz mi proszę który to przekaźnik i gdzie go mogę znależć.