Strona 1 z 2

[D3 03 4.0TDI ] Wyciek płynu chłodzącego

: 19 lut 2018, 20:38
autor: Arco De Groo
Mam D3 4.0 tdi I dziś po nocy zauważyłem spory wyciek płynu, który widać dopiero na rozgrzanym silniku. Płyn wciela skądś na miskę olejową, ale od góry nic nie widać. Wydaje mi się, że wyciek jest bardziej od strony kierowcy.



Wydzieliłem osobny temat by nie mieszać w jednostkach napędowych

: 20 lut 2018, 06:31
autor: drago_o
Miejsce może nie być tak oczywiste bo może spływać po czymś. Przyjrzyj się wężykom turbiny ale też od przodu tej porąbanej wiązce i może rurom od termostatu oraz na ten króciec co idzie do bloku. Jest tam też taka porąbana złączka krótka...

A nie mogło być tak, że się zagrzał i wywaliło płyn po zatrzymaniu i mogłeś tego nie zauważyć jak odszedłeś już od auta?

: 22 mar 2018, 22:20
autor: Arco De Groo
Zauważyłem dopiero następnego dnia, wyjechałem na kanał i nic, dopiero później zagrzałem auto i było widać wyciek. Najbardziej widząc pi zgaszeniu auta.

[ Dodano: 2018-03-22, 22:20 ]
Koledzy, mechanik szukał wycieku i cieknie gdzieś pod sprężarką klimatyzacji, między głowicami. Jakieś pomysły?

: 22 mar 2018, 22:47
autor: drago_o
Wchodzi tam wąż od EGR pionowo w dół. Chcesz to cylne Ci jutro fotkę bo mam to na wierzchu :)

: 22 mar 2018, 23:06
autor: Arco De Groo
Będę mega wdzięczny ;) Miałem obawy czy to nie coś z głowicą...

: 24 mar 2018, 10:57
autor: drago_o
Więc tak, masz dwa pionowe połączenia EGR z blokiem, pionowe po środku bloku. Mam fotki to później je dodam. Oraz dwa połączenia wody również w okolicy środka silnika do jednej i drugiej głowicy.

Podaj na PW swojego Facebooka lub rektor szybciej Ci wyśle. A dla potomnych dodam tu później.

: 05 maja 2018, 22:03
autor: Arco De Groo
Panowie, nieszczelność ogarnięta, ale pojawił się kolejny problem. Auto się grzeje, poszło na 100st, wyłączyłem silnik, lekko odkrecilem korek i gdzieś spód zbiorniczka ucieka plyn, ale dopiero po odkreceniu korka. Możliwe, że głowica puszcza? Czy raczej coś innego?

: 05 maja 2018, 22:12
autor: drago_o
Zagotował się, po odkręceniu zlał się płyn zaworem upustowym bo ułatwiłeś przelewanie po zluzowaniu korka. Stawiam na trzpień napędzający pompę wody, który się wyciera a poprzez to wyciera gniazda w pompie wody i najgorsze, że w pompie oleju. Rozebrać i sprawdzić.

: 05 maja 2018, 22:18
autor: Arco De Groo
W tej chwili chyba każda opcja lepsza niż któraś głowica. To mnie najbardziej martwiło. Muszę sprawdzić czy węże nie puchną. Zanim temp skończyła do góry to zauważyłem duży spadek mocy.

: 05 maja 2018, 22:21
autor: drago_o
To na 100% się zagotował, przechodziłem to... identycznie.

: 05 maja 2018, 22:36
autor: Arco De Groo
Czyli nastawić się na pompę?

: 05 maja 2018, 22:39
autor: drago_o
Po najmniejszej linii oporu to wałek napędowy pompy wody, ale nastawiałbym się też na pompę i dokładnie sprawdź gniazdo w pompie oleju bo może się okazać, że i ona będzie do wymiany.

: 05 maja 2018, 22:53
autor: Arco De Groo
A czy takie objawy mogą wskazywać głowicę?

: 05 maja 2018, 23:03
autor: drago_o
Ale co w głowicy miały by wskazywać? Zagotowało się auto więc wskazuje to na problem z chłodzeniem a pierwszym jego ogniwem jest poziom płynu, termostat i pompa wody a z racji budowy napędy też niestety pompa oleju.

: 06 maja 2018, 12:18
autor: Arco De Groo
Dzisiaj na spokojnie dolałem płynu do stanu, przejechałem ok 10km i temp ładnie stała na 90st. Zostawiłem auto na 10-15min zgaszone, później przejechałem może jakieś 5km i temp znów się podnosiła. Zgasiłem na chwilę aż zeszła na 90, przejechałem ok kilometra i znów to samo. Sprawdziłem wąż od chłodnicy i jest miękki, wycieku nie ma, więc zaczynam od pompy wody.